* قرآن کریم.
* نهجالبلاغه (1414)، شریف الرضی، محمد بن حسین. قم: مؤسسه دار الهجرة.
- ابراهیمی، عباس، هوشمند باقری قرهبلاغ، محسن عینعلی، و محمدمهدی باکی هاشمی (1398). نقش آسیب روحی سازمانی بر سکوت و بدبینی سازمانی در یک مرکز ارائهدهنده خدمات سلامت. علوم اعصاب شفای خاتم، 7(3)، 51−
- احمدی قوزلوجه، احمد، و علی مهدیزاده تواسانی (1398). ساختار عاملی و ویژگیهای روانسنجی نسخه فارسی مقیاس جهتگیری مقایسه اجتماعی. رویش روانشناسی، 8(6)، 209−
- آبادیان، نظام (1401). تأثیر آسیب روحی سازمانی بر سایش اجتماعی با نقش میانجی بدبینی سازمانی در معلمان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان.
- آمدی تمیمی، عبدالواحد (1410). غررالحکم و درر الکلم. قم: دار الکتاب الإسلامی.
- آهی، قاسم (1398). نقش مثلث تاریک شخصیت، دلمشغولیهای مادی و اندوه ناشی از مقایسه در گناهان کبیره. مطالعات اسلام و روانشناسی، 13(25)، 93−
- بارانی، فاطمه، و ناصر ناستیزایی (1399). بررسی تأثیر رهبری مخرب بر تمایل به ترک خدمت معلمان با نقش میانجی بیعدالتی سازمانی، مدیریت مدرسه. 8(1)، 258−
- بیگدلی، زاهد، غلامرضا رجبی، و ماریا نصیری (1395). بررسی تأثیر باورهای انگیزشی و راهبردهای خودتنظیمی بر رفتار اطلاعاتی دانشجویان مقطع دکترای تخصصی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز. مجله توسعه آموزش جندی شاپور اهواز، 7(4)، 366-377.
- پاینده، ابوالقاسم (1324). نهجالفصاحه. تهران: سازمان انتشارات جاویدان.
- ترهباری، حافظ، عادل زاهد بابلان، مهدی معینیکیا، و یوسف نامور (1399). شناسایی عوامل اثرگذار بر حسادت سازمانی در بین کارکنان دانشگاه فرهنگیان (استانهای شمال غرب کشور). اخلاق زیستی، 10(35)، 1−
- تویسرکانی، محمد نبی (1415 قمری). لئالی الاخبار. قم: مکتبه العلامه، مکتبه المحمدیه.
- حسنپور، اکبر، سعید جعفری نیا، یوسف وکیلی، و مهدی مهذبی (1399). بررسی تجربی مدل حسادت در محیط کار. مطالعات رفتار سازمانی، 9(2)، 62−
- حقگویان، زلفا، لاله کریمی مالک آبادی، و زهره کاظمی (1397). بررسی نقش بدبینی سازمانی در سایش اجتماعی: سکوت سازمانی بهعنوان متغیر میانجی. مدیریت سرمایه اجتماعی، 5(4)، 553−
- رمضانی، فریبرز، داود مودی، و محمد کشتیدار (1398). رابطه آنومی، آسیب روحی سازمانی و تعهد حرفهای در اعضای هیئتعلمی تربیتبدنی دانشگاه فرهنگیان. علوم ورزش، 11(35)، 59−
- رئیسی، آسیه، و ناصر ناستی زایی (1398). بررسی رابطه بین بدبینی سازمانی و رفتار ضد شهروندی سازمانی با نقش میانجی حسادت سازمانی. مشاوره شغلی و سازمانی، 11(38)، 109-126.
- زارع، فرجام، و رضا سپهوند (1398). بررسی نقش سبک رهبری زهراگین بر آسیب روحی سازمانی با توجه به نقش میانجی سکوت سازمانی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 10(37)، 189−
- سپهوند، رضا، معصومه مؤمنی مفرد، و عبدالله ساعدی (1399). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر آسیب روحی سازمانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی. پژوهشنامه مدیریت تحول، 12(1)، 251−
- سرلک، محمدعلی، و پیرحسین کولیوند (1394). تأثیرات آسیب روحی سازمانی بر مهارتهای کارکنان در یک بیمارستان خصوصی در ایران. علوم اعصاب شفای خاتم، 4(1)، 45−
- شیرازی، اسکندر، و فریدون احمدی (1394). طراحی و تبیین ابعاد محیطی سازمان ادارهکننده ضربات روحی در بخش دولتی (موردمطالعه: سازمانهای دولتی استان آذربایجان شرقی). مدیریت سازمانهای دولتی، 4(10)، 81−
- طاهرپور، فاطمه (1396). رابطه بین سایش اجتماعی و همآفرینی با نقش میانجی عزتنفس سازمانی در بین اعضای هیئتعلمی دانشگاههای برتر ایران. چشمانداز مدیریت دولتی، 9(1)، 109−
- عباسی رستمی، نجیبه، فرانک صفری شاد، و ابراهیم رحیمی (1400). تحلیلی بر سایش اجتماعی و اهمالکاری در زندگی سازمانی، تأملات اخلاقی. 2(5)، 86−
- عبدالهی گدللو، رضا، و میرحسن سیدعامری (1399). تأثیر رفتارضدشهروندی، تنبلی، تروما و بدبینیسازمانی در وجدان کاری معلمان تربیت بدنی. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 7(3 (پیاپی 27) )، 59−
- علوی متین، فاطمه، حسین دامغانیان، و عباسعلی رستگار (1398). تأثیر اندوه مقایسه بر سایش اجتماعی با میانجیگری حسادت خاموش. چشمانداز مدیریت دولتی، 10(2)، 95−
- فیض کاشانی، ملا محسن (1383). اَلْمَحَجَّةُ الْبَیْضاء فی تَهْذیبِ الْاِحْیاء. قم: انتشارات جامعه مدرسین.
- قدیمی، مهدی، و حامد قاسمی (1391). بررسی تأثیر محرومیت و احساس بیگانگی اجتماعی بر احساس امنیت اجتماعی (موردمطالعه دانشجویان دانشگاههای شهر زنجان). دانش انتظامی زنجان، 1(4)، 1−
- قلیپور، آرین، ندا محمداسماعیلی، و فریبا پارسا (1397). بررسی تأثیر مبادله رهبر −پیرو بر حسادت سازمانی (مطالعه موردی: کارکنان ستاد بانک ملی ایران). مدیریت دولتی، 10(3)، 415−
- قضاعی، محمد بن سلامه. (1393). شهابالأخبار. قم: مؤسسه فرهنگی دارالحدیث.
- کلینی، محمد بن یعقوب (1382). الکافی، شرح محمدصالح بن احمد مازندرانی. تهران: مکتبه الاسلامیه.
- کوشازاده، سیدعلی، و فاطمه کوشازاده (1393). رابطه عدالت سازمانی با تمایل به ترک خدمت کارکنان: نقش واسطه جو سکوت سازمانی، عجین شدن با شغل و تحلیل رفتگی. مدیریت توسعه و تحول، 6(16)، 61−
- گلابی، فاطمه، محمدباقر علیزاده اقدم، توکل آقایاری هیر، و اکرم حبی (1400). فشار اجتماعی−فرهنگی، مقایسه اجتماعی و تصور چاقی. زن و جامعه، 12(45)، 70−
- علی بن محمد لیثی واسطی (1376). عیون الحکم و المواعظ. قم: مؤسسه علمی فرهنگی دار الحدیث، سازمان چاپ و نشر.
- محمدی ریشهری، محمد (1389). گزیده حکمت نامه پیامبر اعظمn، تهران: مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث.
- مرشدی تنکابنی، محمدحسن (1400). بررسی نقش بدبینی سازمانی در رفتارهای انحرافی کارکنان با نقش میانجی سایش اجتماعی. توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، 16(59)، 170−
- ملکی مین باش رزگاه، مرتضی، عباسعلی رستگار، محسن عینعلی، و هوشمند باقری قرهبلاغ (1400). تأملی بر نقش آسیب روحی سازمانی بر بدبینی سازمانی با نقش تعدیلگر سرمایه روانشناختی (موردمطالعه: کارکنان دانشگاه سمنان). فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 11(1)، 117−
- موسوی، سیدنجم الدین، معصومه مؤمنی مفرد، و مهناز مهرابی (1398). شناسایی و اولویتبندی عوامل اثرگذار بر حسادت سازمانی با استفاده از رویکرد دلفی فازی. چشمانداز مدیریت دولتی، 10(1)، 95−
- ولی زاده، ابوالقاسم، و مسعود آذربایجانی (1389). آزمون اولیه سنجش حسادت با تکیه بر منابع اسلامی. روان شناسی و دین، 3(2)، 45-60.
- Bollinger, L. (2013). Trauma, Influenza, and Revelation in Katherine Anne Porter’s ‘Pale Horse, Pale Rider. Papers on Language and Literature, 49(4), 364–
- Buunk, A., & Gibbons, F. (2007). Social comparison: The end of a theory and the emergence of a Weld. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 102(1), 3–21.
- Cohen, J. (1992). Statistical Power Analysis. Current Directions in Psychological Science, 1(3), 98-101.
- Corcoran, K., Crusius, J. & Mussweiler, T. (2011). Social comparison: Motives, standards, and mechanisms. in Chadee, D. (Ed.), Theories in Social Psychology, Wiley–Blackwell, Oxford,. 119-139.
- Demirates, O. T., Hannah, S., Gok, K., Arsalan, A., & Capar, N. (2015). The Moderated Influence of Ethical Leadership, Via Meaningful Work, on Followers’ Engagement, Organizational Identification, and Envy. Journal of Business Ethics, 145(1), 183−
- Dogan, K., & Vecchio, R. P. (2001). Managing envy and jealousy in the workplace. Compensation and BenefitsReview, 33(2), 57–64.
- Dobbs, M. J., & Do, J. (2019). The Impact of Perceived Toxic Leadership on Cynicism in Officer Candidates. Journal of Armed Forces & Society, 45(1), 12−32.
- Duffy, M., Scott, L. K., Shaw, D. J., Tepper, J. B., & Aquino, K. (2012). A Social Context Model of Envy and Social Undermining. Academy of Management Journal, 55(3), 643–666.
- Eissa, G., & Wyland, R. (2015). Keeping up with the Joneses The Role of Envy, Relationship Conflict, and Job Performance in Social Journal of Leadership & Organizational Studies, 23(1), 55–65.
- Festinger, L. (1954). A theory of social comparison processes. Human Relations, 7(2), 117−
- Ghadi, M. Y. (2018). Empirical examination of theoretical model of workplace envy: evidences from Jordan. Management Research Review, 41(12), 1438−
- Jirek, S. L. (2020). Ineffective Organizational Responses to Workers’ Secondary Traumatic Stress: A Case Study of the Effects of an Unhealthy Organizational Culture. Human Service Organizations: Management, Leadership & Governance, 44(3), 210–228
- Jung, H. S., & Yoon, H. H. (2019). The effects of social undermining on employee voice and silence and on organizational deviant behaviors in the hotel industry. Journal of Service Theory and Practice, 29(2), 213-231.
- Kafinejad, M., (2018). The Investigation Relation Between Inefficient Attitude and Social Undermining of the Employees of Football Clubs in Kerman. International Journal of Advanced Biological and Biomedical Research, 7(1), 76−86.
- Karçkay, A. T. (2009). The relationship between parental attitude and social comparison of the eight grade students. Social and Behavioral Sciences, 1(1), 1469−
- Karthikeyan, C. (2017). An Exploratory Study on Increasing Social Undermining in Organisations: A Socio Psychological Leadership International Journal of Research in Social Sciences, 7(4), 554−590.
- Khan, A. K., Peretti, J. M., & Quratulain, S., (2009). Envy and counterproductive work behaviors: is morefairness always preferred? 20th AGRH Conference (9th−11th Septembre 2009, Toulouse, France) of theFrench−speaking HR/OB Research Scholarly Association.
- Kim, M., & Beehr, T. A. (2020). Making the case for procedural justice: employees thrive and work hard. Journal of Managerial Psychology, 35(2), 100−
- Krizan, Z., & Gibbons, F. X. (2014). Communal functions of social comparison. New York: Cambridge University Press.
- Lange, J., Weidman, A., & Crusius, J. (2018). The Painful Duality of Envy: Evidence for an Integrative Theory and a Meta−Analysis on the Relation of Envy and Schadenfreude. Journal of Personality and Social Psychology, 5(3), 1−
- Liu, Y., Zhu, J. N., & Lam, L. W. (2020). Obligations and feeling envied: a study of workplace status and knowledge hiding. Journal of Managerial Psychology, 35(5), 347−
- Maris, Z., Saidabadi, R. & Niazazari, K (2016). Introducing a Model of Organizational Envy Management among University Faculty Members; a Mixed Research Approach.Faculty of Business Economics and Entrepreneurship, 3(4), 92−
- Menon, T., & Thompson, L. (2010). Envy at work. Harvard Business Review, 88(4), 74−
- Navarro, P., Llorens, R., Olateju, A., & Insa, L. (2018). Envy and Counterproductive Work Behavior: The Moderation Role of Leadership in Public and Private Organizations. International Journal of Enviromntal Research and Public Health, 7(9), 1−
- Özkoç, A., Çalışkan, N. (2015). The Impact of Organizational Envy on Organizational Climate Created among Employees: An Application in Accommodation Enterprises. International Journal of Business and Management, 10(1), 40−
- Polledri, P. (2018). Envy is not innate: A new model of thinking. Routledge.
- Reanaldes, S. (2009). Incivility, social undermining, bullying: A call to reconcile constructs within workplace aggression research. Journal of Organizational Behavior, 32(2), 12−
- Robbins, S. P., A., & Judge, T. (2013). Organizational behavior. United States of America: Prentice Hall.
- Rozensky, A., Ronald, H., Allen, M., & Richard, E. (2016). Organizational Challenges, Resilience, and Healing: 2016 Annual Report of the Policy and Planning Board, Policy and Planning Board of the American Psychological Association.
- Schneider, S., & Schupp, J. (2014). Individual Differences in Social Comparison and its Consequences for Life Satisfaction: Introducing a Short Scale of the Iowa–Netherlands Comparison Orientation Measure. Social Indicators Research, 115(2), 767–789.
- Schneider, S. , & Valet, P. (2017). Relative Standards and Distributive Justice: How Social Comparison Orientations Moderate the Link between Relative Earnings and Justice Perceptions. Social Psychology Quarterly, 80(3), 1−12.
- Shu, C. Y., & Lazatkhan, J. (2017). Effect of leader−member exchange on employee envy and work behavior moderated by self−esteem and neuroticism. Revista de Psicología Del Trabajoy de Las Organizaciones, 33(1), 69−
- Singh, A.S. and Masuku, M.B. (2014) Sampling Techniques and Determination of Sample Size in Applied Statistics Research: An Overview. International Journal of Economics, Commerce and Management, 2(2014), 1-22.
- Venugopal, V., (2016). Understanding organizational trauma: a background review of types and causes. Journal of Business and Management, 18(2016), 65−
- Vivian, P., & Hormann, S., (2015). Persistent Traumatization in Nonprofit Organizations. Organization Development Practitioner, 47(1), 25−
- Vogel, E. A., Rose, J. P., Okdie, B. M., Eckles, K., & Franz, B. (2015). Who compares and despairs? The effect of social comparison orientation on social media use and its Personality and Individual Differences, 86(2015), 249−256.
- White, J. B., Langer EL, Yariv L, Welch JC. (2006). Frequent Social Comparisons and Destructive Emotions and Behaviors: The Dark Side of Social Comparisons. Journal of Adult Development, 13(1): 36−
- Yoo, J. (2013). The influence of social undermining on the service employee's customer−oriented boundary−spanning behavior. Journal of Services Marketing, 27(7), 539−
|