- ابنسینا (1363)، المبدأ و المعاد، به اهتمام عبدالله نورانی، تهران: مؤسسۀ مطالعات اسلامی.
- ابنسینا (1371)، المباحثات، تقدیم و تحقیق محسن بیدارفر، قم: انتشارات بیدار.
- ابنسینا (1400)، عیون الحکمة، رسائل ابنسینا، قم: انتشارات بیدار.
- ابنسینا (1404الف)، الشفاء (الالهیات)، تصدیر و مراجعه أحمد مدکور، تصحیح جورج قنواتی و سعید زاید، قم: مکتبة آیة الله مرعشی نجفی.
- ابنسینا (1404ب)، الشفاء (الطبیعیات)، تصدیر و مراجعة أحمد مدکور، تصحیح جورج قنواتی و سعید زاید، قم: مکتبة آیة الله مرعشی نجفی
- ابنسینا (1404ج)، التعلیقات، تحقیق و تقدیم عبدالرحمن بدوی، قم: مکتب الإعلام الإسلامی.
- ابنسینا (2007)، احوال النفس (رسالة فی النفس و بقائها و معادها)، تحقیق أحمد فؤاد الأهوانی، باریس: دار بیبلیون.
- سهروردی، شهابالدین (1375الف)، کلمة التصوّف، مجموعه مصنفات شیخ اشراق، جلد چهارم، مقدمه و تصحیح هانری کربن، سید حسین نصر و نجفقلی حبیبی، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
- سهروردی، شهابالدین (1375ب)، المشارع و المطارحات، مجموعه مصنفات شیخ اشراق، جلد اول، مقدمه و تصحیح هانری کربن، سید حسین نصر و نجفقلی حبیبی، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
- سهروردی، شهابالدین (1375ج)، التلویحات اللوحیة و العرشیة، مجموعه مصنفات شیخ اشراق، جلد اول، مقدمه و تصحیح هانری کربن، سیدحسین نصر و نجفقلی حبیبی، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
- شورای عالی آموزش و پرورش (1390)، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی جمهوری اسلامی ایران، تهران: دبیرخانۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیرخانۀ شورای عالی آموزش و پرورش.
- طباطبایی، علامه سیدمحمد حسین (1417)، المیزان فی تفسیر القرآن، قم: مکتب النشر الإسلامی التابع لجماعة المدرسین (الطبعة الخامسة).
- طباطبایی، علامه سیدمحمدحسین (1388)، بررسیهای اسلامی، به کوشش سیدهادی خسروشاهی، قم: بوستان کتاب.
- فارابی، ابونصر (1405)، فصول منتزعة، تحقیق و تصحیح و تعلیق فوزی نجار، تهران: مکتبة الزهراء.
- فارابی، ابونصر (1408)، التوطئة فی المنطق، المنطقیات (الجزء الأول)، مقدمة و تحقیق محمد تقی دانشپژوه، قم: مکتبة آیتالله المرعشی النجفی.
- فارابی، ابونصر (1413الف)، تحصیل السعادة، الاعمال الفلسفیة، مقدمة و تحقیق و تعلیق جعفر آلیاسین، بیروت: دارالمناهل.
- فارابی، ابونصر (1413ب)، التنبیه علی سبیل السعادة، الاعمال الفلسفیة، مقدمة و تحقیق و تعلیق جعفر آلیاسین، بیروت: دارالمناهل.
- فارابی، ابونصر (1991)، کتاب الملّة، کتاب الملّة و نصوص أخری، تحقیق و تعلیق محسن مهدی، بیروت: دار المشرق (الطبعة الثانیة).
- فارابی، ابونصر (1995)، آراء اهل المدینة الفاضلة و مضادّاتها، تحقیق و تعلیق علی بوملحم، بیروت: دار و مکتبة الهلال.
- فارابی، ابونصر (1996الف)، إحصاء العلوم، تحقیق و تعلیق علی بوملحم، بیروت: دار و مکتبة الهلال.
- فارابی، ابونصر (1996ب)، السیاسة المدنیة، مقدمة و شرح و تعلیق علی بوملحم، بیروت: دار و مکتبة الهلال.
- لطیفی، علی (1396)، مبانی فلسفی علم تربیت اسلامی، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- مطهری، مرتضی (1368)، ده گفتار، تهران: انتشارات صدرا (چاپ پنجم).
- ملاصدرا (1302)، اکسیر العارفین، مجموعة الرسائل التسعة، قم: مکتبة المصطفوی.
- ملاصدرا (1354)، المبدأ و المعاد، تصحیح سید جلال الدین آشتیانی، تهران: انجمن حکمت و فلسفه ایران.
- ملاصدرا (1360)، الشواهد الربوبیه، تصحیح، تعلیق و مقدمه سید جلال الدین آشتیانی، مشهد: مرکز نشر دانشگاهی (چاپ دوم).
- ملاصدرا (1363)، مفاتیح الغیب، مقدمه و تصحیح محمد خواجوی، تهران: مؤسسه تحقیقات فرهنگی.
- ملاصدرا (1366)، تفسیر القرآن الکریم، تحقیق محمد خواجوی، قم: انتشارات بیدار (چاپ دوم).
- ملاصدرا (1375)، اجوبة المسائل الکاشانیة، مجموعه رسائل فلسفی صدر المتألهین، تحقیق و تصحیح حامد ناجی اصفهانی، تهران: انتشارات حکمت.
- ملاصدرا (1383)، شرح اصول کافی، تصحیح محمد خواجوی، تهران: مؤسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی.
- ملاصدرا (1422)، شرح الهدایة الاثیریة، تصحیح محمد مصطفی فؤاد دکار، بیروت، مؤسسة التاریخ العربی.
- ملاصدرا (1981)، الحکمة المتعالیة فی الأسفار العقلیة الأربعة، بیروت: دار إحیاء التراث العربی (الطبعة الثالثة).
- ملاصدرا (بیتا)، الحاشیة علی الهیات الشفاء، قم: انتشارات بیدار.
- نیلیپور، مریم (1395)، معناشناسی شناختی تقوا در قرآن، رسالۀ دکتری رشته علوم قرآن و حدیث، قم: دانشگاه قرآن و حدیث.
- Brezinka, Wolfgang (1992), Philosophy of Educational Knowledge, translated by James Stuart Brice & Raoul Eshelman, Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
- Carr, Wilfred & Stephen Kemmis (1986), Becoming Critical; Education, Knowledge and Action Research, London & New York, RoutledgeFarmer.
- Herbart, Johan Friedrich (1908), The Science of Education; Its General Principles Deduced from Its Aims, translated by Henry M. & Emmie Felkin, Boston: D. C. Heath & Co.
- James, William (1899), Talks to Teachers on Psychology: and to Students on Some of Life's Ideals, New York: Henry Holt & Company.
- Kenklies, Karsten (2012), Educational Theory as Topological Rhetoric: The Concepts of Pedagogy of Johann Friedrich Herbart and Friedrich Schleiermacher, Studies in Philosophy and Education, Vol. 31, No. 3, pp. 265−273.
- Royce, Josiah (1891), Is there a Science of Education? (I), Educational Review, Vol. 1, pp. 15−25, New York: Henry Holt & Company.
- Schleiermacher, Friedrich D. E. (2020), Outlines of the Art of Education −Introductory Lecture −Selections, translated by Norm Friesen & Karsten Kenklies, accessed online at: https://www.researchgate.net/publication/341386434.
- Wulf, Christoph (2003), Educational Science; Hermeneutics, Empirical Research, Critical Theory, Münster: Waxmann.
|