* قرآن کریم
- بهشتی، سعید (1389)، تاملات فلسفی در تعلیم و تربیت، تهران: چاپ و نشر بین الملل.
- پاکسرشت، محمد (1397)، «بررسی جایگاه تربیت اعتقادی در برنامه درسی دین و زندگی دوره دوم متوسطه و آسیب شناسی آن»، فصلنامه جامعهشناسی آموزش و پرورش، (9) 2، ص49−
- جوادی آملی، عبدالله (1401)، تسنیم، جلد 40−41، قم: اسراء.
- حسنی، محمد (1394)، «بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام آموزش و پرورش ایران با تأکید بر دبستان»، وزارت آموزش و پرورش، طرح پژوهشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
- خسروی، محبوبه؛ کورش فتحیواجارگاه، حسن ملکی و داریوش نوروزی (1392)، «واکاوی پذیرش نوآوریهای برنامه درسی در نظام آموزش عالی»، فصلنامه روانشناسی تربیتی، 9 (27)، ص 135−
- داودی، محمد (1388)، «تأملی در هدف تربیت اعتقادی»، دو فصل نامه تربیت اسلامی، (4) 9، ص 47−
- داودی، محمد (1399)، «تبیین مبانی دینشناختی تربیت دینی و دلالتهای آن»، فصلنامه علمی تربیت اسلامی، (15) 34، 113−
- رضایی اصفهانی، محمدعلی و حمید نجفی جزهای (1393)، «تربیت عبادی از منظر قرآن»، قرآن و علم، (8) 14، ص85 −
- سیلور، جی گالن؛ الکساندر، ویلیام و لوئیس، آرتور (1976) ، برنامهریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر، ترجمه غلامرضا خوینژاد(1392)، مشهد: آستان قدس رضوی، به نشر.
- شجاعیزند، علیرضا (1388)، «تبارشناسی تجربه دینی در مطالعات دینداری»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، (2) 6، ص 31−
- شمشیری، بابک و مرضیه نوذری(1390)، «آسیبهای تربیت دینی کودکان مقطع پیشدبستانی از نظر متخصصان علوم تربیتی، روانشناسی، علوم دینی و ادبیات کودکان و مربیان پیش دبستانی»، فصلنامه تربیت اسلامی، (6) 12، ص 51−
- عباسی، حجتالله؛ صادق کریمزاده، محمد عالمزاده نوری (1398)، «تربیت اعتقادی بر بنیان مقایسه در قرآن کریم»، مجله معرفت، (28) 9، ص 25−
- فتحی واجارگاه، کورش (1401)، اصول و مفاهیم برنامهریزی درسی، تهران: انتشارات علم استادان.
- قرائتی، محسن (1394)، یوسف قرآن، تهران: مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
- کلاین، فرانسیس (1369)، استفاده از یک الگوی تحقیقاتی به عنوان راهنمای فرآیند برنامه ریزی درسی، ترجمه: محمود مهر محمدی. فصلنامه تعلیم و تربیت. (6) 1، ص 19_
- مبانی نظری سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران (1390)، تهران، دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
- مرزوقی، رحمتالله؛ جعفر جهانی، راضیه شیخالاسلامی و یاسر دهقانی (1398)، «ساخت و اعتباریابی مقیاس تربیت دینی دوره دوم متوسطه بر مبنای نظریه تربیت دینی فضامند بومی−جهانی»، فصلنامه تربیت اسلامی، (14) 30، ص 81 – 104.
- مصباح، محمدتقی (1383)، آموزش عقاید، تهران: شرکت چاپ و نشر بینالملل.
- ملکی، حسن (1382)، مقدمات برنامهریزی درسی، تهران: سازمان سمت.
- موسوی ندوشن، فاطمه سادات؛ محمدرضا نیلی و محمدرضا نیستانی (1402)، «کاوش پدیدارشناختی بر شایستگیهای پایه آموزگاران برای تحقق ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی»، فصلنامه پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، (31) 58، ص 245−
- موسیپور، نعمتالله (1399)، برنامهریزی درسی برای معلمان، قم: بیان روشن.
- هاشمی، طاهره (1390)، نقد و بررسی محتوای کتابهای دین و زندگی دوره دبیرستان، طرح پژوهشی، میاندوآب: اداره آموزش و پرورش.
- یوسفزاده چوسری، محمدرضا و مرتضی شاه مرادی (1399)، «ارائه مدل برنامه درسی تربیت سیاسی براساس ساحت تربیت اجتماعی−سیاسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای دانشآموزان دوره متوسطه اول»، فصلنامه مسائل کاربردی تعلیم و تربیت اسلامی، (59) 1، ص 173−
- Akker, J. V. D. (2010), Curriculum perspectives: An introduction. In J. van den Akker, W. Kuiper & U. Hameyer (Eds.), Curriculum landscapes and trends. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
- Bobbitt, J. F. (1924), How to make a curriculum. Boston: Houghton Mifflin Company.
- Charters, W. W. (1923), Curriculum construction. New York: Macmillan.
- Eisner, E. W. (1994), The Educational Imagination: On the Design and Evaluation of School Programs. New York: Makmillan.
- Karamosis, P. (2015), The Greek Religion Innovation. In Sociology of Religion vol. 61 (2).89−
- Lippman, L. (2010), The Demographics of Spirituality and Religiosity Among Youth: International and U.S. Patterns.
- Ornstein, A. C. & Hunkins, F. P., (2018), Curriculum: Foundations, principles, and issues. Pearson Education.
- Qahir, k. (2015), Religion−baed conflict Resolution. In plural societies. Through provision of Education to the public.
- Taba, H. (1962), Curriculum development: theory and practice, New York: Harcourt brace javanovich.
- Thompson, R. (2015), Religion, Belief.Education and Discrimination. The Equal Righats review, Vol Fourtee.
- Tyler, R. (1969), Basic principles of curriculum and instruction, Chicago of: university of Chicago press.
- Zais, R. (1976), Curriculum: principles and foundations. New York: Crowell Company.
|