تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 291 |
تعداد مقالات | 2,178 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,663,868 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,274,102 |
درآمدی بر روش پژوهش فراتحلیل در تحقیقات آموزشی | ||
روش شناسی علوم انسانی | ||
شناسنامه علمی شماره، دوره 12، شماره 49، دی 1385، صفحه 122-140 اصل مقاله (296.53 K) | ||
نویسندگان | ||
احمد عابدی1؛ حمیدرضا عریضی2؛ فاطمه محمدزاده3 | ||
1دکترای روانشناسی | ||
2عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان | ||
3کارشناس ارشد تحقیقات آموزش و پرورش اصفهان | ||
چکیده | ||
پژوهشگران علوم انسانی برای بازنگری پیشینه موضوعهای پژوهشی وکشف روابط جدید در میان تعداد زیادی از پژوهش هایی که قبلا انجام شده، از روشی به نام فراتحلیل استفاده میکنند. گلاس واژه فراتحلیل را به معنی تحلیل آماری نتایج پژوهشها با هدف ترکیب یافتهها برای اولین بار بهکار برد. شواهد حاکی از آن است که اینک فراتحلیل، روش پذیرفتهشدهای است، وکاربرد آن در علوم انسانی رو به فزونی میباشد. با توجه به اینکه تعداد پژوهشهای انجام شده در زمینه علوم انسانی قابل توجه میباشد ضروریست که با انجام پژوهشهای فراتحلیل زمینه کاربست دقیق و علمی یافتهها را در جامعه فراهم آورد. در این مقاله سعی شده است تعریف، کاربرد، و مراحل انجام پژوهش فراتحلیل همچنین، مفهوم اندازه اثر، رویکردهای مهم فراتحلیل، چگونگی تدوین یک گزارش فراتحلیل و ارزشیابی آن به زبان ساده بیان گردد. | ||
کلیدواژهها | ||
پژوهش؛ ترکیب پژوهشها؛ فراتحلیل؛ علوم انسانی؛ اندازه اثر؛ رویکردهای مهم فراتحلیل | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 9,123 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 5,171 |