قرآن کریم.
- ابوئی، رضا؛ محمدرضا اولیاء، زهره یادگاری و شهاب افاضت (1394)، «مقایسه تحلیلی نگرش غربی حفاظت با جهانبینی اسلامی در تبیین وجوه فراکالبدی میراث معماری»، پژوهشهای معماری اسلامی، (4)، ص84−
- ایمان، محمدتقی و احمد کلاتهساداتی (1399)، روششناسی علوم انسانی نزد اندیشمندان مسلمان، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- ایمان، محمدتقی (1396)، فلسفه روش تحقیق در علوم انسانی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- پورجوادی، نصرالله و میانمحمد شریف (1391)، تاریخ فلسفه در اسلام، تهران: انتشارات ستاد انقلاب فرهنگی، مرکز نشر دانشگاهی.
- پولادی، کمال (1398)، تاریخ اندیشه سیاسی در غرب (قرن بیستم)، تهران: انتشارات مرکز.
- ترکزاده، جعفر و سکینه جعفری (1394)، «بررسی رابطه بین نوع جهانبینی رهبری و جوّ سازمانی (مورد مطالعه: دانشگاه شیراز)»، مطالعات رفتار سازمانی، (1و2)، ص117−
- جاوید، عباسعلی (1380)، «مقایسه دیپلماسی در اسلام و غرب با تأکید بر دیپلماسی ایران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی.
- جعفری، محمدتقی (1371)، «یک بحث بنیادین در ریشههای انگیزه برای فعالیتهای مدیریت در جامعه اسلامی و نقد نظریه انگیزه در دوران معاصر»، فرایند مدیریت و توسعه، (4)، ص3−
- حسنی، محمد (1383)، «دیدگاه ارزششناسی محمدحسین طباطبایی»، مقالات و بررسیها، (75)، ص105−
- رحیمپورازغدی، حسن (1392 الف)، پنجگفتار، تهران: انتشارات طرح فردا.
- رحیمپورازغدی، حسن (1381)، «اسلام و مدرنیته (عقلگرایی و انسانگرایی)»، کتاب نقد، (23)، ص193−
- رحیمپورازغدی، حسن (ب1392)، چهارگفتار، تهران: انتشارات طرح فردا.
- رجبی، محمود (1390)، انسانشناسی، قم: موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیe.
- رستمینسب، عباسعلی (1388)، «بررسی گستره معرفتشناسی انسان از دیدگاه فلاسفه مکتب ایدهالیسم و استلزامات تربیتی آن»، پژوهشهای اسلامی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، (5)، ص121−
- سجادی، سیدابراهیم (1377)، «نخستین انسان از نگاههای بشری»، پژوهش قرآنی، (15و16)، ص80−
- سهیر، اندرو (1393)، روش در علوم اجتماعی (رویکردی رئالیستی)، ترجمه عماد افروغ، تهران: انتشارات پژوهشگاه علومانسانی و مطالعات فرهنگی.
- شیروانی، علی (1395)، کلیات فلسفه، تهران: انتشارات اندیشه مولانا.
- طباطبایی، محمدحسین (1393)، المیزان فی تفسیرالقرآن، قم: انتشارات اسلامی جامعه مدرسین حوزه.
- علیاحمدی، علیرضا و حسین علیاحمدی (1383)، مدیریت ارزشی با تکیه بر ارزشهای اسلامی، تهران: انتشارات تولید دانش.
- علیپور، مهدی و سیدحمیدرضا حسنی (1394)، پارادایم اجتهادی دانش دینی «پاد»، قم: انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- فرجزاده، محمد و محمدرضا سرمدی (1398)، «نظام و روشهای تربیتی در نظرگاه اسلامی و مقارنه آن با مکتب اگزیستانسیالیسم»، پژوهشهای اخلاقی، (1)، ص205−
- فرمیهنیفراهانی، محسن (1389)، پستمدرنیسم و تعلیم و تربیت، تهران: انتشاراتاییژ.
- فروزندهدهکردی، لطفالله و علیاکبر جوکار (1399)، مدیریت اسلامی و الگوهای آن، تهران: انتشارات پیام نور.
- فروزندهدهکردی، لطفالله و خورشید فروغینیا (1392)، «بررسی تأثیر دیدگاههای انسانشناسی اسلامی و غربی بر نظام ارزشی سازمان»، اسلام و پژوهشهای مدیریتی، (1)، ص19−
- قطب، سید (1394)، ویژگیهای جهانبینی وایدئولوژی اسلامی، ترجمه سیدمحمد خامنهای، تهران: انتشارات بعثت.
- کافی، مجید (1393)، «پارادایم اسلامی روششناختی علوم انسانی»، اسلام و علوم اجتماعی، (11)، ص25−
- گائینی، ابوالفضل (1381)، «پیشفرض معرفتشناسی بر مدیریت اسلامی»، پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، پژوهشکده حوزه و دانشگاه.
- مرزوقی، رحمتاله (1398 الف)، نظریههای ساختاری در پارادایم تعلیم و تربیت ساختاری، تهران: انتشارات آوای نور.
- مرزوقی، رحمتاله (1398 ب)، پارادایم اسلامی تولید علم، رهیافتی به تولید علم اسلامی تعلیم و تربیت در قلمرو علوم اسلامی، تهران: انتشارات آوای نور.
- مشبکی، اصغر (1371)، «مطالعه تطبیقی اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام»، فرایند مدیریت و توسعه، (19)، ص36−
- مشرفجوادی، محمدحسین (1393)، اصول و متون مدیریت در اسلام، تهران: انتشارات پارس ضیاء.
- مصباحیزدی، محمدتقی (1379)، «تبیین مفهوم مدیریت اسلامی»، تعاون، (48)، ص38−
- مصباحیزدی، محمدتقی (1391 الف)، پیشنیازهای مدیریت اسلامی، قم: انتشارات مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینىe.
- مصباحیزدی، محمدتقی (1391 ب)، جامعه و تاریخ از دیدگاه قرآن، تهران: انتشارات سازمان تبلیغات اسلامی.
- مطهری، مرتضی (1393)، مقدمهای بر جهانبینی اسلامی (جهانبینی توحیدی)، تهران: انتشارات صدرا.
- مطهری، مرتضی (1397)، امدادهای غیبی در زندگی بشر، تهران: انتشارات صدرا.
- مکارمشیرازی، ناصر (1376)، مدیریت و فرماندهی در اسلام، قم: انتشارات هدف.
- میرزامحمدی، محمدحسن، حمید علیین و غفور حسنی (1387)، «مقایسه اهداف تعلیم و تربیت از دیدگاه ایدهالیسم و پراگماتیسم»، دانشور رفتار، (30)، ص45−
- نبوی، سیدعباس (1376)، انسان و جامعه توسعه یافته از دیدگاه اسلام، دانشگاه اسلامی، (2)، ص38−
- نصر، سید حسین (1384)، جهانبینی اسلامی و علم جدید، ترجمه ضیاء تاجالدین، نامه فرهنگ، (30)، ص48−
- نصری، عبدالله (1377)، سیمای انسان کامل از دیدگاه مکاتب، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.
- نقیپورفر، ولیالله (1394)، اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، تهران: انتشارات ثنای دانش.
- وبستر، فرانک (1384)، نظریههای جامعه اطلاعاتی، ترجمه مهدی داودی، تهران: انتشارات وزارت امور خارجه.
- هاشمزاده، معصوم؛ حمیدرضا آراسته، حسین عباسیان و حسنرضا زینآبادی (1398)، ارائه الگوی تعالی بر پایه قرآن کریم، (3)، ص387−
- Armstrong, A. R (2020), Critical Consciousness Involving Worldview Inequities among Undergraduate Students (Doctoral dissertation, The College of William and Mary).
- Brandt, M. J., & Crawford, J. T (2020), Worldview conflict and prejudice. In Advances in experimental social psychology (Vol. 61, pp. 1−66). Academic Press. Descartes, R. (2008). Discourse on the Method of Reasoning. Tutis Digital Publishing Pvt. Ltd.
- DeWitt, R (2018), Worldviews: An introduction to the history and philosophy of science. John Wiley & Sons. 188−191.
- Gutek, G. L (2013), Philosophical, ideological, and theoretical perspectives on education. Pearson Higher Ed.
- Hesse−Biber, S. N. & Leavy, P (2004), Approaches to Qualitative research: A Reader on Theory and Practice, London: Sage Publications Ltd.
- Huffman, D. S. (Ed.) (2012), Christian contours: How a biblical worldview shapes the mind and heart. Kregel Academic.
- Inegbe, S. E., & Morison, G. I (2020), Ibibio WorldView on Parenting and Childcare in Effiong Johnson s Son of the Land. International Review of Humanities Studies, 5 (1), 93−
- Lyotard, J−F (1993), The Inhuman: Reflection on time trns: by Geoffrey Bennington & Rachel Bowly, Cambridge: polity Press.
- Miedema, S (2006), A public, social and individual perspective on religious education. Voices from the past and the present. Studies in Philosophy and Education, 25 (1−2), 193−
- Nash, R (2010), Worldviews in conflict: Choosing Christianity in a world of ideas. Grand Rapids, MI: Zondervan Press.
- Naugle, D. K (2002), Worldview: The history of a concept. Wm. B. Eerdmans Publishing.
- Pandey, A., Chaturvedi, V., Kesari, N., Singh, M., Lyngdoh, B. F., Singh, S. K., & Pratap, V (2020), BTMC−134 Entrepreneurship and Small Business.
- Ryken, P. G (2013), Christian Worldview: A student’s guide. Wheaton, IL: Crossway Press.
- Talbot. M (1999), Against Relativism, education in morality, (ed).j.m.Halstead london. pp. 188−192.
- van der Kooij, J. C. Ruyter, D. J., & Miedema, S (2017), Worldview: The meaning of the concept and the impact on religious education. In P. Barnes, & J. Arthur (Eds.), Education and Religion: Major themes in education. Volume I: Aims and purpose of religious education. London: Routledge, 214−
- Vidal, C (2008), What is een wereldbeeld? (What is a worldview)?’ IN Nieuwheid denken. De wetenschappen en het creatieve aspect van de werkelijkheid. Van Belle, H. & J. Van der Veken (eds.) Leuven: Acco, 71−
- Vroom, H. M (2006), A spectrum of worldviews: An introduction to philosophy of religion in a pluralistic world. Amsterdam, the NewYork: Rodopi.
|