تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 291 |
تعداد مقالات | 2,174 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,611,251 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,233,673 |
تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس درس | ||
فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
مقاله 7، دوره 3، شماره 6، شهریور 1387، صفحه 181-195 اصل مقاله (180.83 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
خلیل سلطان القرائی1؛ اکبر سلیماننژاد2 | ||
1عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز | ||
2عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور ماکو | ||
چکیده | ||
مقاله حاضر با بررسی تفکر انتقادی، ضرورت آموزش تفکر انتقادی را در کلاس مورد تأکید قرار میدهد، همچنین به بررسی نگرش اسلام به تفکر پرداخته است. تفکر انتقادی چیست؟ چه اهمیتی در آموزش و یادگیری دارد؟ رشد و آموزش تفکر انتقادی در کلاسهای درس چگونه است؟ و چه کاربردهایی میتواند برای اولیای تعلیم و تربیت داشته باشد؟ این مقاله بر آن است تا پاسخگوی این پرسشها و برخی پرسشهای دیگر باشد. در این بررسی تعاریف مختلفی از تفکر انتقادی معرفی شدهاند. سپس، اهمیت تفکر انتقادی در آموزش ویادگیری، نظر اسلام درمورد تفکر وکاربردهای آن از دیدگاه اسلام و روانشناسی بررسی شده است. | ||
کلیدواژهها | ||
تفکر انتقادی؛ آموزش؛ اسلام | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,369 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,694 |