تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 291 |
تعداد مقالات | 2,174 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,611,985 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,234,303 |
بایسته هاى اساسى پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامى | ||
روش شناسی علوم انسانی | ||
مقاله 2، دوره 7، شماره 28، آذر 1380، صفحه 34-51 اصل مقاله (277.34 K) | ||
نویسنده | ||
محمود نوذری | ||
عضو پژوهشکده حوزه و دانشگاه | ||
چکیده | ||
با اینکه در صد ساله اخیر، به ویژه نیمه دوم آن، تلاش هاى فراوانى در قالب پژوهش، سمینار، مقاله، کتاب و... در زمینه تعلیم و تربیت اسلامى به صورت جدید انجام گرفته است، ولى هنوز دانش و نظام تربیت اسلامى، در قلمرو معرفت هاى تربیتى و رفتار تربیتى، جایگاه شایسته خود را نیافته است. به ویژه در سالهاى پس از پیروزى انقلاب، پاسخ به چرایى این امر، یکى از دغدغه هاى عمده مسؤولین آموزش و پرورش کشور بوده و دیدگاه هاى متفاوتى درباره آن ارائه شده است. نگارنده در این مقاله درصدد است با نگاهى روش شناختى به پژوهش ها و اقدامات صورت یافته، «بایسته هاى اساسى پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامى» را ارائه کند و مراحلى را که از آن غفلت شده و چنین وضعیتى را پدید آورده است، نشان دهد. | ||
کلیدواژهها | ||
تعلیم و تربیت اسلامى؛ نظام تعلیم و تربیت؛ پژوهشهاى تربیتى؛ بایسته هاى پژوهشى؛ گزاره هاى تربیتى؛ روش تحقیق در تعلیم و تربیت اسلامى؛ قلمرو تعلیم و تربیت اسلامى | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,717 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 994 |