- استراوس، اَنسلم و جولیت کوربین (1392). مبانی پژوهش کیفی؛ فنون و مراحل تولید نظریه زمینهای. ترجمه ابراهیم افشار. چاپ سوم، تهران: نشر نی.
- استراوس، آنسلم و جولیت کوربین (1387). اصول روش تحقیق کیفی، نظریه مبنایی؛ رویهها و شیوهها، ترجمه بیوک محمدی. چاپ دوم، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- افجه، سیدعلیاکبر؛ مصباحی مقدم، غلامرضا؛ خاشعی ورنامخواستی، وحید و احمد ترابی (1398). «ارائه الگوی رفتار مصرف در اسلام با رویکرد تحلیل مضمون با تمرکز بر آیات قرآن کریم و روایات معصومینb». مدیریت اسلامی، 27(3): 21-
- افراسیابی، حسین و یاسین خرمپور (1395). «بررسی وضعیت مصرفگرایی با تأکید بر شهرنشینی در بین جوانان شهر یزد». مطالعه جامعهشناختی شهری 7(21): 141-
- باکاک، رابرت و کنت تامپسون (1393). فهم جامعه مدرن، کتاب سوم: اشکال اجتماعی و فرهنگی مدرنیته. ترجمه کاظم فیروزمند و همکاران، تهران: انتشارات آگه.
- بودریار، ژان (1389). جامعه مصرفی: اسطورهها و ساختارها. ترجمه پیروز ایزدی. تهران: نشر ثالث.
- تاری، فتحاله، و سعید غلامی باغی (1390). «تأثیر فرهنگ بر الگوی مصرف در کشور و راهکارهای بهبود آن». علوم اجتماعی، مهندسی فرهنگی 53، 75-
- تیموتی، دالن (1388). جامعهشناسی مصرف (گردشگری و خرید). ترجمه مهدی حسنآبادی، علی اصغر سعیدی. تهران: نشر جامعهشناسان.
- تیموری، ایرج؛ هادیلی، بهمن و حامد صابری (1396). «مصرفگرایی نمادین و جداییگزینی فضایی در شهر تبریز (مطالعه موردی؛ کوی فردوس ولیعصر». جغرافیا و توسعه 47، 1-
- جهانیان، ناصر (1388). «مصرف فراگیر و پایدار در سایه آموزه توسعه اسلامی». فصلنامه اقتصاد اسلامی 9(24): 67-
- ریتزر، جورج (1395). مبانی نظریه جامعهشناسی معاصر و ریشههای کلاسیک آن. ترجمه شهناز مسمیپرست، تهران: نشر ثالث.
- سبحانینژاد، مهدی و عبداله افشار (1389). «اصلاح الگوی مصرف با تأکید بر نقش آموزش در مدیریت مصرف انرژی». معرفت فرهنگی 1(2): 155-
- سیدینیا، سیداکبر (1388). «مصرف و مصرفگرایی از منظر اسلام و جامعه شناسی اقتصادی». اقتصاد اسلامی 9(34): 178-
- زیدی، مهرداد؛ قدرتی، حسین و شفیعه قدرتی (1397). «بررسی رابطه سرمایه اجتماعی، فرهنگی و رسانهها با میزان گرایش مردم به مصرف مواد غذایی محلی». فصلنامه مطالعات فرهنگی - اجتماعی خراسان 13(1): 99-
- سعادت، رحمان (1385). «تخمین سطح و توزیع سرمایه اجتماعی استانها». فصلنامه رفاه اجتماعی، 6(23): 195-
- شیری، محمد؛ قاضی طباطبایی، محمود؛ صادقی، رسول و حسین راغفر (1394). «بررسی نقش عوامل اجتماعی و جمعیتی در تغییرات الگوی مصرف خانوارهای شهری و روستایی ایران». فصلنامه توسعه محلی 7(1): 1-
- فتحی، سروش و شیما صدیقی (1395). «بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و مصرف کالاهای فرهنگی در بین دانشآموزان مقطع متوسطه شهر دامغان». فصلنامه تغییرات اجتماعی -فرهنگی 13(51): 53-
- قائدی، محمدرضا؛ درویشی، محمدرسول؛ کشیشیان سیرکی، گارینه و محمد توحید فام (1399). «تحلیلی بر توسعه پایدار شهری با تکیه بر شاخصههای سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی (نمونه موردی: منطقه دو شهر تهران)». فصلنامه پژوهش و برنامهریزی شهری 11(40): 201-
- عقیلی، سیدمحمود؛ خوشفر، غلامرضا و صادق صالحی (1388). «سرمایه اجتماعی و رفتارهای زیستمحیطی مسئولانه در شمال ایران (مطالعه موردی: استانهای گیلان، مازندران و گلستان)». علوم کشاورزی و منابع طبیعی 16(1): 1-
- غفاری، هادی و علی یونسی (1394). «مؤلفههای اقتصادی سرمایه اجتماعی از دیدگاه اسلام». نخستین کنفرانس بینالمللی مدیریت، اقتصاد، حسابداری و علوم تربیتی.
- غلامرضایی، علی اصغر (1389). «مبانی مصرفگرایی در دنیای جدید و اصول مصرف در اسلام با تأکید بر رسانه ملی». پژوهشهای ارتباطی 61، 11-
- فاضلی، محمدصادق (1390). مصرف و سبک زندگی. قم: صبح صادق.
- کاشانی، حامد (1394). «طراحی الگوی سبک زندگی اسلامی و تأثیر آن بر فرایند تصمیمگیری خرید مصرفکننده». پایاننامه دکتری، دانشگاه علامه، دانشکده حسابداری، رشته مدیریت بازرگانی، استاد راهنما: سید علی اکبر افجه و شهریار عزیزی.
- کوزر، لوئیس (1382). زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی. ترجمه محسن ثلاثی. تهران: علم.
- نجابتخواه، فرزام؛ حسینی، سیدحسین و سعید دانیالی (1391). «بهسازی مصرف انرژی الکتریکی: چالشها و راهکارها». کیفیت و بهرهوری برق ایران 1(1): 45-
- نصراللهی، زهرا؛ مکیان، نظامالدین و راضیه اسلامی (1394). «سرمایه اجتماعی و مؤلفههای آن در اسلام». فصلنامه علمی ترویجی اقتصاد و بانکداری اسلامی، 13: 21-
- نیکبخش، بهرام (1401). «تأثیر سرمایه اجتماعی بر قصد خرید مشتری با نقش میانجی اعتبار برند». دوفصلنامه جامعهشناسی اقتصادی و توسعه 11(1): 242-
- نیکعهد، مهدی؛ زارع شاهآبادی، اکبر؛ اسکندری فرد، امیرمختار و فاطمه امیری (1394). «بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی و اقتصادی بر مصرفگرایی (مورد مطالعه: زنان بالای 15 سال شهر ملایر) فصلنامه زندگی جامعهشناسی 1، 211-
- وینسترا، گری (1384). سرمایه اجتماعی، تندرستی و نابرابری. ترجمه افشین خاکباز و حسن پویان. تهران: شیرازه.
- محمدپور، احمد؛ صادقی، رسول و مهدی رضایی (1389). «روشهای تحقیق ترکیبی به عنوان سومین جنبش روششناختی: مبانی نظری و اصول عملی، جامعهشناسی کاربردی». مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان 21(2): 77-
- Afjeh, S. A, Mesbāhī Moghaddam, G, Khāsheʼī Varnāmkhāstī, V, & Torābī, A. (2019). Presenting a model of consumer behavior in Islam using thematic analysis focusing on Quranic verses and Hadiths. Islamic Management, 27(3), 21–48. [In Percian]
- Afrāsiābī, H, & Khorrampour, Y. (2016). Examining the status of consumerism with an emphasis on urbanization among young people in Yazd city. Urban Sociological Studies, 7(21), 141–168. [In Percian]
- Aghilī, S. M, Khoshfar, G, & Sālehī, S. (2009). Social capital and responsible environmental behaviors in northern Iran (Case study: Guilan, Mazandaran, and Golestan provinces). Agricultural and Natural Resources Sciences, 16(1), 1–16. [In Percian]
- Bakac, R, & Thompson, K. (2014). Understanding modern society: Social and cultural forms of modernity (Vol. 3, Trans. K. Firouzmend & Colleagues). Tehran: Aʼagāh Publication. [In Percian]
- Baudrillard, J. (2010). The consumer society: Myths and structures (Trans. P. Izadi). Tehran: Sales Publishing. [In Percian]
- Baudrillard, Jean (1389). Consumer society: myths and structures, translated by: Pirouz Izadi, Tehran: Third publication.
- Bourdieu, P. (1984). Distinction: A social critique of the judgement of taste. Harvard university press.
- Campbell, C. (2005). The craft consumer: Culture, craft and consumption in a postmodern society. Journal of consumer culture, 5(1), 23-
- Clarke, D. B. (2003). Consumer society and the post-modern city. Routledge.
- Colman, James, (1990), Foundations of Social Theory, Cambridge: Harvard University Press.
- Coser, L. (2003). Masters of sociological thought: Ideas in historical and social context (Trans. M. Salasi). Tehran: Elm Publishing. [In Percian]
- Creswell, J. W. (2005), Educational Research: Planning, Conducting, and Evaluating Quantitative and Qualitative Research (2nd edition), Upper Saddle River, NJ: Pearson.
- Dinda, S. (2008). Social capital in the creation of human capital and economic growth: A productive consumption approach. The Journal of Socio-Economics, 37(5), 2020-
- Evangelinos, K.I.and Jones, N.(2009), "An analysis of social capital and environmental management of higher education institutions", International Journal of Sustainability in Higher Education, Vol. 10 No. 4, pp. 334-342. https://doi.org/10.1108/14676370910990684
- Evans‚ M. (et al) (2006). Consumer Behaviour‚ Sussex: John willy Ltd
- Fāzelī, M. S. (2011). Consumption and lifestyle. Qom: Sobh-e Sādegh Publication. [In Percian]
- Fischer, C. (2003). Succumbing to consumerism?: Underlying models in the historical claim. University of California, Berkeley.
- Ghaffārī, H, & Younesī, A. (2015). Economic components of social capital from an Islamic perspective. First International Conference on Management, Economics, Accounting, and Educational Sciences. [In Percian]
- Gholāmrezāī, A. A. (2010). Fundamentals of consumerism in the modern world and principles of consumption in Islam with an emphasis on national media. Communication Studies, 61, 11–30. [In Percian]
- Goodwin, N, Ackerman, F, & Kiron, D. (Eds. ). (1997). The consumer society. Washington, DC: Island Press.
- Harriss, J. (2002). Depoliticizing development: The World Bank and social capital. Anthem Press.
- Jahanian, N. (2009). Comprehensive and sustainable consumption under the teachings of Islamic development. Islamic Economics Quarterly, 24, 67–96. [In Percian]
- Jamshidihā, G, & Parastesh, S. (2007). Dialectic of habitus and field in Pierre Bourdieu’s theory of practice. Sociological Studies Biannual, 30, 1–32. [In Percian]
- Johnson, B. & L. Christensen (2008). Educational Research: Quantitative, Qualitative and Mixed Approaches. Needham Heights: Allyn and Bacon
- Kāshānī, H. (2015). Designing an Islamic lifestyle model and its impact on consumer purchase decision-making process. (Doctoral dissertation). Allameh University, Faculty of Accounting, Business Management. . [In Percian]
- Kozer, Louis (1382). the lives and thoughts of great sociologists, translated by Mohsen Talasi, Tehran: Alam.
- Li, Z, Choi, S, & Forrest, J. Y. L. (2023). Understanding peer pressure on joint consumption decisions: the role of social capital during emerging adulthood. Young Consumers, 24(1), 18-
- McDaniel, J. (2002). Spirituality and sustainability. Conservation Biology, 16(6), 1461-
- Miles, R. (2002). The changing consumer: Markets and meanings, London, Routledge.
- Mohammadpour, A, Sadeghi, R, & Rezaei, M. (2010). Mixed research methods as the third methodological movement: Theoretical foundations and practical principles. Applied Sociology (Humanities Research Journal, University of Isfahan), 21(2), 77–100. [In Percian]
- Morādī, S. (2010). The role of communications in changing consumption patterns in cities (Case study: Yasuj city). (Master’s thesis). Allameh Tabataba'i University, Faculty of Social Sciences, Communication Sciences. [In Percian]
- Mūsavī, Y, & Ahmadī, T. (2014). The impact of urban commercial advertising on women’s consumerism in Tehran city. Social-Cultural Research Quarterly, 1(4), 99–123. [In Percian]
- Najābatkhāh, F, Hosseinī, S. H, & Daniālī, S. (2012). Improving electrical energy consumption: Challenges and solutions. Quality and Productivity of Iran's Electricity, 1(1), 38–45. [In Percian]
- Nasrollāhī, Z, Makiān, N, & Eslamī, R. (2015). Social capital and its components in Islam. Scientific-Promotional Journal of Islamic Economics and Banking, 13, 21–38. [In Percian]
- Nik’ahd, M, Akbar Zāre-Shah-Abādī, & Colleagues. (2015). Examining the effect of social and economic capital on consumerism (Case study: Women over 15 years old in Malayer city). Lifestyle Sociology Quarterly, 1, 211–244. [In Percian]
- Nikbakhsh, B. (2022). The impact of social capital on customer purchase intention with the mediating role of brand credibility. Economic Sociology and Development Biannual, 11(1), 223–242. [In Percian]
- Paek, H. J, & Pan, Z. (2004). Spreading global consumerism: Effects of mass media and advertising on consumerist values in China. Mass Communication & Society, 7(4), 491-515.
- Pierre, B. O. U. R. D. I. E. U, & Richardson, J. G. (1986). The forms of capital. Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education—John G Richardson, ed, 241-258.
- Pope, J. (2003). Social capital and social capital indicators: A reading list (p. 12). Public Health Information Development Unit [for the] Commonwealth Department of Health and Ageing.
- Presenting the sociological model of the dimensions and components of the economic consumption model with an emphasis on social capital (Study case: citizens of Qom city, 1401)
- Putnam, R, & Work, M. D. (1993). Making Democracy work: Civic Traditions in Modern Italy. Princeton: Princeton university Press.
- Putnam, R. D, (1995), The Prosperous Community. Social Capital and Public Life, in: The American Prospect, 4, 13, 11-
- Rabi'ey, A, & Malakeh Rafi'ey. (2016). A sociological study on consumerism among Tehran residents. Iranian Journal of Sociology, 16(1-2), 144–166. [In Percian]
- Reed- Danhay, Deborah (2005). Locating Bourdieu, Bloomington and Indianapolis, Indiana university Press
- Ritzer, G. (2016). Theories of contemporary sociology and its classical roots (Trans. Sh. Masmiparast). Tehran: Sales Publishing. [In Percian]
- Sa’ādat, R. (2006). Estimating the level and distribution of social capital in the provinces. Social Welfare Quarterly, 6(23), 173–195. [In Percian]
- Seydiniā, S. A. (2009). Consumption and consumerism from the perspective of Islam and economic sociology. Islamic Economics, 9(34), 151–178. [In Percian]
- Shirī, M, Mahmūd Ghāzī Tabatabaī, & Colleagues. (2015). Examining the role of social and demographic factors in changes in urban and rural household consumption patterns in Iran. Local Development Quarterly, 7(1), 1–28. [In Percian]
- Sobhaninejād, M, & Afshar, A. (2010). Consumption pattern reform with an emphasis on the role of education in energy consumption management. Cultural Knowledge, 1(2), 155–170. [In Percian]
- Story, John (1999). Cultural Consumption and everyday Life. London, Arnold Publisher.
- Strauss, A, & Corbin, J. (2008). Principles of qualitative research methods: Grounded theory; procedures and techniques (2nd ed, Trans. B. Mohammadi). Tehran: Institute for Humanities and Cultural Studies. [In Percian]
- Strauss, A, & Corbin, J. (2013). Basics of qualitative research: Techniques and procedures for developing grounded theory (3rd ed, Trans. E. Afshar). Tehran: Ney Publishing. [In Percian]
- Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks, CA: Sage Publications, Inc.
- Su, F, Chang, J, Li, X, Fahad, S, & Ozturk, I. (2023). Assessment of diverse energy consumption structure and social capital: A case of southern Shaanxi province China. Energy, 262, 125506.
- Tarī, F, & Gholami Baghī, S. (2011). The impact of culture on consumption patterns in the country and improvement strategies. "Social Sciences, Cultural Engineering, 53, 75–94. [In Percian]
- Teimouri, I, Hadili, B, & Saberi, H. (2017). Symbolic consumerism and spatial segregation in Tabriz city (Case study: Ferdows Valiasr neighborhood). Geography and Development, 47, 1–16. [In Percian]
- Timothy, D. (2009). Sociology of consumption (Tourism and shopping) (Trans. M. Hasanabadi & A. S. Saeedi). Tehran: Sociologists Publishing. [In Percian]
- Timoti, Dalen (1388), Sociology of Consumption (Tourism and Shopping), translated by Mehdi Hasanabadi, Ali Asghar Saeedi, Tehran, Sociology-Shanasan Publishing.
- Turner, J. H, & Turner, P. R. (1978). The structure of sociological theory. United States: Wadsworth.
- Uzgoren, E, & Guney, T. (2012). The snop effect in the consumption of luxury goods. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 628-637.
- Winstrat, G. (2005). Social capital, health, and inequality (Trans. A. Khakbaz & H. Pouyan). Tehran: Shirazeh Publishing. [In Percian]
- Woolcock, M, & Narayan, D. (2000). Social capital: Implications for development theory, research, and policy. The world bank research observer, 15(2), 225-249.
- Zeidi, M, Ghodrati, H, & Ghodrati, S. (2018). Examining the relationship between social, cultural, and media capital with people’s tendency to consume local food products. Cultural-Social Studies of Khorasan Quarterly, 13(1), 99–128. [In Percian]
|