- آبیار، زهرا؛ اللهکرم کرمیپور و سعید شریفی (1399)، «چالشهای نظری حجاب در ایران پساانقلاب: تحلیلی بر رویکردهای موجود از حجاب و عفاف»، دوفصلنامه علمی−پژوهشی اسلام و علوم اجتماعی، 12(23)، ص217−238.
- آذریون، پریسا (1392)، «میزان استفاده از رسانههای ارتباطی و گرایش دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به حجاب در سال تحصیلی 1391−1392»، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، گروه علوم تربیتی.
- اسکندری، حسین (1395)، «بررسی نگرش کاربران شبکههای اجتماعی به مقوله عفاف وحجاب در فضای مجازی (مطالعه موردی شهر بجنورد)»، فصلنامه دانش انتظامی خراسان شمالی، 3 (12)، ص95−112.
- ابراهیمی، معصومه؛ میرزایی، خلیل، ساروخانی (1398)، «بررسی جامعهشناختی نقش شبکههای اجتماعی اینترنتى در ایجاد اَشکال مقاومت نوجوانان در پذیرش هنجارهاى خانواده»، دوفصلنامه پژوهشهاى انتظامى−اجتماعى زنان و خانواده، 7 (2)، ص230−254.
- ابنمنظور، محمد (1408ق)، لسان العرب، چاپ اول، ج4، بیروت: داراحیاءالتراثالعربی، ص257.
- جوهری، اسماعیلبنحماد (1407)، الصحاح، دارالعلم الملایین، بیروت.
- حسامی، فاضل و محمدیاسین بصیرت (1399)، «عناصر جامعهپذیری (روش، محتوا و عوامل) حجاب در نظام اجتماعی قرآن»، فصلنامه علمی−پژوهشی اسلام و مطالعات اجتماعی، 4 (28)، ص95−118.
- حسینزاده، محمد (1390)، پژوهشی تطبیقی در معرفتشناسی، چاپ اول، قم: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیe.
- حیدری، خدیجه؛ محمدتقی حیدری و قدیمی (1399)، «تأثیر قدرت نرم شبکههای تلویزیونی ماهوارهای بر الگوبرداری اجتماعی و تغییر سبک زندگی در بین زنان )مطالعه موردی: زنان شاغل آموزشوپرورش شهر زنجان(»، دو فصلنامه پژوهشهای انتظامی−اجتماعی زنان و خانواده، 8 (1)، ص149−170.
- خاتمی سبزواری، سیدجواد (1395)، «بررسی تأثیر میزان استفاده از رسانههای جمعی بر فرهنگ پوشش دانشجویان(مطالعه موردی دانشجویان زن دانشگاه حکیم سبزواری»، فصلنامه فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 6(21)، ص585−600.
- خدادادی سنگده، جواد و خدابخش احمدی (1394)، «نقش عوامل فرهنگی و رسانهای در پیشبینی حجاب زنان؛ مطالعهای ملی»، فصلنامه فرهنگی تربیتی زنان و خانواده، ش33، ص7−21.
- خوشخویی، منصور و همکاران (1392)، «بررسی رابطه میزان استفاده از رسانههای ارتباطی (اینترنت، ماهواره و تلفن همراه) و گرایش دانشجویان دختر دانشگاه بوعلی سینا به حجاب»، دوفصلنامه دین و ارتباطات، 1 (43)، ص43-65.
- دورکیم، ا. (1383)، صور ابتدایی حیات دینی، ترجمه باقر پرهام، تهران: مرکز.
- راغب اصفهانی، حسین (1404ق)، مفردات، تهران: دفتر نشر کتاب.
- رستمی محمد و همکاران (1396)، «بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی بر فرهنگ و باورهای دینی (هویت) کاربران مطالعه موردی: کاربران استان اصفهان»، فصلنامه علوم اجتماعی، سال یازدهم، ش2، ص45−71.
- صدر، فاطمه و عبدالله معتمدی (1396)، «بررسی رابطه جهتگیری مذهبی با نگرش به حجاب و خودمهارگری در دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی»، روانشناسی دین، 39(3)، ص101−112.
- طباطبایی، محمدحسین (1374)، تفسیر المیزان، چاپ سوم، تهران: مؤسسه انتشاراتی اسماعیلیان.
- علوی؛ سیداحمدرضا و رضیه حجتی (1386)، «عوامل مؤثر بر بدحجابی دختران دانشگاه شهید باهنر کرمان»، تربیت اسلامی، سال دوم، ش4.
- عمید، حسن (1376)، فرهنگ عمید، چاپ یازدهم، ج1، تهران: انتشارات امیر کبیر.
- غلامی، یوسف (1397)، راز یک فریب، چاپ هجدهم، قم: نشر معارف.
- قراباغی، حسن؛ مجید یوسفی افراشته و وحید صالحی (1397)، «تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی بر حجاب و عفاف، هویت دینی و فردی، تعامل با خانواده و افسردگی و انزوا در بین جوانان»، فصلنامه مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 42(1)، ص257−272.
- قنبریان، علی و مریم درویشی (1395)، «بررسی تأثیر مصرف فضای مجازی بر دینداری و ارزشهای خانواده: مطالعه موردی اصفهان»، جامعهشناسی سبک زندگی، ش8، ص219−254.
- کوزر، لیوئیس (1383)، زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، ترجمه: ثلاثی، م.، تهران: نشر علمی.
- محبوبیمنش، حسین (1386)، «تحلیل اجتماعی مسئله حجاب»، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان، سال 10، ش38.
- مک کوایل، دیتس (1385)، درآمدی بر نظریه ارتباط جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران: دفتر تبلیغات و توسعه رسانهها.
- موسویپور، محمّدصادق (1389)، «آشنایی با اصطلاحات رایج در شبکههای اجتماعی»، مجلّه رهآورد نور، ش31.
- میرفردی، اصغر و همکاران (1396)، «میزان دینداری و ارتباط آن با استفاده از شبکههای اجتماعی اینترنتی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه یاسوج)»، مجله جامعهشناسی کاربردی، 2(66)، ص1-16.
- نعمتیفر، سیدنصرتاله و محمدمهدی صفورایی پاریزی (1398)، «بررسی تأثیر استفاده از شبکههای اجتماعی بر حجاب و پوشش کاربران با تأکید بر ابعاد دینداری (مورد مطالعه: کاربران زن شبکه اجتماعی اینستاگرام)، دین و ارتباطات، 26(55)، ص335−362.
- Berthon, P. R, Pitt, L. F., Plangger, K. & Shapiro, D. (2012), “Marketing meets Web 2,0, social media, and creative consumers: Implications for international marketing strategy”. Business Horizons, 55 (3): 261−271.
- Boyd, D. M., & Ellison, N. B. (2007), “Social network sites: definition, history, and scholarship”. Journal of Computer−Mediated Communication, 13(1: 210−230).
- D. Joshi, Manasi Patwardhan, (2020), An analysis of mental health of social media users usingunsupervised approach, Computers in Human Behavior Reports, vol.2, p.1−9.
- Daragh O’Leary, Sara Alida Volkmer, (2021), Computers in Human Behavior Reports: Are the negative effects of social networking a privilege of the rich? Social network usage and life satisfaction across European countries, vol.3: 1−10.
- Giddens, Anthony, Sociology, (2001), (4th ed), Cambridge, UK: Polity Press.
- jimi adams, (2020), Networks and Religion: Ties That Bind, Loose, Build−Up, and Tear Down, contemporary sociology: A jurnal of reviws Volume: 49: 4, page(s): 362−364.
- Kilicbay, B & Binark , M. (2012), Consumer culture, Islam and politics of lifestyles: Fashion for veiling in contemporary Turkey. European Journal of Communication, vol. 17, 4: pp. 495−511.
- Lee, S. −A, Ryu, H.U, Choi, E.J., Ko, M. −A, Jeon, J.Y, Han, S. −H, Lee, G.H, Kim, M. − Jo, K. −D, (2017), Associations between religiosity and anxiety, depressive symptoms, and well−being in Korean adults living with epilepsy, Epilepsy & Behavior, vol 75, 246−251,
- Mehta, SH. (2010), Commodity Culture and Porous Social − Religious Boundaries: Muslim Women in Delhi, South Asia Research, 1(30), p p: 1−24.
- Putnam, R. D. (2000). Bowling Alone: The Collapse and Revival of American Community. New York: Simon & Schuster.
- Tyler, T. (2012), Social networking and Globalization. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4(6), pp. 32−45.
|