- ابنسینا، حسین بن عبدالله (1375). الشفاء: المنطق، کتاب البرهان. ج3، قاهره: الامیریه.
- بولهارد، کارل (1942). تاریخ اقتصادی. دانشگاه کمبریج.
- پارتو، ویلفردو (1906). اقتصاد سیاسی. دانشگاه کمبریج.
- جوادیآملی، عبدالله (1372). شریعت در آینه معرفت. قم: رجاء.
- حسین زاده، محمد (1396). جستاری فراگیر در ژرفای معرفت. قم: حکمت اسلامی.
- حشمتزاده، محمدباقر (1383). «چیستی و هستی علومانسانی؛ برخی موانع و راهکارها». قبسات، 9(34)، 48-72.
- خسروپناه، عبدالحسین (1394). «علومانسانی: چیستی، ساحتها و فرایندهای تحول در آن». تحقیقات بنیادین علومانسانی، 1، 7-34.
- شریفی، احمدحسین (1398). روش شناسی علومانسانی اسلامی. تهران: آفتاب توسعه.
- شریفی، احمدحسین (1393). مبانی فلسفی علومانسانی اسلامی. تهران: آفتاب توسعه.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1396). انسانشناسی در قرآن. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1392ج). حقوق و سیاست در قرآن. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1384). اخلاق در قرآن. ج2، قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1391الف). آموزش فلسفه. ج1، قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1392الف). بهترینها و بدترینها از دیدگاه نهج البلاغه. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1391ب). پرسشها و پاسخها. ج4، قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1387). پندهای صادق برای رهپویان صادق. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1390الف). جامعه و تاریخ در قرآن. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1392ب). رابطه علم و دین. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (بیتا). سند اسلامیسازی علومانسانی. بیجا.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1390ب). قرآنشناسی. ج2. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- علامه مصباح یزدی، محمدتقی (1386). نظریه حقوقی اسلام. ج1. قم: مؤسسه امام خمینیw.
- قلیپور، حسین، و سپهری، مهدی (1394). «معنا، امکان و ضرورت تولید علم دینی در علومانسانی با تاکید بر ادراکات عملی». مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 19(2)، 261-278.
- کاسل، گوستاو (1938). نظریه اقتصادی. دانشگاه شیکاگو.
- کربلایی پازوکی، علی و محمدرضا میرهادی تفرشی (1396). «چیستی علوم اسلامی و رابطه آن با علومانسانی از منظر شهید مطهری». مطالعات معرفتی در دانشگاه اسلامی، 70، 5-18.
- گروهی از نویسندگان زیر نظر استاد مصباح یزدی (1390). فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی. تهران: مؤسسه فرهنگی برهان.
- عسکری سلیمانی، امیری، و گنجخانی، آسیه (1396). «بررسی چیستی علومانسانی اسلامی از دیدگاه آیت الله مصباح یزدی». آیین حکمت، 33، 57-78.
- مارکس، کارل (1398). نظریه ارزش کار. تهران: نشر نی.
- مارکس، کارل (1398). سرمایه. تهران: نشر نی.
- مارکس، کارل (1398). تاریخ سرمایه. تهران: نشر نی.
- محقق، جواد، و میرعلی، محمدعلی (1397). «راهبردهای تحول و اسلامی سازی علومانسانی در اندیشه متفکران انقلاب اسلامی؛ با تأکید بر دیدگاه مقام معظم رهبری و آیت الله مصباح یزدی». همایش بین المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران؛ دوره 1، قم: جامعه المصطفی العالمیه.
- محیطی اردکان، محمدعلی، و مصباح، علی (1391). «بایدها و نبایدهای اسلامیسازی علومانسانی از دیدگاه علامه مصباح». معرفت فلسفی، 37، 137-166.
- مطهری، مرتضی (1371). مسئله شناخت. تهران: صدرا.
- مطهری، مرتضی (1380). اصول فلسفه و روش رئالیسم. ج1، تهران: صدرا.
- مطهری، مرتضی (1380). اصول فلسفه و روش رئالیسم، در مجموعه آثار. ج9، تهران: صدرا.
- ملاصدرا، صدرالدین محمد (بیتا). حکمت متعالیه فی الأسفار العقلیه الاربعه. ج1، قم: مکتبة المصطفوی.
- میلتون، فریدمن (1962). اقتصاد سیاسی. دانشگاه هاروارد.
- واسطی، عبدالحمید (1398). «پارادایم شبکهای (پارادایم علم دینی و بهمثابه پارادایم رقیب علومانسانی موجود)». حکمت اسلامی، 6(4)، 9-
- Bouldhard, Karl (1942). Economic History. Cambridge: Cambridge University Press.
- Burton, John (2015). Philosophy of history. London: Routledge.
- Cassel, Gustav (1938). The theory of social economy. Chicago: University of Chicago Press.
- Friedman, Milton (1962). Economics of a Free Society. Cambridge: Harvard University Press.
- Hayek, Friedrich (1949). The Road to Serfdom. Chicago: University of Chicago Press.
- Milton Friedman (1962). Capitalism and Freedom. Cambridge: Harvard University Press.
- Pareto, Vilfredo (1906). Manual of political economy. Cambridge, UK: Cambridge University Press.
- Soros, George (2009). Economics Is Not a Real Science. The New York Times.
- Larrain, Jorge (1979). The Concept of Ideology. London:
- Schumpeter, Joseph (1942). Socialism and Democracy. Chicago: University of Chicago Press.
- Young, Donald (1948). Limiting Factors in the Development of the Social Sciences. Proceedings of the American Philosophical Society, 92(5), 325-335.
- Ibn Sina, Husayn ibn Abdallah (1996). Al-Shifa: Logic, Vol. 3, Book of Demonstration. Cairo: Al-Amiriya. [In Persian].
- Hosseinzadeh, Mohammad (2017). A Comprehensive Inquiry into the Depth of Knowledge. Qom: Islamic Wisdom. [In Persian].
- Hashemzadeh, Mohammad Baqir (2004). The Nature and Existence of Humanities: Some Obstacles and Solutions. Qabasat. 9(34), 48-72. [In Persian].
- Khosropanah, Abdolhossein (2015). Humanities: Its Nature, Dimensions, and Processes of Transformation. Fundamental Research in Humanities 1 (Winter): 1. [In Persian].
- Sepehri, Qolipour Mehdi, Hossein (2015). Meaning, Possibility, and Necessity of Producing Religious Science in Humanities with Emphasis on Practical Perceptions. Ma’rifat-i Dini dar Daneshgah-e Islami( Religious Knowledge in the Islamic University)63. [In Persian].
- Sharifi, Ahmad Hossein (2019). Methodology of Islamic Humanities. Tehran: Aftab-e Tose’eh. [In Persian].
- Sharifi, Ahmad Hossein (2014). Philosophical Foundations of Islamic Humanities. Tehran: Aftab-e Tose’eh. [In Persian].
- Javadi Amoli, Abdollah (1993). Shari’ah in the Mirror of Knowledge. Qom: Raja. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2017). Anthropology in the Quran. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2013). Rights and Politics in the Quran. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2013). Science and Religion. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2005). Ethics in the Quran, Part 2. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2012). Teaching Philosophy, Vol. 1. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2013). The Best and the Worst from the Perspective of Nahj al-Balagha. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2012). Questions and Answers, Vol. 4. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2008). Sincere Advice for Sincere Seekers. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (1997). Prerequisites of Islamic Management. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2011). Society and History in the Quran. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2013). The Relationship Between Science and Religion. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi, Document on the Islamization of Humanities. n.p. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2011). Quranic Studies, Vol. 2. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Allama Misbah yazdi, Mohammad Taqi (2007). The Legal Theory of Islam, Vol. 1. Qom: Imam Khomeini Educational and Research Institute. [In Persian].
- Cassel, Gustav (1938). Economic Theory. Chicago: University of Chicago Press.
- Karbala’i Pazouki, Mohammad Reza, Mirhadi Tafreshi Ali. (2017). The Nature of Islamic Sciences and Their Relationship with Humanities from the Perspective of Martyr Motahhari. Ma’rifat-i Dini dar Daneshgah-e Islami (Religious Knowledge in the Islamic University )70. [In Persian].
- A Group of Authors under the Supervision of Professor Misbah Yazdi. (2011). Philosophy of Islamic Education. Tehran: Burhan Cultural Institute. [In Persian].
- Askari Soleimani, Amiri & Ganjkhani Asieh, (2017). Examining the Nature of Islamic Humanities from the Perspective of Ayatollah Misbah Yazdi. Ayeen-e Hikmat 33. [In Persian].
- Marx, Karl (2019). Labor Theory of Value. Tehran: Nashr-e Ney.
- Marx, Karl. (2019). Capital. Tehran: Nashr-e Ney.
- Marx, Karl. (2019). History of Capital. Tehran: Nashr-e Ney.
- Merton . P. K (1957). Social Theory and Social Structure. Glienose . Free Press.
- Mohaghegh, Javad; Mohammad Ali Mir Ali. (2018). Strategies for Transformation and Islamization of Humanities in the Thought of Islamic Revolution Thinkers; Emphasizing the Views of the Supreme Leader and Ayatollah Misbah Yazdi. International Conference on Rereading the Scientific and Cultural Works of the Islamic Revolution of Iran; Vol. 1. Qom: Al-Mustafa International University. [In Persian].
- Mohiti Ardakan, Mohammad Ali and Misbah, Ali. (2012). Do’s and Don’ts of Islamization of Humanities from the Perspective of Allama Misbah. Ma’rifat-e Falsafi, 37, 137-166 [In Persian].
- Motahhari, Morteza (1992). The Problem of Knowledge. Tehran: Sadra. [In Persian].
- Motahhari, Morteza (2001). Principles of Philosophy and the Method of Realism, Vol. 1. Tehran: Sadra. [In Persian].
- Motahhari, Morteza (2001). Principles of Philosophy and the Method of Realism, in Collected Works, Vol. 9. Tehran: Sadra. [In Persian].
- Mulla Sadra, Sadr al-Din Muhammad. n.d. Transcendent Wisdom in the Four Intellectual Journeys, Vol. 1. Qom:
- Vaseti, Abdolhamid (2019). The Network Paradigm (The Paradigm of Religious Science as a Rival to Existing Humanities). Hikmat-e Islami, 23. [In Persian].
|