- اسدی، عباس و ندا عبدی (1391)، «نقش و عملکرد زن در تبلیغات بازرگانی تلویزیون ایران: تحلیل محتوای پیامهای بازرگانی شبکه سه سیما»، پژوهشنامه زنان، س3، ش2، ص1−
- اصلانی افراشته، امیر (1396)، «مطالعه تطبیقی مبانی آموزههای اخلاق اسلامی با اخلاق غربی در تجارت و بازاریابی»، ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت.
- امامی، محمد و محمد شمسالدین دیانی تیلکی (1395)، «بررسی مبانی همگرایی اقتصادی جهان اسلام در قرآن و حدیث»، فصلنامه مطالعات تقریبی مذاهب اسلامی، س11، ش44، ص8−
- الهیان، مجتبی (1383)، آداب تجارت و احکام معامله در اسلام، قم: انتشارات تجلی عدالت.
- امیرشاهی، میراحمد؛ ناصر تقویان، سیدعلی علوی و مرجان پرورشمحسنی (1390)، «درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام»، فصلنامه اندیشه مدیریت راهبردی، س5، ش10، ص221−
- ایروانی، جواد (1384)، اخلاق اقتصادی از دیدگاه قرآن و حدیث، مشهد: دانشگاه علوم اسلامی رضوی.
- ایمنی بانشی، عبدالله؛ حسن بیابانی و پیمان رضایی (1396)، «تأملی بر مؤلفههای مفاهیم ترفیع فروش و محصول در بازاریابی با رویکرد اسلامی»، ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ تعمق و تکمیل الگوی پایه پیشرفت.
- بروجردی علوی، مهدخت و نسرین حداد (1391)، «ارزشهای اخلاقی ارائهشده در تبلیغات بازرگانی تلویزیون جمهوری اسلامی ایران (برای فروش مواد غذایی به کودکان و نوجوانان)»، مجله مطالعات فرهنگ−ارتباطات، س13، ش49، ص213−
- بروجردی علوی، مهدخت و الهه ایرانی پورنظری (1390)، «میزان انطباق تبلیغات بازرگانی شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران با دستورالعمل تبلیغاتی سازمان صداو سیما»، فصلنامه علوم اجتماعی، 18(54)، ص245−
- پرسی، لاری و ریچارد ال الیوت (1391)، مدیریت استراتژیک تبلیغات، ترجمه فریبرز رحیمنیا و زهرا محمدزاده، تهران: سازمان مدیریت صنعتی.
- توکلی، محمدجواد و سعید کریمی (1393)، «شاخص اخلاق تجارت از دیدگاه اسلام»، فصلنامه اقتصاد اسلامی، س14، ش53، ص5−
- جعفری هفتخوانی، نادر و رامین چابکی (1388)، «سیاستگذاری تبلیغات تجاری در جمهوری اسلامی ایران چالشها و فرصتهای تبلیغات بانکی»، فصلنامه فرهنگ و ارتباطات، س2، ش2، ص5−
- حسینی، میرزا حسن؛ لطفالله فروزنده دهکردی و فاطمه عبدی (1390)، «ارائه چارچوب مفهومی در بازاریابی براساس مبانی اسلامی»، فصلنامه اقتصاد اسلامی، س11، ش42، ص117−
- خادمیان، طلیعه و نیره مبارکیفرد (1391)، «ﺑﺮرﺳﯽ جامعهشناختی ﻋﻠﻞ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎت ﺑﺮ ﻣﯿﺰان و ﻧﻮع ﻣﺼﺮف زﻧﺎن و دﺧﺘﺮان»، فصلنامه جامعهشناختی مطالعات جوانان، س2، ش62، ص95−
- دعایی، فاطمه (۱۳۹۵)، «بررسی مؤلفههای اخلاق اسلامی در تبلیغات تجاری ایران محصولات اخوان»، مجله مدیریت، اقتصاد و حسابداری، س18، ش18، ص122−۱۴۴.
- ساجدی، اکبر و علی نعمتی (1391)، «تبلیغات بازرگانی در بستر اخلاق حرفهای»، فصلنامه پژوهشنامه اخلاق، س5، ش15، ص57−
- سبحانی، حسن (1380)، «بررسی عناصر مناهی اقتصادی در احکام اسلامی»، مجله تحقیقات اقتصادی، س36، ش1، ص49−
- سلطانی، مرتضی (۱۳۸۴)، اخلاق تبلیغات بازرگانی، قم: مرکز پژوهشهای اسلامی صداوسیما.
- شریعتمداریتهرانی، محسن (1396)، «آثار حقوقی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی خلاف واقع»، مجله پژوهشهای اخلاقی، س7، ش3، ص47−
- صنوبر، ناصر؛ محمدعلی متفکرآزاد و نسرین راضی (1389)، «بررسی تطبیقی دیدگاه اسلام و نظام سرمایهداری در تصمیمات آمیخته بازاریابی»، دوفصلنامه جستارهای اقتصادی، س7، ش13، ص173−
- عباسیمقدم، مصطفی (1390)، «بررسی تطبیقی شیوههای ارتباطی و تبلیغی چهرههای قرآنی با روشهای تبلیغات در جهان امروز»، مطالعات قرآن و حدیث، س9، ش124، ص1−
- عبداللهیان، حمید و حسین حسنی (1388)، «کاربرد رویکرد رولان بارت برای تحلیل نشانهشناختی بازنمایی گفتمان ایرانی−اسلامی در آگهی تجاری تلویزیونی در ایران»، فصلنامه علوم اجتماعی، 16 (47)، ص125−
- عبدی، فاطمه (1394)، «تبیین ارکان الگوی بازاریابی اسلامی»، مجله اندیشه مدیریت راهبردی، س9، ش17، ص25−
- عسگرنژاد نوری، باقر (1394)، «بازاریابی اسلامی بهعنوان بازاریابی کلان»، دومین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت و فرهنگ ایرانی اسلامی، اردبیل.
- غلامرضایی، علیاصغر (1389)، «مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 17(1)، ص11−
- فرهنگی، علیاکبر و بیتا شاهمنصوری (1391)، «لزوم ایجاد نظام اخلاق حرفهای در تبلیغات بازرگانی»، فصلنامه مطالعات رسانهای، س2، ش16، ص1−
- قانع، احمدعلی (1393)، «قرآن و برخی از بایدها و نبایدها در روابط عمومی»، مجله فرهنگ اسلامی، س4، ش13، ص237−
- قبولی درافشان، سیدمحمدهادی؛ مصطفی بختیاروند و اکرم آقامحمدی (1394)، «بررسی فقهیحقوقیتبلیغاتتجاریگمراهکننده»، پژوهش تطبیقی حقوق اسلام و غرب، س2، ش2، ص77−
- کریمی، میلاد و حسین خنیفر (1396)، «بررسی تطبیقی تصمیمهای آمیخته بازاریابی از دیدگاه اسلام و غرب»، مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، س15، ش1، ص225−
- محمدشفیعی، مجید و رحمان طاهری بیدشاهی (1395)، «اخلاقیات بازاریابی و فروش و جایگاه آن در بخش بازرگانی و اقتصادی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت»، پنجمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ الگوی پیشرفت.
- مسعودیپور، سعید و مصباح الهدی باقری (1394)، «درآمدی بر تحلیل انتقادی تبلیغات تجاری جایزهدار از نظر اسلامی»، مجله مجلس و راهبرد، س22، ش84، ص211−
- مصلح، عبدالمجید و احمد الهیاری بوزجانی (1394)، «اخلاق در بازاریابی: ارزشهای اخلاقی مورد تأکید اسلام در مدیریت فعالیتهای بازاریابی»، فصلنامه پژوهشنامه اخلاق، س8، ش28، ص57−
- مولایی، محمد (1393)، «اصول اخلاق تجاری و کسبوکار از دیدگاه امام علیj در نهجالبلاغه، فصلنامه نهجالبلاغه، س2، ش7، ص85−
- Abdullah, K. & Ahmad, M. I. (2010), Compliance to Islamic marketing practices among businesses in Malaysia, Journal of Islamic Marketing, 1(3), 286–297, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/17590831011082446.
- Abdulcader, A. (2015), Islamic challenges to advertising: a Saudi Arabian perspective, Journal of Islamic Marketing, 2(6): 166-187.
- Al Mamun, A., Strong, A. & Azad, A.K. (2020), Islamic marketing: A literature review and research agenda. International Journal of Consumer Studies: https://doi.org/10.1111/ijcs.12625.
- Alom, M. & Haque, S. (2011), Marketing: An Islamic Perspective, World Journal of Social Sciences, 1(3): 71-81.
- Alserhan, A. (2010), On Islamic branding: brands as good deeds, Journal of Islamic Marketing, 1(2): 101-106.
- Ekramol Islam, M. & Zahedul Alam, M. (2013), Advertising: An Islamic Perspective, International Journal of Ethics in Social Sciences, 1(1): 105-116.
- Floren, J., Rasul, T & Gani, A. (2019), Islamic Marketing and Consumer Behaviour: A Systematic Literature Review, Journal of Islamic Marketing: DOI: 10.1108/JIMA-05-2019-0100.
- Hashim, N. & Hamzah, M. I. (2013), 7P’s: A Literature Review of Islamic Marketing and Contemporary Marketing Mix, Social and Behavioral Sciences, 130: 155-159.
- Salleh, M. (2016), The Significant Contribution of Islamic Relationship Marketing Practice in Malaysian Takaful Industry Towards Determining Costumer Gratitude, Trust, and Commitment. Asian Academy and Management Journal, 21(1): 171-207.
- Sandelowski, M. & Barroso, J. (2007), Handbook for synthesizing qualitative research, New York and London: Springer.
- Turnbull, S., Howe-Walsh, L. & Boulanouar, A. (2016), The advertising standardization debate revisited Implications of Islamic ethics on standardisation/localisation of advertising in Middle East Islamic States, Journal of Islamic Marketing, 7(1): 2-14.
- Wilson, J. (2012), The new wave of transformational Islamic marketing Reflections and definitions, Journal of Islamic Marketing, 3(1): 5-11.
|