- آهنچیان، محمد رضا (1389)، نظام ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه از دیدگاه مدیران و کارکنان: الزامات تغییر، سطح رضایت، آسیبها، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
- احمدی، اسماعیل (1394)، آسیبشناسی سیستم ارزیابی عملکرد کارکنان در پالایشگاه شهر آبادان. پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس.
- استوارت، گرگ ال. و براون، کنت جی. (2008)، مدیریت منابع انسانی: پیوند استراتژی و عمل، ترجمه دکتر سید محمد اعرابی و دکتر مرجان فیاضی، چاپ هفتم، تهران: مهکامه، 1395.
- الوانی، سید مهدی (1387)، مدیریت عمومی، چاپ سی و دوم، تهران: نشر نی.
- اورعی یزدانی، بدرالدین (1382)، «مروری انتقادی بر ارزیابی عملکرد و نحوۀ اعمال آن در سازمانها با تأملی بر برخی از سازمانهای ایران»، کمال مدیریت، شماره 3 و 2، ص97−
- بالدوین، تیموتی تی.؛ بومر، ویلیام و روبین، رابرت اس. (2008)، توسعه مهارتهای مدیران: مواردی که مدیران بزرگ میدانند و به آن عمل میکنند، ترجمه دکتر سید مهدی الوانی، عباس ابراهیمی و علی جمالی، چاپ دوازدهم، تهران: سمت، 1396.
- بزاز جزایری، سید احمد (1385)، ارزیابی عملکرد منابع انسانی: الگوی عملی پیادهسازی نظام ارزیابی عملکرد منابع انسانی در سازمانها، تهران: آییژ.
- پویا، علیرضا و مرضیه نوروزی (1396)، «نوع شناسی شاخص های ارزیابی عملکرد منابع انسانی (مورد مطالعه: شرکت گاز استان فارس)»، مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال ۸، شماره ۳۱، ص177−
- حسنپور، اکبر و هومان مهدوی (1397)، «راهکارهای ارتقای ابعاد اخلاقی در نظام ارزیابی عملکرد کارکنان»، فصلنامه اخلاق در علوم و فناوری، سال 13، شماره 3، ص108−
- حسینی، سید یعقوب؛ مانی آرمان و زهرا محمدیزاده (1397)، «شایستگی و ارتباط آن با عملکرد کارکنان»، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال 27، شماره 88، ص25−
- درینی، ولی محمد؛ علیاکبر آقاجانی افروزی؛ محمد تابان و مرتضی محمدی صالح، (1394)، «مدلیابی عوامل داخلی مؤثر بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط»، فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی، سال 13، شماره 36، ص61−
- دعایی، حبیب اله (1374)، مدیریت منابع انسانی، تهران: دانشگاه فردوسی.
- دولان، شیمون ال. و شولر، رندال اس. (1375)، مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، ترجمه محمد علی طوسی و محمد صائبی، تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- مهدیه، امید و رضا رزاقی گل افشانی (1395)، «بررسی رابطه بین راهبردهای ارزیابی عملکرد و تعهد سازمانی با تأکید بر نقش باور ارزیابان به ارزشهای اسلامی در شرکتهای خصوصی موفق استان زنجان»، رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی، شماره 8، ص36−
- رضاییان، علی و اسداله گنجعلی (1390)، مدیریت عملکرد: چیستی، چرایی و چگونگی، تهران: دانشگاه امام صادقg.
- سلطانی، ایرج (1385)، «نقش کارکنان در اثربخشی نظام ارزیابی عملکرد»، مجله مدیریت، شماره 107−108، ص25−
- صفری، حسین؛ عالیه کاظمی و احمد مهرپور لایقی (1397)، «ارزیابی عملکرد مناطق عملیاتی شرکت انتقال گاز با استفاده از روش ترکیبی DEA−SWARA−WASPAS»، فصلنامه مطالعات مدیریت صنعتی، سال ۱۶، شماره ۴۹، ص139−
- صمدیان، منیر سادات؛ سیدکاظم چاوشی و حسین منتی (1396)، «شناسایی و تعیین الگوی بهینه ارزیابی عملکرد مراکز تحقیقاتی ناجا»، مدیریت منابع در نیروی انتظامی، سال ۵، شماره ۱، ص31−
- مجلسی، محمد باقر (1384)، بحارالانوار، ج70، تهران: دارالکتب الاسلامیه.
- معصومی، جمال (1381)، بررسی روشهای ارزیابی عملکرد از دیدگاه مدیران و کارکنان در شرکت سهامی آب منطقهای استان آذربایجان غربی، پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت توسعه منابع انسانی، مؤسسه تحقیقات و آموزش مدیریت.
- موسیخانی، مرتضی و حامد رحمانی (1389)، «ارائه مدلی برای ارزیابی عملکرد بیمارستان ها با استفاده از شاخصهای BSC»، پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت استراتژیک، تهران: گروه ناب، ص1−
- مؤمنی، منصور؛ حسین صفری؛ محسن رستمی؛ امین مصطفایی و رضا سلیمانی دامنه (۱۳۹۶)، «طراحی یک مدل تحلیل پوششی دادههای شبکهای غیرشعاعی جهت ارزیابی عملکرد»، مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال 26، شماره 86، ص1−
- میرسپاسی، ناصر (1381)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، تهران: انتشارات میر.
- نجفیزاده، محمد محسن و سیدمحمد زاهدی (۱۳۹۵)، «آسیبشناسی نظام مدیریت عملکرد کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی قزوین با استفاده از مدل سه شاخگی»، فصلنامه مدیریت تحول و توسعه، سال هشتم، شماره 25، ص59−
- سعادت، اسفندیار (1396)، مدیریت منابع انسانی، چاپ بیست و دوم، تهران: سمت.
- فضلی، صفر و عادل آذر (1381)، «طراحی مدل ریاضی ارزیابی عملکرد مدیر با استفاده از تحلیل پوششی دادهها»، مدرس علوم انسانی، دوره 6. شماره 3. ص99−
- گائینی، ابوالفضل و رضا نجاری (1395)، مدیریت منابع انسانی با رویکرد اسلامی، جلد دوم، چاپ دوم، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- Akpinar, A. T. and Tas Y. (2012), “Performance Evaluation in Hospitals: An Investigation on the Effects of the Performance Based Payment System in Research and Training Hospital of Kocaeli University”, European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, 47, pp. 134-142.
- Harbi S.; Thursfield D, and Bright, D. (2017), “Culture, Wasta and perceptions of performance appraisal in Saudi Arabia”, The International Journal of Human Resource Management, 28 (19), pp. 2792-2810.
- Armstrong, Michael. (2006), Performance Management: Key Strategies and Practical Guidelines. London: Kogan Page, Limited.
- Dessler, Gary. (2017), Human Resource Management, 15th edition, Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education, Inc.
- Harris, M. M.; Ispas, D. and Schmit, G. F. (2008), “Inaccurate Performance Ratings Are a Reflection of Larger Organizational Issues”. Industrial and Organizational Psychology, 1 (2), pp. 190-193.
- Harris, M. M. (1994), “Rater motivation in the performance appraisal context: A theoretical framework”. Journal of Management, 20 (4), 737–756.
- Idowu, A. (2017), “Effectiveness of Performance Appraisal System and its Effect on Employee Motivation”, Nile Journal of Business and Economics, 3 (5), pp. 15-39.
- Kyeremeh, D. D. and Pimpong, M. (2018), “Performance Appraisal and Staff Commitment in Higher Education”, Asian Research Journal of Arts & Social Sciences, 7 (2), pp. 1-14.
- Lee, M. and Son, B. (1998), “The effects of appraisal review content on employees’ reactions and performance”, The International Journal of Human Resource Management, 9 (1), pp. 203-214.
- Longenecker, C. O.; Fink, L. S. and Caldwell, Sh. (2014), “Current US trends in formal performance appraisal: practices and opportunities – Part one", Industrial and Commercial Training, 46 (6), pp. 321 – 326.
- Mwema, N. W. & Gachunga, H. G. (2014), “The influence of performance appraisal on employee productivity in organizations: A case study of selected WHO offices in East Africa”, International Journal of Social Sciences and Entrepreneurship, 1 (11), pp. 324-337.
|