- آذربایجانی، مسعود (1387). مقیاس سنجش دینداری (تهیه و ساخت آزمون جهتگیری مذهبی با تکیه بر اسلام). چ3. قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- الکساندر، ساموئل (1396). دارندگی در بسندگی است (اقتصاد جایگزین ثورو). ترجمه غلامعلی کشانی. تهران: نشر نگاه معاصر.
- اولسون، میتو اچ و هرگنهان، بی آر (2007). مقدمهای بر نظریههای یادگیری؛ ترجمه علیاکبر سیف. تهران: دوران.
- تحریری، محمدباقر (1390). شرح حدیث عنوان بصری. چ3. قم: حر و سبحان.
- ثابت، مهرداد، دلاور علی، پاشا شریفی، حسن، و خوشنویسان، زهرا (1394). ساخت و رواسازی مقیاس رفتار اخلاقی. روانشناسی تربیتی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن. س6، ش3، 27−37.
- چگینی، مریم، علی دلاور و بنفشه غرایی (1392). ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه بالینی چندمحوری میلون3. پژوهشهای نوین روانشناختی. س8، ش29، 137−165.
- حاجیزاده، ابراهیم و اصغری محمد (1390). روشها و تحلیلهای آماری با نگاه به روش تحقیق در علوم زیستی و بهداشتی. تهران: جهاد دانشگاهی.
- حبیبی، آرش (1391). آموزش کاربردی لیزرل (ویرایش دوم). تهران: پایگاه علمی پژوهشی پارس مدیر.
www.parsmodir.com
- حسینی اصل، سیدجعفر (1384). بهداشت روانی در پرتو قرآن. پایاننامه دکتری علوم قرآن و حدیث، دانشگاه قم.
- حرعاملی، محمدحسن (1414ق). وسائل الشیعه. ج 18. قم: آلالبیت.
- خانجانی، مهدی، شهیدی، شهریار، فتحآبادی، جلیل، مظاهری، محمدعلی و شکری، امید (1393). ساختار عاملی ویژگیهای روانسنجی سیاهه رواندرمانی مثبتنگر». روانشناسی کاربردی. س8، ش1(پیاپی29)، 69−86.
- رحمتی نجار کلانی، فاطمه، جعفری، محمدرضا، امینی، جعفر، و تلخایی، مجید (1393). پایایی و ویژگیهای روانسنجی پرسشنامه نگرش مذهبی در جمعیت دانشجویان. فصلنامه ابنسینا. س16، ش1و2، 46−54.
- رفیعی، بهروز (1388). آرای دانشمندان مسلمان در تعلیم و تربیت و مبانی آن. ج3، چ2، قم: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- رضوانی نوین، مرتضی (1387). بررسی بیماریهای اخلاقی از نظر قرآن کریم با تأکید بر نشانهشناسی، سیر، سببشناسی و درمان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی.
- شریفی، علیاکبر (1386). راهنماییام. سی. ام. ای (میلون 3). تهران: روانسنجی.
- شهیدی، شهریار و فرجنیا، سعیده (1391). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه سنجش نگرش معنوی. روانشناسی و دین. س5، ش3، 97−115.
- شهیدی، شهریار و فرجنیا، سعیده (1393). روانشناسی و گرایشهای متعالی: نقش روح و ابعاد مربوط به آن بر رشد شخصیت انسان. فصلنامه علمی ترویجی رویش روانشناسی. 3(3)، 3−43
- فتحی آشتیانی، علی و داستانی، محبوبه (1393). آزمونهای روانشناختی. چ12. تهران: بعثت.
- فرجنیا، سعیده (1401). ساخت و اعتباریابی مقیاس سازههای سلامت معنوی و روحی. سلامت معنوی، س1، ش1، 38−53.
- فرجنیا، سعیده (1400). روانشناسی و گرایشهای متعالی؛ تهران:زرین اندیشمند.
- فرجنیا، سعیده و شهیدی، شهریار (1396). تعریف سازههای آسیب روحی بر اساس منابع اسلامی. دانش روانشناسی، س3، ش6، 61−69.
- گلزاری، محمود (1379). ساخت مقیاس سنجش ویژگیهای افراد مذهبی و رابطه این خصوصیات با بهداشت روانی آنها. رساله دکتری. دانشگاه علامه طباطبایی. تهران.
- مرحمتی، زهرا و یوسفی، فریده (1395). رابطه ابعاد سبک زندگی اسلامی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان. روانشناسی کاربردی. س10، ش3 (پیاپی 39)، 329−346.
- میرز، لارنس اس، گلن سی گامست و ای جی گارینو (1398). تحلیل دادهها با استفاده از IBM SPSS ؛ ترجمه ولیالله فرزاد، امید شکری، نسرین اسماعیلیان، سمانه بهزادپور، مریم اسدی و محمد شریفی. تهران: سمت.
- هومن، حیدرعلی (1388). مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرمافزار لیزرل. چ3. تهران: سمت.
- Freiheit, S.R, sonstegard, K. , Scchmitt, A. & Vye, CH. (2006). Religiosity and spirituality: A Psychometric Evaluation of the santa clara strength of Religious Faith Questionnaire, pastoral psychology, 55, 27-33.
- Lussier, R.N. (2000). Human Relations in Organizations. A Skill-Building Approach. 2 end Edition Homewood, il:Richard D.
- Peterson, Ch. & Seligman, M.E.P. (2004). Character Strengths and Virtues: A hand book and classification. New York: Oxford University Press.
- Phillips, R.E., Lynn, Q.K, Crossley, C.D. & Pargament, K.I. (2004). Self_directing religious coping: a deistic god, abandoning god, or no god at all?. Journal for the scientific study of Religion; 43: 409-418.
- Schaap-Jonker, H., Evrelings-Bontekoe, E., Verhagen, P. & Zook, H. (2002). Image of God and personality pathology: An exploratory study among psychiatric patients, Journal of Mental Health, Religion & culture, 5: 55-77.
- Swanson, L.H. & Hill, G. (1993). Metacognitive aspects of moral reasoning and behavior. Adolescence, 28, 711-725.
|