- ابنمسکویه (1397)، پیرایه جان (ترجمه تهذیب الاخلاق و تطهیر الاعراق ابن مسکویه)، مترجم: حسین قدمی، قم، انتشارات آیت اشراق.
- اردشیری، محمد؛ علیرضا فقیهی و مژگان محمدی نائینی (1401)، «طراحی الگوی تلفیقی مؤلفههای برنامهدرسی و تربیت زیباشناختی در آموزش عالی»، پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، دوره10، شماره (39)3، ص61−
https://doi.org/10.30473/etl.2023.65859.3892
- اسود، سیاوش و ادریس اسلامی (1400)، «برنامه درسی آموزش هنر در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان شهرستان مهاباد»، اندیشههای نوین تربیتی، دوره7، شماره1، ص183−
- اسود، سیاوش و ادریس اسلامی (1400)، «برنامهدرسی آموزش هنر در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمان شهرستان مهاباد»، فصلنامه اندیشههای نوین تربیتی، دوره17، شماره(1) 59، ص175−
DOI: 10.22051/JONTOE.2021.29322.2897
- انصاریمقدم، مجتبی (1399)، «تهدیدات فراروی تربیت اسلامی در عصر حاضر»، مطالعات و تحقیقات در علوم رفتاری، دوره2، شماره5، ص102−
- بختیاری، ابوالفضل و حسن خلجی (1391)، «کارکردهای تربیتی هنر قصه از نظر مولوی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دوره 20، شماره 17، ص91−
- برخورداری، مهین؛ حسنعلی بختیار نصرآبادی، محمدحسین حیدری و محمدرضا نیستانی (1396)، «واکاوی نقش آموزش هنر در تحقق اهداف برنامهدرسی صلحمحور»، پژوهشهای آموزش و یادگیری، دوره 14، شماره(2) 26، ص93−
- پراز، محمدرضا؛ امیرمحمد جوهری و مسعود رضایی (1399)، «تربیت کودک از دیدگاه اسلام»، پژوهش و مطالعات علوم اسلامی، دوره16، شماره2، ص59−
- حسینیمقدم، معصومه السادات (1400)، «بررسی جایگاه معلم در شکلگیری تربیت اسلامی دانشآموزان»، پیشرفتهای نوین در مدیریت آموزشی، دوره 2، شماره(4) 6، ص76−
- خاکباز، سیده عطیه؛ زهرا رهبرنیا و عظیمه السادات خاکباز (1400)، «بررسی جایگاه آموزش هنر بر مبنای جامعه در کتابهای درسی فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه»، مطالعات برنامهدرسی ایران، دوره 16، شماره 60، ص37−
- دانشتراک (9/6/1400)، جدول زمانبندی تدریس دروس پایههای اول تا ششم سال تحصیلی1400−1401، دسترسی آزاد،
https://daneshterak.ir/product/boodjebandi−1400
- درویشی، زهره؛ شهریار شهیدی، محمود حیدری و شهلا پاکدامن (1394)، «اثربخشی آموزش هنرهای تجسمی با استفاده از بسته آموزشی «آموزش هنر، حامی کودک نوآور» بر خلاقیت کودکان دبستانی»، روانشناسی افراد استثنایی، دوره5، شماره17، ص87−
- ذوالفقاریان، ملیحه و مرجان کیان (1393)، «واکاوی تجارب معلمان زن در تدریس هنر در مدارس ابتدایی: یک پژوهش کیفی»، نظریه و عمل در برنامه درسی، دوره2، شماره4، ص135−
- زمانی دارانی، فاطمه (1396)، بررسی مشکلات و محدودیتهای درس هنر دوره متوسطه اول از دیدگاه معلمان (یک پژوهش کیفی، مورد مطالعه شهرستان فریدن)؛ اولین همایش بینالمللی و سومین همایش ملی پژوهشهای مدیریت و علوم انسانی در ایران، 13 اردیبهشت، تهران.
- زیباکلام، فاطمه؛ نجمه احمدآبادی آرانی و آزاد محمدی (1395)، تبیین نقش و جایگاه زیباشناسی و هنر در تعلیم و تربیت اسلامی، هفتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران (فلسفه تعلیم و تربیت و قلمرو علوم اجتماعی و انسانی)، دانشگاه شیراز، اردیبهشت ماه، 30 و 31.
- سلطانینژاد، نجمه؛ نرگس کشتی آرای و سیدمحمد واعظی (1397)، «دلالتهای حاکم بر برنامهدرسی در رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی به پدیده جهانی شدن با تأکید بر دیدگاه آیتالله جوادی آملی»، پژوهش در برنامهریزی درسی، دوره 15، شماره (57) 30، ص43−
- سلیمانی، سارا و مبینا خیری (1400)، «فراتحلیلی کیفی بر ویژگیهای محیطی مؤثر بر خلاقیت کودکان در مدارس و آموزشگاهها»، مدیریت مدرسه، دوره9، شماره2، ص301−
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش (1390)، تهران، دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی.
- سند ملی برنامهدرسی، 28/12/1391.
- صابری، رضا؛ امیرحسین کیذوری، سکینه محبی امین و مجتبی پورکریمی هاوشکی (1394)، «طراحی الگوی برنامه درسی هنر آموزشهای عمومی (ابتدایی و متوسطه)»، مطالعات برنامهدرسی ایران، دوره 10، شماره 39، ص133−
- صالحی، اکبر و مصطفی یاراحمدی (1387)، «تبیین تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه علامه طباطبایی با تأکید بر هدفها و روشهای تربیتی»، تربیت اسلامی، دوره 3، شماره7، ص23−
- طباطبایی، مینو؛ پروین عباسی و اعظم مرتهب (1395)، «بررسی موانع اجرای درس هنر از دیدگاه معلمان دوره ابتدایی شهر اصفهان»، فصلنامه مطالعات پیشدبستان و دبستان، دوره 1، شماره 3، ص1−15
- عابدینی بلترک، میمنت و ملوکه رضایی زارچی (1400)، «بررسی تأثیر آموزش هنر با رویکرد تربیت هنری بر علاقه به درس هنر و عشق به یادگیری»، مطالعات برنامهدرسی ایران، دوره 16، شماره 60، ص127−
- عباسی، حجت الله (1400)، «بررسی تربیت دینی در دو دهه اول انقلاب اسلامی: با تکیه بر «طرح کلیات نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران»، آموزش معارف و تربیت اسلامی، دوره 2، شماره 1، ص8−
- علی حسینی، مسعود (1399)، «نقش آموزش هنر بر درمان آسیبهای اجتماعی و تقویت باورهای دینی دانشآموزان»، پیشرفتهای نوین در روانشناسی ، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، دوره 3، شماره 29، ص50−
- کاویانی، محمد (1388)، «تربیت اسلامی (گذر از اهداف کلی به اهداف رفتاری)»، پژوهشهای میانرشتهای قرآن کریم، دوره 1، شماره 3، ص79−
- کیان، مرجان و محمود مهرمحمدی (1392)، «شناسایی وجوه و ابعاد مغفول برنامهدرسی هنر دوره ابتدایی»، پژوهشهای آموزش و یادگیری، دوره 20، شماره 3، ص1−
- مرادیان محمدیه، وحیده و سینا ترکاشوند (1400)، «تبیین هنر در اندیشه اسلامی و دلالتهای آن در اهداف آموزشهنر»، مطالعات هنر و رسانه، دوره 3، شماره 5، ص75−
- مرتضوی، سیدمحمد (1392)، «موانع تربیت زمینهساز»، فصلنامه مشرق موعود، دوره 7، شماره 26، ص41−
- مطهری، مرتضی (1382)، تعلیم و تربیت در اسلام، تهران: صدرا.
- موسوی، ستاره؛ محمدرضا نیسلی، محمدمسعود و احمدرضا نصر (1395)، «رویکرد اسلامی به هنر و برنامههای درسی هنری در آموزش عالی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، دوره 24، شماره31، ص9−
- مهدیزاده تهرانی، آیدین؛ علیرضا عصاره، محمود مهرمحمدی و محمدرضا امام جمعه (1398)، «تبیین دیدگاه صاحبنظران درباره عناصر برنامهدرسی آموزش هنر برای ارائه الگوی برنامهدرسی تربیت معلم هنر (آموزش عالی)»، مطالعات برنامهدرسی آموزشعالی، دوره 10، شماره 19، ص89−
- مهرمحمدی، محمود (1391)، برنامه درسی: نظرگاهها، رویکردها و چشماندازها، تهران: سمت.
- مهرمحمدی، محمود (1394)، آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی، چگونگی، تهران: انتشارات مدرسه.
- مهرمحمدی، محمود (1377)، «تلفیق در برنامه درسی: تاریخچه، ضرورت، معیارها و اشکال»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت، شماره 1، ص15−
- میرزایی، مهدی؛ فاطمه حسینزاده و عباس عامریپور (1402)، «روشهای تربیتی مؤثر در نهادینه کردن فرهنگ اربعین حسینی»، معارف حسینی، دوره 8، شماره30، ص45−
- میکائیلو، غلامحسین و شهرام واحدی (1395)، «رویکرد تلفیقی به برنامهدرسی»، رویکردهای پژوهشی در علوم اجتماعی، شماره1، ص1−
- همت بناری، علی (1385)، «در تکاپوی ارائه مفهومی نو از تربیت اسلامی با تأکید بر آیات و روایات»، تربیت اسلامی، دوره 2، شماره 3، ص7−
- یعقوبزاده، آزاده و لاله آهنی (1395)، «هنر خوشنویسی و تربیت اسلامی»، تربیت اسلامی، دوره 11، شماره 23، ص1−
- Arif, A.M.;Nurdin,N.;& Elya,E (2023), Character Education Management at Islamic Grassroot Education: The Integration of Local Socialand Wisdom Valuse,Journal Management Pendidikan Islam, 7,2, 435− https://ejournal.unuja.ac.id/index.php/al−tanzim/index.
- Boyd, P,. Dakota,S,. Collins, D,.Hess,L,. Johnson,L,. & Trimble, C (2009), Arts Education Advocacy Tool Kit. Washington,The Kennedy Center Alliance for Arts Education Network. Https://www.kennedy−center.org/education/kcaaen/resources/artseducationnadvocacytoolkit.pdf.
- Brown,S.R (2003), Empowerment as Subjective Operant. Paper presented at the Workshop on “Measuring Empowerment: Cross−Disciplinary Perspectives” held at the World Bank in Washington D.C, on February 4 and 5,2003.
- Damio, S.M (2016), Q Methodology: an overview and steps to implementation,Asian Journal of University Education, 12(1).105−
- Duryat,H.M (2021), ParadigmaPendidikan Islam: Upaya Penguatan Agama Islam di Institusi yang Bermutu dan Berdaya Sain, Penerbit Alfabeta.
- Efendy, R.; Rahman,A.; Karim,A.R (2023), Scientific Transformation of Islamic Boarding schools through Role of Alums the Islamic Education Study Program, AL, Hayat: Journal of Islamic Education,7,2,355− https://doi.org/10.35723/ajie.v7i2.349.
- Herbert, J.D;& Mc Murray, J (1896), The Education of Children. Publication by Longmans, Green and co.
- Ravshanbekovich, M.R (2022), Didactic Principles In Fine Art Teaching And Factors Of Using The Spirtual Heritage Of Great Thinkers In Fine Art Lessons, Journal NX−A Multidisciplinary Peer Reviewed Journal,8,11.56−
- Tabroni,I,; Bumi,A.R (2022),Implementation of Islamic Education Learning with Social Care Participants Educated,Jurnal Multidisiplin Madani, 2,2,805− https://journal.yp3a.org/index.php/mudima/index.
|