- باقری، خسرو (1388). بررسی تطبیقی طرحواره اسلامی عمل با انسانشناسی (پسا) ساختارگرا. فصلنامه تعلیم و تربیت، 25(2)، 9−
- باقری، خسرو (1389). در آمدی بر فلسفه تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران؛ تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
- باقری، خسرو (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت؛ تهران: انتشارات سمت و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
- باقری، خسرو (1390). هویت علم دینی؛ تهران: سازمان چاپ و انتشارات.
- باقری، خسرو (1394). فبک در ترازو؛ تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- باقری، خسرو (1399). عاملیت انسان رویکردی دینی و فلسفی؛ تهران: نشر واکاوش.
- چناری، مهین و کرباسچیان، فاطمه (1394). جایگاه زبان سکوت در تربیت دینی. دوفصلنامه علمی ـ ترویجی علوم تربیتی از دیدگاه اسلام. 5(3)، ۱۲۱−۱۴۶.
- سرل، جان آر (1387). افعال گفتاری (محمدعلی عبدالهی، مترجم)؛ تهران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.
- علوی، حمیدرضا (1386). جایگاه سکوت در تعلیم و تربیت. مجله پژوهشهای اسلامی.۱ (1)، ۱۲۹−۱۵۷.
- کومبز، جرالدآر، دنیلز، لو روی بی (1388). پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی. ترجمه خسرو باقری. در شورت، ادموند سی. روششناسی مطالعات برنامه درسی، (مهر محمدی و همکاران، مترجمان)؛ تهران: انتشارات سمت.
- مشکی باف مقدم، زهره، چرابین مسلم، اکبری، احمد، و داوودی علیرضا (1398). تحلیل نشانهشناختی «سکوت» در مدیریت کلاس درس. پژوهشنامه مبانی تعلیموتربیت،9(2)، 67−
- میرلوحی، سید حسین (1393). اهمیت تربیتی سکوت از دیدگاهی هستیگرایانه و امکان گنجاندن آن در برنامه درسی مدارس. در: برنامه درسی نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها. مهرمحمدی و همکاران، تهران: آستان قدس رضوی (سمت).
- ویتگنشتاین، لودویگ یوزف یوهان (1388). رساله منطقی –فلسفی. (میرشمسالدین ادیب سلطانی، مترجم). تهران: انتشارات امیرکبیر.
- ویگوتسکی، لوسیمونوویچ (1367). تفکر و زبان (بهروز عزبدفتری، مترجم). تبریز: انتشارات نیما.
- Baurain, B. (2011). Teaching, Listening, and Generative Silence. Journal of Curriculum Theorizing ,27(3), 89-101.
- Caranfa, A. (2004). Silence as the Foundation of Learning. Journal of Philosophy of Education, 54(2), 211 – 230.
- Caranfa, A. (2013). Socrates, Augustine, and Paul Gauguin on the Reciprocity between Speech and Silence in Education. Journal of Philosophy of Education,47 (4),577-604.
- Deans, C. (2013). Pupil perspectives on silence: the roles and meanings of silence in the classroom'. Journal of Trainee Teacher Educational Research, 4.195-234.
- Hamelock, M & Friesen, N. (2012). One Student’s Experience of Silence in the Classroom. Retrieved from https://www.academia.edu.
- Hanna, A. (2021). Silence at school: Uses and experiences of silence in pedagogy at a secondary school. British Educational Research Journal, 47(5), 1158–1176.
- Jaworski, A. (1998), Beliefs about Silence in the Classroom. Language and Education,12 (4), 273-292.
- Journell, W. (2017). Politically Conservative Preservice Teachers and the Spiral of Silence: Implications for Teacher Education. Teacher Education Quarterly, 44, 105-129.
- Lausch, S. (2018). Inviting Mindful Silence into Pedagogy: Supporting Agency, Voice, And Critical Engagement through Silence. A thesis submitted in partial fulfillment of the requirements for the degree of Master of Arts in Communication. Boise State University.
- Lees, H. (2012). Silence in Schools. London: A Trentham Books/IOE Press. Available in Internet Archive. https://archive.org/
- Li, H. (2001). Silences and Silencing Silences. Philosophy of Education, 157-165.
- Ollin, (2004). Silence, Meanings and Learning. International Journal of Learning, (11), 441-447.
- Ollin, R. (2008). Silent pedagogy and rethinking classroom practice: structuring teaching through silence rather than talk. Cambridge Journal of Education, 38, 265 - 280.
- Schultz, K. (2010). After the Blackbird Whistles: Listening to Silence in Classrooms. Teachers College Record, 112(11), 2833–2849.
- Searle, J. (1969). Speech Acts, an Essay in the Philosophy of Language. Cambridge University Press.
- Vassilopoulos, S. & Konstantinos, G. (2012). Teacher Use of Silence in Elementary Education. Journal of Teaching and Learning, 8 (1),91-
- Zembylas, M., & Michaelides, P. (2004). The sound of silence in pedagogy. Educational Theory, 54(2), 193-210.
|