تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 291 |
تعداد مقالات | 2,186 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,687,768 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,294,258 |
بررسی قصه گویی قرآن به عنوان روشی فعال درآموزش اخلاق | ||
فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
مقاله 4، دوره 10، شماره 20، اردیبهشت 1394، صفحه 51-71 اصل مقاله (13.62 M) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسندگان | ||
ملوک خادمی1؛ فاطمه مهرولی* 2 | ||
1عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء | ||
2- کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی دانشگاه آلزهراء | ||
چکیده | ||
این پژوهش با هدف شناخت و تبیین ویژگیهای قصه پردازی قرآن به عنوان یک روش آموزشی فعال انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع کیفی با رویکرد توصیفی – تحلیلی است که با روش کتابخانهای انجام شده است. نتایج این بررسی نشان داد که شیوه قصه پردازی قرآن با بهرهگیری از ویژگیهایی چون تنوع در آغاز قصهها، شیوههای متنوع گفتوگو، ایجاز، پرسش و پاسخ، تاکید بر شیوهی روایت غیرخطی، سفیدخوانی و حذف برخی پردههای قصه برای مخاطب و در نهایت تشویق به تفکر و استدلال، یک شیوهی آموزشی فعال است با محوریت تربیت درونی، تعامل دوسویه، یادگیری بر پایه فعالیت مخاطب و نقش تسهیل کنندهی مربی. | ||
کلیدواژهها | ||
قصه؛ داستان؛ روشهای تربیتی؛ آموزش و تربیت | ||
اصل مقاله | ||
. | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,211 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,235 |