- آقاپیروز، علی و ابوطالب خدمتی (1385)، مدیریت در اسلام، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- احمدی، حبیبالله (1383)، امام باقرj الگوی زندگی، قم: نشر فاطیما.
- اردبیلی، محمدبنعلی (1403)، جامعالرواة و ازاحةالاشتباهات عن الطرق و الاسناد، بیروت.
- امینعاملی، سید محسن (1421)، اعیان الشیعة، بیروت: دارالتعارف.
- امیری، علینقی و ماریا حمیدیان (1385)، «بومیسازی؛ رویکردی فرهنگی به بومیسازی الگوهای مدیریت»، کنگره ملی علوم انسانی، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- بختیاری، مجتبی (1390)، «مدیریت آموزشی در نهج البلاغه»، پایاننامه کارشنارسی ارشد، تهران: دانشگاه پیام نور استان تهران، مرکز پیام نور تهران.
- تبریزی، منصوره (1393)، «تحلیل محتوای کیفی از منظر رویکردهای قیاسی و استقرایی»، فصلنامه علوم اجتماعی، ش64، ص105−
- جاسبی، عبدالله (1380)، مباحثی از مدیریت اسلامی (مجموعه مقالات)، تهران: دانشگاه آزاد اسلامی، مرکز انتشارات علمی.
- حرعاملی، محمد بن حسن بن علی بن محمد بن حسین (1411)، وسائل الشیعه، قم: مؤسسه آلالبیتb.
- حرانی، ابنشعبه (1363)، تحفالعقول عن آلالرسولn، قم: چاپ علیاکبر غفاری.
- خامنهای،سیدعلی (1390)، «انسان ۲۵۰ ساله بیانات مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی−مبارزاتی ائمه معصومین»، تهران: مرکز صهبا (مؤسسه جهادی).
- خنیفر، حسین (1384)، «ارائه الگوی مدیریت بومی مبتنی بر دیدگاه امام علیj با استفاده از مدل مفهومی سه شاخگی»، فصلنامه فرهنگ مدیریت، س3، ش8، ص101−
- دخیل، علیمحمدعلی (1425)، ائمتنا: سیره الائمه الاثنی عشر، بیروت: دارالمرتضی.
- شهیدی، سیدجعفر (1384)، زندگانی امام صادق جعفربنمحمدj، تهران: دفتر نشر فرهنگ اسلامی.
- شیخ صدوق، محمد بن علی بن بابویه (1391)، عللالشرایع، ج1−2، ترجمه و تحقیق سیدمحمدجواد ذهنی تهرانی، قم: مؤمنین: اندیشه هادی.
- شیخ کلینی، محمد بن یعقوب بن اسحاق (1407)، الکافی، تهران: دارالکتب الاسلامیّه.
- شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان (1392)، الارشاد، سیره ائمه اطهار، ترجمه حسن موسوی مجاب، قم: سرور.
- طبرسی، احمد بن علی بن ابیطالب (1381)، الاحتجاج، ترجمه جعفری، تهران: اسلامیه.
- طبری صغیر، محمد بن جریر بن رستم (1383)، دلائل الامامة، قم: دارالذخائر المطبوعات.
- طوسی، ابوجعفر، محمد بن حسن بن علی (1420)، رجال الطوسی، قم: چاپ جواد قیومی اصفهانی.
- عباسزاده، محمد (1391)، «تأملی بر اعتبار و پایایی در تحقیقات کیفی»، جامعهشناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، دوره 23، ش1، ص19−
- عبدیایی، نرجس (1388)، «سبک رهبری نظام تشیع در عصر امام باقرj»، فصلنامه دین و سیاست، ش21−22، ص59−
- عظیمزاده اردبیلی، فائزه (1379)، «تئوری مدیریت از دیدگاه امام علیj»، فصلنامه فقه و حقوق خانواده (ندای صادق)، س5، ش20، ص18−
- علوی، سیدعلیاصغر (1391)، «طراحی الگوی رهبری با الهام از گفتگوهای امام حسینj در مسیر کربلا»، پایاننامه دوره کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادقj.
- فلیک، اووه (1393)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
- کرسول، جان دبیلو (1395)، طرح پژوهش: رویکردهای کیفی و کمی و ترکیبی، ترجمه علیرضا کیامنش، تهران: جهاد دانشگاهی، واحد علامه طباطبایی.
- لالانی، آرزینا (1381)، نخستین اندیشههای شیعی (تعالیم امام محمدباقرj)، ترجمه فریدون بدرهای، تهران: فروزان روز.
- لطیفی، میثم؛ بهارک منصوری و محمد عبدالحسینزاده (1395)، «شناسایی و تبیین اصول مدیریت در سیره امام حسینj و دلالتهای آن برای دانش مدیریت»، فصلنامه مدیریت اسلامی، س24، ش3، ص13−
- مجلسی، محمدباقر (1388)، بحارالانوار، تهران: چاپخانه اسلامیه.
- معروف الحسنی، هاشم (1370)، زندگی دوازده امام، ج2، ترجمه محمد مقدس، تهران: امیرکبیر.
- نجاشی، احمدبنعلی (1416)، رجال نجاشی، قم: جامعه مدرسین.
- Alkahtani, A. (2014), An Application of Islamic Principles in Building a Robust Human Resource Management System (In Islamic Countries) nternational Journal of Recent Advances in Organizational Behaviour and Decision Sciences (IJRAOB). Vol: 1 Issue 3, pp. 183−
- Bamigboye, A. (2015), Periscoping Western Management Theories through the Lens of Islamic Ethical Principles. International Conference on Humanities, Literature and Management (ICHLM'15) Jan. 9−10, 2015 Dubai (UAE), pp.148−151.
- Branine M; Pollard D. (2010), “Human resource management with Islamic management principles: A dialectic for a reverse diffusion in management”, Personnel Review, 39 Issue: 6, pp.712-727.
- Bush, T. (2006), Theories of Educational Management. OpenStax−
- Bush, T. (2011), Theories of educational leadership and management: 4th Edition. London: Sage.
- Bush, T. and Glover, D. (2002), School Leadership: Concepts and Evidence, Nottingham: National College for School Leadership.
- Hsieh HF, Shannon SE. (2005), Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative health research, 15 (9): 1277-1288.
- Kohlberg, E. (1993), 'Muåammad b. 'Alj Zayn al−'Hbidjn', Encyclopaedia of Islam, volume VII, pp. 397−
- Mayring p. (2000), qualitative content analysis. Forum Qualitative Soziaforschung/Forum: Qualitative Social research, 1 (2).
- Mayring, P. (2007), On organization in qualitatively oriented research. In Forum Qualitative Sozialforschung/Forum: Qualitative Social Research, 8 (3).
- Morgan, G. (1997), Images of Organization, Newbury Park, CA: Sage Publications.
- Salleh, S. (2013), Strategizing Islamic Education. International Journal of Education and Research Vol. 1 No. 6. Pp. 1−14.
- Sternberg, R. J. (2003), Wisdom, intelligence, and creativity synthesized. New York: Cambridge University Press.
- Sternberg, R. J. (2004), WICS: A model of educational leadership. The Educational Forum, 68, 108−
- Sternberg, R. J. (2005), The theory of successful intelligence. Interamerican Journal of Psychology, 39(2), 189−
- Sternberg, R. J. (2009), The Rainbow and Kaleidoscope Projects: A new psychological approach to undergraduate admissions. European Psychologist, 14, 279−
- Walker, A. and Dimmock, C. (eds) (2002), School Leadership and Administration: Adopting a Cross−cultural perspective. New York: Routledge Falmer.
|