تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 291 |
تعداد مقالات | 2,174 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,611,994 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,234,308 |
چالشهاى بنیادین رویکردهاى تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامى | ||
روش شناسی علوم انسانی | ||
مقاله 3، دوره 7، شماره 28، آذر 1380، صفحه 52-73 اصل مقاله (313.37 K) | ||
نویسنده | ||
مهدی سجادی | ||
عضو هیأت علمى دانشگاه تربیت مدرّس | ||
چکیده | ||
این مقاله در پاسخ به این سؤال «که اساسى ترین چالش هاى فراروى رویکردهاى پژوهش و تحقیق در تربیت اسلامى کدامند»، ضمن بر شمردن چالشهاى موجود، به تبیین و تحلیل آن موارد مى پردازد. این موارد عبارتنداز: چالش بین مقام اکتشاف و داورى، کمیّت گرایى یا کیفیّت گرایى، اصالت ماهیت یا اصالت تسمیه، رویکرد تفهّمى یا تبیینى و توجه به دستاوردها یا منابع. | ||
کلیدواژهها | ||
تعلیم و تربیت؛ تعلیم و تربیت اسلامى؛ پژوهش؛ روش تحقیق؛ روش تفهمى؛ روش تبیینى؛ موضوع تحقیق؛ منابع تحقیق؛ مقام کشف؛ مقام داورى | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,551 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 973 |