* قرآن کریم
- آتشزاده شوریده، فروزان، محتشمی، جمیله، عبدالجباری، مرتضی، و کرمخانی مرضیه (1395). عوامل تسهیلکننده و بازدارنده رعایت حجاب کامل توسط دانشجویان: یک مطالعه کیفی. پژوهش در دین و سلامت، 2(3)، 14−
- انصاری، مرتضی (1415ق). کتاب النکاح. قم: کنگره جهانی بزرگداشت شیخ اعظم انصاری.
- اینگلهارت، رونالد (1383). تحول فرهنگی در جوامع پیشرفته صنعتی، ترجمه مریم وتر. تهران: کویر.
- بارت، رولان (1392). اتاق روشن، ترجمه فرشید آذرنگ. تهران: حرفه.
- بینا (1396). سیر تصویب قانون حجاب و عفاف در ایران. به نقل از پایگاه خبری فارس https://www.farsnews.ir/news گرفته شده در تاریخ 2/10/1402.
- پاشامیری، مسعود (1395). پژوهشی کیفی در باب دلالتهای معنایی حجاب در میان دختران جوان. پایاننامهکارشناسی ارشد. دانشگاه هرمزگان.
- خواجهنوری، بیژن، روحانی، علی، و هاشمی، سمیه (1391). گرایش به حجاب و سبکهای متفاوت زندگی (مطالعه موردی: زنان شهر شیراز). جامعهشناسی کاربردی. 23(3)، 141 – 166.
- خوانساری، محمد (1402). منطق صوری. تهران: دیدار.
- خویى، سیدابوالقاسم (1418). موسوعۀ الامام الخوئی. تحقیق و تصحیح پژوهشگران مؤسسه إحیاء آثار آیتاللهالعظمى خویى، قم: مؤسسۀ احیاء آثار الامام الخوئی.
- راودراد، اعظم، و گیشنیزجانی، گلنار (1396). گونهشناسی الگوهای بازنمایی بدن رسانهای کاربران ایرانی در اینستاگرام. مطالعات رسانههای نوین، 3(10)، 265−
- رستگارخالد، امیر، محمدی، میثم و نقیپور ایوکی، سحر (1391). کنشهای اجتماعی زنان و دختران نسبت به حجاب و رابطه آن با مصرف اینترنت و ماهواره. مطالعات راهبردی زنان، 56، 7 -82.
- رسولزاده اقدم، صمد، عدلیپور، صمد، و میرمحمدتبار، سیداحمد (1395). مطالعه جامعهشناختی رابطه شبکه اجتماعی فیس بوک با مادیگرایی زنان. مطالعات جامعهشناسی، 32، 36-53.
- سیدمن، استیون (1386). کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمه هادی جلیلی. تهران: نشر نی.
- شهابی محمود (1382). جهانیشدن جوانی: خرده فرهنگهای جوانان در عصر جهانیشدن. مطالعات جوانان، 1(5)، 2-23.
- شهیدثانى، زینالدین بن على(1413ق). مسالک الاَفهام اِلى تنقیح شرائع الاسلام، تحقیق و تصحیح گروه پژوهش مؤسسه معارف اسلامى. قم: مؤسسۀ المعارف الاسلامیه.
- طاهریکیا، حامد (1391). حلول شر در ابژههای فرهنگی مطالعه موردی اینترنت در قالب تحلیل شبکه اجتماعی فیسبوک. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 8(29)، 161 – 180.
- طیبینیا، موسی، و احمدی، حبیب (1392). مدلیابی معادلات ساختاری حجاب و عفاف. زن و جامعه (جامعهشناسی زنان)، 4(4 (مسلسل 16))، 47−
- عرب بافرانی، محمدرضا، و ملاحسنی، نعیمه (1392). آسیبشناسی سکولار شدن حجاب با نگاهی به مسیرهای محتمل پیشروی جامعه دینی ایران. مهندسی فرهنگی، 75،74 - 91.
- علامهحلی، حسن بن یوسف (1414ق). تذکرۀالفقهاء، تحقیق و تصحیح گروه پژوهش مؤسسه آلالبیت. قم: مؤسسهآلالبیت.
- علینقیان، شیوا، شهابی، محمود، و جواهری، فاطمه (1392). نظریهپردازی مبنایی دلالتهای فرهنگی تنوع پوششهای زنانه در شهر تهران. مطالعات اجتماعی ایران، 7(4)، 55 -82.
- کستلز، مانوئل (1380). قدرت هویت، ترجمه علیقلیان و خاکباز. تهران: طرح نو.
- گیدنز، آنتونی (1388). تجدّد و تشخّص؛ جامعه و هویت شخصی در عصر جدید، ترجمه ناصر موفقیان. تهران: نشر نی.
- محمدی، جمال، دانشمهر، حسین، الیاسی، فاضل، و اعظمی، یزدان (1393). پوشش زنان و دلالتهای معنایی آن (مطالعه موردی: زنان جوان شهر کرمانشاه). مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران، 3(9)، 639-666.
- مختاریانپور، مجید، و گنجعلی، اسداله (1390). نهادیسازی عفاف و حجاب در جامعه. رویکردی فرایندی. تحقیقات فرهنگی ایران. 4(3)، 117−
- الیاسی سرزلی، فاضل (1391). تحلیل معانی و دلالتهای پوشش نزد زنان طبقه متوسط مطالعه موردی زنان 15 تا 30 ساله. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه کردستان.
- Ahmed, S. T., & Roche, T. B. (2018). The Hijab and Niqab: Omani Women’s Reflections on Law and Practice. Journal of Intercultural Studies, 39(1), 50-66.
- Alghafli, Z., Marks, L. D., Hatch, T. G., & Rose, A. H. (2017). Veiling in Fear or in Faith? Meanings of the Hijab to Practicing Muslim Wives and Husbands in USA. Marriage & Family Review, 53(7), 696-716.
- Baldi, G. (2018). Burqa Avenger: law and religious practices in secular space. Law and Critique, 29(1), 31-56.
- Dubbati, B. (2017). The Woman in Hijab as a Freak: Super (Muslim) woman in Deena Mohamed’s Webcomic Qahera. Journal of Graphic Novels and Comics, 8(5), 433-449.
- Đurović, D., Tiosavljević, M., & Šabanović, H. (2016). Readiness to accept Western standard of beauty and body satisfaction among Muslim girls with and without hijab. Scandinavian journal of psychology, 57(5), 413-418.
- Gorski, P. S. (2000). Historicizing the secularization debate: Church, state, and society in late medieval and early modern Europe, ca. 1300 to 1700. American sociological review, 65(1), 138-167.
- Hapourd, D. (2001). The growth and development of Modernation in Islam an middle east, in Islam and Modernation, a response of some broadminded Muslim, a response of some broadminded Muslim, written by Jone Kooper feruald netler, Mohamad Mahmud, translate by Karimi sdodabeh, Tehran, international and political office, pp.13-23.
- Hasan, M. M. (2018). The Feminist “Quarantine” on Hijab: A Study of Its Two Mutually Exclusive Sets of Meanings. Journal of Muslim Minority Affairs, 38(1), 24-38.
- Hasan, S. H., & Harun, H. (2016). Factors influencing fashion consciousness in hijab fashion consumption among hijabistas. Journal of Islamic Marketing, 7(4), 476-494.
- Koo, G. Y., & Han, H. E. (2018). To veil or not to veil: Turkish and Iranian hijab policies and the struggle for recognition. Asian Journal of Women's Studies, 24(1), 47-70.
- Pogontseva, D. V. (2017). female attitudes towards women in hijabs in south Russia. Psychology in Russia: state of the aRt, 10(2), 192.
- Selby, J. A. (2014). Un/veiling women’s bodies: Secularism and sexuality in full-face veil prohibitions in France and Québec. Studies in Religion/Sciences Religieuses, 43(3), 439-466.
- Topal, S. (2017). Female Muslim subjectivity in the secular public sphere: Hijab and ritual prayer as ‘technologies of the self’. Social Compass, 64(4), 582-596.
- Valdez, I. (2016). Nondomination or Practices of Freedom? French Muslim Women, Foucault, and The Full Veil Ban. American Political Science Review, 110(1), 18-30.
- Vanzan, A. (2016). Veiled Politics: Muslim Women’s Visibility and Their Use in European Countries’ Political Life. Social Sciences, 5(2), 21.
|