- ابنشعبه حرانی، حسن (1404ق)، تحف العقول، قم: نشر جامعه مدرسین.
- امیرشاهی، میراحمد؛ ناصر نقویان، سیدعلی علوی و مرجان پرورشمحسنی (1390)، «درآمدی بر مبانی بازاریابی در اسلام»، اندیشه مدیریت راهبردی، سال 5، ش2، ص221−
- باقریکنی، مصباحالهدی و سیدمحمدحسین حسینی (1395)، «مدیریت تبلیغ و دعوتِ رسول اعظمnدر برخورد با اهل کتاب با تأکید بر قرآن کریم؛ مقایسهای با مفهوم بازاریابی اجتماعی»، اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 10، ش1، ص59−
- بینشیفر، فاطمه (1394)، «سیر تحول روضه و روضهخوانی دوره قاجار»، تاریخنامه خوارزمی، ش3، ص47−
- توکلی، صباح و سیمین اسفندیاری (1393)، «تبیین چیستی و چرایی دین وحیانی در اندیشه علامه طباطبایی»، اشارات، ش2، ص67−
- حسینیسورکی، سیدمحمد (1390)، «بررسی و نقد سودگرایی اخلاقی، پژوهشهای فلسفی−کلامی»، دوره 12 شماره 47، ص 125−
- خانمحمدی، ابراهیم (1392)، آسیبشناسی الگوی تبلیغی دینی و ارائه الگوی مطلوب، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته تبلیغ و ارتباطات فرهنگی، قم: دانشگاه باقرالعلومj.
- خدایاریفر، محمد؛ باقر غباریبناب، محسن شکوهییکتا، علینقی فقیهی، مسعود آذربایجانی، حیدرعلی هومن، مرتضی منطقی، محسن پاکنژاد، سیدحسین سراجزاده، سیدمحسن فاطمی و سعید اکبریزردخانه (1388)، گزارش نهایی طرح پژوهشی آمادهسازی مقیاس دینداری و ارزیابی سطوح دینداری اقشار مختلف جامعه ایران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران.
- رضایی، حامد (1399)، «بررسی پذیرش تبلیغ دین در جامعه مذهبی با ابزار بازاریابی»، اندیشه مدیریت راهبردی، دوره 14، ش27، ص81−
- شجاعی، محمدصادق (1397)، مصاحبه شخصی، نقل از فداکار داورانی.
- شرفالدین، حسین (1400)، کرسی علمی (نقد و مناظره) چیستی و چرایی بازاریابی دین، ارائه دهنده حامد رضایی، ناقد حسین شرفالدین و مهدی اسلامیتنها، مؤسسه شناخت.
- طباطبایی، سیدمحمدحسین (1404)، تفسیر المیزان، قم: جامعه مدرسین.
- فداکار داورانی، فهیمه؛ احمد برجعلی، معصومه اسماعیلی و خسرو باقری نوعپرست (1398)، «بررسی و ارزیابی ماهیت (چیستی) روانشناسی اسلامی در مطالعات متنسب به روانشناسی اسلامی»، فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال 11، ش41.
- کاتلر، فیلیپ و کوین لین کلر (1397)، مدیریت بازاریابی، ترجمه احمد راهچمنی و همکاران، تهران: بهمن برنا.
- کاتلر، فیلیپ، و گری آرمسترانگ (1394)، اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده، اصفهان: آموخته.
- کاتلر، فیلیپ؛ ایوان ستیاوان و هرماوان کارتاجایا (1391)، عصر سوم بازاریابی، ترجمه هرمز مهرانی و بهزاد شهرابی، تهران: مؤسسه خدمات فرهنگی رسا.
- کاویانی، محمد (1389)، «پیشطرحی در باب تحقیق در روانشناسی اسلامی»، معرفت، ش27، ص28−
- کریمی، میلاد و حسین خنیفر (1396)، «بررسی تطبیقی تصمیمهای آمیخته بازاریابی از دیدگاه اسلام و غرب»، مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 15، ش1، ص225−
- کوهی، احمد (1397)، سناریوپردازی آیندههای تبلیغ دین در ایران، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
- لودیک، ماریوس (1390)، تئوری بازاریابی: رویکردی تاریخی−اجتماعی، ترجمه محمد اعرابی و محمد آزادی، تهران: مهکامه.
- مجلسی، محمدباقر (1403ق)، بحارالانوار، بیروت: دار إحیاء التراث العربی.
- محمدی، علیرضا (1395)، امکان سنجی بازاریابی مفاهیم دینی با تأکید بر ترویج تفکر مهدویت در رسانه ملی، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده معارف اسلامی و مدیریت، دانشگاه امام صادقg.
- نکوئیسامانی، مهدی (1386)، «دین در دنیای مدرن»، مجله معرفت، ش123، ص59−
- نودهئی، داود (1389)، «ضرورت توجه به مبانی دینی در نقد نظریههای مشاوره و رواندرمانی و طراحی الگوهای بومی»، فرهنگ مشاوره و ررواندرمانی، دوره1، ش4، ص140−
- یزدانی، ناصر و فاطمه گلی (1397)، «تأثیر دین در تحقق بازاریابی سبز»، فصلنامه مدیریت کسب و کار، سال 10، ش38، ص169− ص171−172.
- Coleman, B.C., (2002), "Appealing to the Unchurched: What Attracts New Members?", Journal of Nonprofit & Public Sector Marketing, 10:1, pp.77−91.
- Culliton, James W, (1959), "A Marketing Analysis of Religion: Can businesslike methods improve the “sales” of religion?", In: Business Horizons, 2, pp.85−92.
- Engelland, B.T, (2014), "Religion, humanism, marketing, and the consumption of socially responsible products, services, and ideas: Introduction to a special topic section", Journal of Business Research, 67(2), 1−4.
- Guinness, O, (1993), Dining with the devil. Grand Rapids, MI: Baker Book House.
- Hamilton, J.B, (1879), Empty Churches and How to Fill Them, New York Phillips & Hunt.
- Hirschman, E. C, (1983), Aesthetics, ideologies, and the limits of the marketing concept. Journal of Marketing, 47, 45–55.
- http://www.marketingpower.com/mg−dictionary−php (accessed Ian 15).
- Juravle, A.I., Sasu, C, Apatatu, G.C, (2016), "religious marketing theoretical articles", practical application of science, 2 (11), 335−
- Kahle, L.R, Minton, E. A, & Kim, C. H, (2016), Religious Values as a Predictor of Sustainable Consumption Behaviors: A Cross−Cultural Comparison, Academy of Marketing Science.
- Kotler, Philip., Armstrong, Gary., Opresnik, Marc Oliver., (2018), principles of marketing, e.17, pearson education limited.
- Kotler, Philip; Levy, S.J. (1969), "Broadening the concept of marketing", Journal of Marketing, 33, 10−
- Kuzma, Ann., Kuzma, Andrew, Kuzma, John, (2008), "how Religion has Embraced Marketing and the Implications for Business", Journal of Management and Marketing Research, 2(1):1−
- Lancendorfer, K. M., & Reece, B. B. (2010), "Can you market God? A case study of the ‘God Speaks’ social marketing campaign", International Journal of Nonprofit and Voluntary Sector Marketing, 15(4), 324−338.
- Marion S. Webb, W. Benoy Joseph, Kurt Schimmel DBA & Christopher Moberg (1998), "Church Marketing: Strategies for Retaining and Attracting Members", Journal of Professional Services Marketing, 17:2, 1−16.
- Mottner, S, (2008), Marketing and religion, part of Sargeant, A, Wymer, W, The Routledge Companion to Nonprofit Marketing, London and new York, Routledge.
- Mottner, S, (2008), Marketing and religion, part of The Routledge Companion to Nonprofit Marketing, London and new York, Routledge.
- Nelson, M.F., James, M.S., Miles, A., Morrell, D.L., & Sledge, S., (2017), "Academic Integrity of Millennials: The impact of religion and Spirituality", Ethics & Behavior, 27(5), 385−400.
- Sahlaoui, Morsy., Bouslama, Naji., (2016), "Marketing Religion: The Marketing and Islamic Points of View", American Journal of Industrial and Business Management, 6 (4).
- Shapiro, B. P. (1973), Marketing for Nonprofit Organizations. Harvard Business Review, 51, 123–132.
- Singh, P., & Bano, S., (2017), "Effect of Intrinsic−Extrinsic Religiosity on the Psychological Well−being of Adolescents", Journal of Psychosocial Research, 12(1), 137−145.
- Stevens, R., Loudon, D., Wrenn, B., Cole, H., (2006) Concise Encyclopedia of Church and Religious Organization Marketing, Haworth Reference Press, New York, USA.
- Strambu−Dima, A, (2008), "Aplicativitate amarketingului in organizatiile religioase." Revista de Marketing Online (Journal of Online Marketing) 2.1, 65−74.
- Van Camp, D., Barden, J., & Sloan, L., (2016), "Social and Individual Religious Orientations Exist Within Both Intrinsic and Extrinsic Religiosity", Archive for the Psychology of Religion, 38(1), 22−46.
- Vitell, S.J., (2009), "The role of religiosity in business and consumer ethics: A review of the literature", Journal of Business Ethics, 90(2), 155−
- Webb, Marion, S, Joseph, W.Benoy., Schimmel, Kurt & Moberg, Christopher, (1998), "Church Marketing: Strategies for Retaining and Attracting Members", Journal of Professional Services Marketing, 17:2, 1−16.
- Wells, D, (1994), God in the wasteland. Grand Rapids, MI: William B. Eerdmans Publishing.
- Wrenn, B, (2011), "Religious Marketing is Different", Services Marketing Quarterly, 32:1, 44−
|