- پارسانیا، حمید (1392)، «نظریه و فرهنگ (روششناسی بنیادین)»، مقاله منتشر نشده.
- ــــــــــــــ (1385)، هستی و هبوط، قم: دفتر نشر معارف.
- جوادی آملی، عبدالله (1386)، معرفتشناسی در قرآن، (حمید پارسانیا، تدوین) قم: مرکز نشر اسراء.
- خسروپناه، عبدالله (1390الف)، فلسفه فلسفه اسلامی، فلسفههای مضاف جلد اول (ص61−88)، تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- ــــــــــــــ (1390ب)، فلسفه معرفت، فلسفه مضاف جلد اول (ص311−365)، تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- داوری، محمد؛ حسین اژدری زاده و مجید کافی (1390)، جامعهشناسی معرفت:جستاری در تبیین رابطه ساخت و کنش اجتماعی و معرفتهای بشری (مقدمه دکتر محمد توکل)، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- رشاد، علیاکبر (1385)، «فلسفه مضاف»، مجله قبسات، ش39.
- ــــــــــــــ (1387)، «معیار علم دینی، ذهن» فصلنامه تخصصی معرفتشناسی و حوزههای مرتبط، ش33، ص5−12.
- زیباکلام، سعید (1384)، معرفتشناسی اجتماعی: طرح و نقد مکتب ادینبورا، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
- موسیخانی، محمد؛امیر مانیان؛ بابک اخگر؛ مرتضی جوادی آملی و حسنعلی نعمتی شمسآباد (1393)، «مدیریت دانش دینبینان: طرح مسئله مدیریت دانش در تمدن دینی»، اسلام و مدیریت، ش3، ص1−42.
- میرمعزی، سعید (1388)، فلسفه علم اقتصاد اسلامی، تهران: سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی.
- نعمتی شمسآباد، حسنعلی (1393)، تبیین مبانی نظری مدیریت دانش: برگرفته از قرآن حکیم و مکتب اهل بیتj، رساله دکتری، تهران: دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت، گروه مدیریت فناوری اطلاعات.
- نعمتی شمسآباد، حسنعلی؛ محمد موسیخانی و امیر مانیان (1393الف)، از تئوری دانش تا مدیریت دانش، ارائه مدل مفهومی تأثیرپذیری مدیریت دانش از معرفتشناسی، دوازدهمین کنفرانس بین المللی مدیریت (ص1−19)، تهران: دانشگاه شریف.
- ــــــــــــــ (1393ب)، «از تئوری دانش(معرفتشناسی) تا مدیریت دانش: ارائه مدل مفهومی تأثیرپذیری مدیریت دانش از معرفتشناسی»، فصلنامه علوم مدیریت ایران، ش35،
ص 25−55.
- Aarons, J. (2004), From Philosophy to Knowledge Management and Back Again. Federal Knowledge Working Group (KMWG), wiki . NASA. Retrieved 2012, from http://wiki.nasa.gov/cm/: http://wiki.nasa.gov/cm/Federal Knowledge Working Group (KMWG).wiki/1001867main_Aarins J 2004.pdf
- Adriaans, P., & Benthem, J. V. (2008), Philosophy of Information, USA: Elsevier B.V.
- Basden, A. (2008), Philosophical Frameworks for Understanding Information Systems. New York: IGI Piblishing.
- Baskerville, R., & Dulipovici, A. (2006), The theoretical foundations of knowledge management. Knowledge Management Research & Practice,4, pp. 83−105.
- Burrell, G., & Morgan, G. (1979), Sociological Paradigms and Organizational Analysis, London: Heinemann.
- Deetz, S. (1996). Describing Differences in Approaches to Organization Science: Rethinking Burrell and Morgan and Their Legacy. Organization Science, 7 (2), pp. 191−207.
- Earl, M. (2001), Knowledge Management Strategies: Toward a Taxonomy, Journal of Management Information Systems, pp. 215−233.
- Floridi, L. (2004), The Blackwell Guide to the Philosophy of Computing and Information, USA: Blackwell Publishing Ltd.
- Gottschalk, P. (2005), Strategic knowledge management technology. Hershey: Idea Group Publishing.
- Hazlett, S. A., McAdam, R., & Gallagher, S. (2005), Theory Building in Knowledge Management: In Search of Paradigms, Journal of Management Inquiry, 14 (1), pp.31−41.
- Hislop, D. (2009), Knowledge Management in Organizations: A Critical Introduction, OUP Oxford: Oxford University Press.
- Hooker, C. (2011), Philosophy of Complex Systems, USA: Elsevier B.V.
- Iivari, J. (2000), Reflections on the Role of Knowledge Management in information Economy, In I. B. Linger (Ed.), Australian Conference for Knowledge Management and Intelligent Decision Support. Melbourne, Australia: Knowledge Management for Information Communities.
- Jennex, M. E. (2008), Current issues in knowledge management, IGI Global.
- Jones, C., & Bos, R. t. (2007), Philosophy and Organization. USA and Canada: Routledge.
- Kakabadse, N. K., Andrew, K., & Alexander, K. (2003), Reviewing the knowledge management literature: towards a taxonomy. Journal of Knowledge Management, 7 (4), pp. 75−91.
- Meijers, A. (2009), Philosophy of Technology and Engineering Sciences. USA: Elsevier B.V.
- Mingers, J., & Willcocks, L. (2004), Social Theory and Philosophy for Information Systems. NJ, USA: John Wiley & Sons Ltd.
- Muhamadul Bakir, H. Y. (2011), Islamic Conceptualisation of Knowledge Management, American Journal of Economics and Business Administration, 3 (2), pp 363−369.
- Nonaka, I., & Takeuchi, H. (1995), The Knowledge−creating Company: How Japanese Companies Create the Dynamics of Innovation. OUP USA: Oxford University Press.
- Ropohl, G. (1999), Philosophy of Socio−Technical Systems. PHIL & TECH, 4 (3), pp. 59−71.
- Schultze, U., & Leidner, D. E. (2002), Studying knowledge management in information systems research: discourses and theoretical assumptions. MIS Quarterly, 26 (3), pp. 213−242.
- Schultze, U., & Stabell, C. (2004), Knowing What You Don’t Know? Discourses and Contradictions in Knowledge Management Research. Journal of Management .
- Schwartz, D. G. (2006), Encyclopedia of Knowledge Management. London: Idea Group Refrence.
- Stankosky, M. (2005), Creating the Discipline of Knowledge Management:The Latest in University Research, (M. Stankosky, Ed.) Elsevier Inc.
- Sveiby, K. E. (1994). Towards a Knowledge Perspective on Organisation. Doctoral Dissertation: Department of Business Administration University of Stockholm.
- The theoretical foundations of knowledge management 2006 Knowledge Management Research & Practice105−483
- Theory Building in Knowledge Management: In Search of Paradigms 2005 Journal of Management Inquiry14 (1), 31−41
- Tordoir, P. P. (1995). The Professional Knowledge Economy: The Management and Integration of Professional Services in Business Organizations. Kluwer Academic.
- Van Gigch, J., & Pipino, L. L. (1986), In search of paradigm for information systems. Future Computer Systems, 1 (1), 71−97.
- Wallace, D. P. (2007), Knowledge Management: Historical and Cross−Disciplinary Themes. Westport: Libraries Unlimited Knowledge Management SeriesiII.
|