- افلاطون (1335)، جمهور، ترجمه فؤاد روحانی، تهران: علمی و فرهنگی.
- حسینی، سیده زهرا (1396)، «بررسی اخلاق حرفهای معلمان از دیدگاه شهید ثانی و ملااحمد نراقی»، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شاهد.
- خلیلی، سلیمه؛ لیلا افشار و محمود عباسی (1390)، «بررسی تعلیم و تربیت اخلاقی از دیدگاه ابنسینا»، فصلنامه تاریخ پزشکی، ش8، ص156-161.
- دهباشی و دیگران (1386)، «تعلیم و تربیت پست مدرن از دیدگاه ژیرو»، نشریه دانش و پژوهش در علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، ش16: 1-18.
- زیباکلام مفرد، فاطمه (1393)، مبانی فلسفی آموزش و پرورشایران، چاپ چهارم، نشر حفیظ.
- سبحانینژاد، مهدی؛ حسن نجفی، رضا جعفریهرندی و محسن فرمهینی فراهانی (1393)، «مؤلفههای اخلاق حرفهای تدریس از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم»، راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، ش6، ص399−
- سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران (1390)، تهران: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش.
- سوگ و هلی (2016)
- شاتو، ژان (1384)، مربیان بزرگ، ترجمه غلامحسین شکوهی، تهران: دانشگاه تهران.
- شریعتمداری، علی (1366)، چند مبحث اساسی در برنامه ریزی درسی، تهران: انتشارات امیرکبیر.
- شریعتمداری، علی (1369)، تعلیم و تربیت اسلامی، تهران: امیرکبیر.
- شریعتمداری، علی (1373)، فلسفه، مسائل فلسفی مکتبهای فلسفی مبانی علوم، تهران: نشر فرهنگ اسلامی.
- شکوهی، غلامحسین (1364 و 1385)، تعلیم و تربیت و مراحل آن، مشهد: آستان قدس رضوی.
- شهیدثانی (1374)، منیه المرید فی آداب المفید والمستفید، ترجمه محمدباقر حجتی، تهران: اسلامی.
- صدیق، عیسی (1353)، روش نوین در آموزش و پرورش، تهران: شرکت سهامی طبع کتاب.
- صفری سقاواز، فریبا (1395)، «الگوهای اخلاقی معلمان در فرایند آموزش»، مجموعه مقالات دومین کنگره بینالمللی توانمندسازی جامعه در حوزه علوم اجتماعی، روانشناسی و علوم تربیتی، تهران.
- طباطبایی، محمدحسین (1363)، تفسیرالمیزان (جلد2-7، 9، 11، 12، 15، 16 و 18)، ترجمه محمدتقی مصباح یزدی، تهران: مرکز نشر فرهنگی رجاء.
- طباطبایی، محمدحسین (1368)، تفسیر المیزان، قم: جامعه مدرسین.
- طباطبایی، محمدحسین (1384)، تفسیر المیزان، قم: جامعه مدرسین.
- فیض، سلطانعلی و ذبیحالله اللهی (1400)، «پیشینهشناسی اخلاق حرفهای معلم در آموزش»، اخلاق حرفهای در آموزش، ش1، ص154−
- کاردان، علیمحمد (1339)، «بحثی درباره اصول آموزشوپرورش»، آموزش و پرورش، ش24، ص5−
- کاردان، علیمحمد (1356)، «مقام و سهم معلم در ساخت جامعه ایران»، آموزش و پرورش، ش 47، ص3−
- کاردان، علیمحمد (1368). «تعلیم و تربیت»، کیهان فرهنگی، ش23، ص1−
- گوتک، جرالد ال (1388)، مکاتب فلسفی و آرا تربیتی، ترجمه محمدجعفر پاکسرشت، تهران: سمت.
- مصلحی نوشآبادی، ملیحه (1392)، «بررسی اخلاق حرفهای معلمی از منظر شهید مطهری»، پایاننامه کارشناسی ارشد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان.
- میرزامحمدی، محمدحسن و نجمه احمدآبادی آرانی (1398)، اندیشمندان نوین تعلیم و تربیت ایران، تهران: دانشگاه شاهد.
- میرزامحمدی، محمدحسن؛ محسن ایمانی و اعظم ریاضی (1398)، «بررسی تحلیلی ویژگیهای معلم در اسناد آموزش و پرورش کشور و نقد آن با استفاده از دیدگاه شهید ثانی»، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، ش 43، ص77−
- هوشیار، محمدباقر (1316)، «تعریف حقیقی تربیت»، مجله تعلیم و تربیت، تهران: نشریه وزارت آموزش و پرورش، ش3، ص135-157.
- هوشیار، محمدباقر (1329)، «استاد و برنامه»، روزنامه مهرگان، تهران: دانشسرای عالی، ش214.
- هوشیار، محمدباقر (1335)، اصول آموزش و پرورش، تهران: دانشگاه تهران.
- Back, S, Clarke, M, Phelan, A (2018), Teacher education as the practice of virtue ethics. Research in Education )100(1, p1−7.
- Barry, G, B (2020), Ethics and Education. In book: Ethics in Computing, Science, and Engineering. https://www.researchgate.net/publication/339034943
- Ghiatau, R, M (2016), Ethical Competence for Teachers: A Possible Model. https://www.researchgate.net/publication/282421482.
- Giroux H. (1994), Teachers, Public Life, and Curriculum Reform. Peabody Journal of Education, Vol. 69, No. 3. Pp. 30−47.
- Giroux H. (2005), Border Crossing: Cultural and the Politics of Education. Second Edition. New York: Routledge. Journal of Qualitative Methods, 8, no. 3.
- Giroux, H (1985), Teachers as intellectuals: Toward a Critical Pedagogy of Learning, New York, and Bergin & Garvey.
- Kerschensteiner, G (1911), Education For Citizenship. Kessinger Publishing.
- Lynch, M (2016), Six core Characteridtics of Ethical teaching, Retrieved from theedadavocate.org.
- Rowe. j (2001), ”plato” in fifty major thinkers on education from Confucius to dewey, Edited by joy. A. Palmer, London and Newyork: Routledge ,pp.10−15.
|