- آرمند، محمد؛ قاسمی راد، مرضیه (بهار 1392)، «آموزش پیشدبستانی در کرۀ جنوبی»، علوم تربیتی، رشد آموزش پیشدبستانی، ش18، ص12−15.
- آزادمنش، سعید؛ سجادیه، نرگس؛ باقری، خسرو (پاییز و زمستان ١٣٩۵)، «تبیین اهداف و ملاحظات با نظر به مفهوم عاملیت انسان در اندیشه اسلامی»، دوفصلنامۀ علمی پژوهشی تربیت اسلامی، س١١، ش٢٣، ص151−173.
- ابوترابی (1386)، نقد ملاکهای بهنجاری در روانشناسی (با نگرش به منابع اسلامی). چاپ او ابوترابی، علی، نقد ملاکهای بهنجاری در روانشناسی (با نگرش به منابع اسلامی)، تهران: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینیe، چ1، ص252−253.
- اکبری، مهرنوش (1387)، «وظایف و مسئولیتهای پدران در تربیت فرزندان»، ماهنامه پیام زن، ش195.
- اریکسون، اریک (1392)، نظریه رشد روانی−اجتماعی، ۱۳ فروردین ۱۳۹۲."http://migna.ir/vdcf.0dmiw6dycgiaw.html."
- امام خمینی، سیدروحالله (1386)، صحیفه امام، ج13، تهران: مؤسسه نشر آثار امام خمینیe، ص171−172.
- امام خمینی، سیدروحالله (1386)، صحیفه امام، ج14، تهران: مؤسسه نشر آثار امام خمینیe، ص28.
- اوبالاسی، آناهیتا؛ حسینی نسب، سیدداوود (زمستان 1393)، «بررسی تأثیر آموزش روش مونته سوری بر خلاقیت کودکان پیشدبستانی 4 و 5 ساله شهر تبریز»، آموزش و ارزشیابی، ش28، ص81−98.
- برجینژاد، زینب (1389)، «نقش مادر در تربیت فرزند»، دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده، ش6، دوره سوم، ص183−210.
- بختیارنصرآبادی، آمنه؛ بختیارنصرآبادی، حسنعلی؛ انصاری، مریم (پاییز و زمستان 1392)، «تحلیلی بر مؤلفههای زیباییشناختی در معمار فضاهای آموزشی با توجه به رویکرد اسلامی»، تربیت اسلامی، دوره 8، ش17، ص29−49.
- بهشتی، سعید؛ منطقی، یگانه (پاییز 1390)؛ «بررسی نقش بازی در تربیت کودک از دیدگاه قرآن و سنت معصومینb»، علوم تربیتی، اندیشههای نوین تربیتی، ش27، ص91−114.
- بیریا، ناصر و جمعی از نویسندگان (1394)، روانشناسی رشد 2 با نگرش به منابع اسلامی، چ6، تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، سمت، ص261−285.
- بیریا، ناصر و جمعی از نویسندگان (1394)، روانشناسی رشد 2 با نگرش به منابع اسلامی، چ6، تهران: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، ص855−865.
- پایدارفرد، آرزو؛ شفیعی، فاطمه (پاییز 1398)، «نقش و جایگاه هنر تذهیب قرآنی در تربیت دینی کودکان و نوجوانان»، تربیت اسلامی، س14، ش29، ص31−55.
- 15. پرچم، اعظم و سهیلا بوجاری (1391)، جایگاه و حقوق فرزندان در اسلام، پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی، س20، دوره جدید، ش16، ص137 – 167.
- پناهیان، علیرضا (1396)، انسانشناسی، بیان معنوی، تهران، ص8−24.
- داستان، فائزه؛ معمارضیاء، کاظم؛ فتاحی، کاوه و نیک کار، محمد (۱۳۹۴)، «بررسی تأثیر فضاهای معماری بر افزایش یادگیری و پرورش خلاقیت کودکان»، کنفرانس بینالمللی یافتههای نوین پژوهشی در روانشناسی و علوم تربیتی، تهران: مؤسسه آموزش عالی نیکان.
- رنجه بازو، کریم (1369)، «بازی»، علوم تربیتی، پیوند، ش129، ص666−669.
- زارعی توپخانه، محمد؛ جانبزرگی، مسعود؛ احمدی، محمدرضا (1394)، «رابطۀ بین ساختار قدرت مرد مقتدر در خانواده با عملکرد خانواده»، فصلنامه خانوادهپژوهی، س11، ش42، ص203−218.
- زارعی، محمدحسین؛ نصراصفهانی، احمدرضا؛ میرشاه جعفری، سیدابراهیم؛ لیاقتدار، محمدجواد (2017)، «مربی پیشدبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟»، دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی، س4، ش8، ص181−204.
- سجادیه، نرگس؛ مدنیفر، محمدرضا؛ باقری، خسرو (پاییز و زمستان 1394)، «اهداف واسطی "تربیت" در دوران کودکی براساس رویکرد اسلامی عمل»، علوم تربیتی؛ تربیت اسلامی، ش21، ص29−55.
- شهابی مقدم، پروانه (۱۳۹۳)، «بررسی اهمیت نقش ارزشیابی در اثر بخشی برنامهریزی آموزشی»، اولین کنفرانس اقتصاد و مدیریت کاربردی با رویکرد ملی، بابلسر، شرکت پژوهشی طرود شمال.
- حرّعاملی، محمد بن حسن (1409ق)، وسائل الشیعه، ج21، چ1، قم: اهل البیت، ص476.
- جامعه بزرگ، ابوالفضل (1393)، «جایگاه پیشدبستانی در سند تحول بنیادین»، نشریه دیدگاه؛ رسانه معلمان، ش96، ص14.
- کشاورز، سوسن؛ سرتیبزاده، لیلا (بهار و پاییز 1398)، «ابعاد تفکر از منظر قرآن کریم و دلالتهای تربیتی آن در تربیت فکری کودکان و نوجوانان»، دوفصلنامه علمی−پژوهشی تربیت اسلامی، س14، ش38، ص53−74.
- کلینى، محمد بن یعقوب (1407ق)، اصول الکافی، ج1، چ4، تهران: دارالکتب الإسلامیة، ص28.
- کیخواهی، مریم (1393)، «رابطه کیفیت برنامههای آموزشی مذهبی و نگرش مذهبی کودکان پیشدبستانی (5−6)»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم، تهران، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی .
- ضرغامی، اسماعیل؛ نصیریفر، نگار؛ آزده فر، شیرین (1392)، «تأثیر عوامل کیفی محیط بر کاهش اختلال رفتاری در کودکان 5−7 سال»، پایش، دوره 12، ش4، ص403−414.
- عبداللهی، سیدمحمد (1391)، «بررسی سیر تحول تاریخی آموزش پیشدبستانی در ایران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی، ص2−36.
- فرج اللهی، مهران؛ حقیقی، فهیمة السادات (زمستان 1386)، «نقش ارزشیابی مستمر در تعمیق یادگیری دانشآموزان پایه دوم مقطع ابتدائی شهر تهران»، فصلنامه تعلیم و تربیت، دوره 23، ش4،(مسلسل 92)،ص79−116.
- فیض کاشانى، محمد (1361)، محجة البیضاء فى احیاء الاحیاء، تهران: نهضت زنان مسلمان، ج4، ص144.
- قاسم تبار، سیدنبیالله؛ مفیدی، فرخنده؛ زاده محمدی، علی؛ قاسم تبار، سیدعبدالله (بهار 1390)، «تأثیر موسیقی در مهارتهای پایه ریاضی کودکان پیشدبستان»، روانشناسی تحولی،ش27، ص245−254.
- مجلسی، محمدباقر (1362)، بحارالانوار، ج23، ترجمه محمدجواد نجفى، تهران: دارالکتب اسلامیه، ص65.
- محسنین، شهریار و محمدرحیم اسفیدانی (1396)، معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزارSmart-PLS (آموزشی و کاربردی)، چ2، ص157−215، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر.
- میرهادی، توران (1382)، «سرانجام کودک کیست؟ (مفهوم کودکی چیست؟)»، فصلنامه داخلی شورای کتاب کودک، ش1، ص28.
- مهدوی، محمدصادق و حبیب صبوری خسروشاهى (1382)، بررسى ساختار توزیع قدرت در خانواده، مطالعات زنان، ش23، ص27-67.
- موحدی پارسا، فاطمه؛ جاویدی کلاته جعفرآبادی، طاهره؛ شعبانی رودکی، بختیار؛ همت بناری، علی (بهار و تابستان 1398)، «تربیت اخلاقی کودکان در دوران سیادت از منظر اندیشمندان»، دوفصلنامه علمی−پژوهشی تربیت اسلامی، ش28، ص7−28.
- هرست، پل هیوود؛ پیترز، ریچارد استنلی (١٣٨٩)، منطق تربیت (تحلیل مفهوم تربیت از نگاه فلسفه تحلیلی)، ترجمۀ فرهاد کریمی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی، ص79.
- هیر، جوزف؛ هالت، توماس؛ رینگل، کریستین؛ سارستد، مارکو (1394)، مدلسازی معادلات ساختاری کمترین مربعات جزئی (PLS-SEM)؛ عادل آذر، چ1، تهران: نگاه دانش، ص38.
- یزدی خواه، علی (1396)، نقش مراکز پیشدبستانی در رشد همه جانبه کودکان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پورتال جامع علوم انسانی، ص388−397.
- Amollo, O. P., & Lilian, G. K. (2017), Teacher Position in Spurring Value Based Education in Early Learning in Nairobi County, Kenya: Addressing Support of Values in School Environment. Journal of Education and Learning, 6(3), 194.
- A. Luchs and M. Fikus. (2016), "Differently designed playgrounds and preschooler’s physical activity play," Early Child Development and Care. 1-15.
- B. Hughes, "An Evaluation of Preschool Children’s Physical Activity within Indoor Preschool Play Environments," University of Alberta, 2017.
- Biber, K. (2016), Perceptions of Father Involvement among Turkish Fathers with Pre-school Children. Journal of Education and Training Studies, 4(6), 115-126.
- Catron, C. E., & Allen, J. (2007), Early childhood curriculum: A creative play model: Prentice Hall.
- Chiu, F.-C. (2014), The effects of exercising self-control on creativity. Thinking Skills and Creativity, 14, 20-31.
- Chiu, F.-C., Hsu, C.-C., Lin, Y.-N., Chen, H.-C., & Liu, C.-H. (2017), Effects of the interaction between exercising self-control and PhoPhiKat on divergent and convergent thinking. Thinking Skills and Creativity, 24, 286-298.
- Duckworth, A. L., Gendler, T. S., & Gross, J. J. (2014), Self-control in school-age children. Educational Psychologist, 49(3), 199-217.
- Durkheim, É. (2004), Durkheim's Philosophy Lectures: Notes from the Lycée de Sens Course, 1883–1884: Cambridge University Press.
- Eggum-Wilkens, N. D., Valiente, C., Swanson, J., & Lemery-Chalfant, K. (2014), Children's shyness, popularity, school liking, cooperative participation, and internalizing problems in the early school years. Early Childhood Research Quarterly, 29(1), 85-94.
- Hair, J. F., Ringle, C. M., & Sarstedt, M. (2011). PLS-SEM: Indeed a silver bullet. Journal of Marketing theory and Practice, 19(2), 139-152.
- I. Sigurdardottir and J. Einarsdottir. (2016), "An action research study in an Icelandic preschool: Developing consensus about values and values education," International Journal of Early Childhood, 48, 161-177.
- J. F. Hair, et al. (2011),"PLS-SEM: Indeed a silver bullet," Journal of Marketing theory and Practice, 19, 139-152.
- Koch, H. L. (1933), Popularity in preschool children: Some related factors and a technique for its measurement. Child Development, 4(2), 164-175.
- Kocyigit, S. (2015), Family Involvement in Preschool Education: Rationale, Problems and Solutions for the Participants. Educational Sciences: Theory and Practice, 15(1), 141-157.
- Küçükturan, A. G., & Altun, S. A. (2017), Motivations and Barriers in Promoting Preschool Education.
- M. Turan and E. F. Caliskan. (2018), "Views of Educators about Organic School Which Is an Alternative Model in Education," International Journal of Research in Education and Science, 4, 263-278.
- Mokeyeva, E. V., & Andreeva, I. N. (2016), Civic and Patriotic Education of Pre-School Children. International Journal of Environmental and Science Education, 11(9), 2223-2236.
- N. Akcanca and L. Cerrah Ozsevgec. (2018),"Effect of Activities Prepared by Different Teaching Techniques on Scientific Creativity Levels of Prospective Pre-School Teachers," European Journal of Educational Research. 7, 71-86.
- Newland, R. P., Ciciolla, L., & Crnic, K. A. (2015), Crossover effects among parental hostility and parent–child relationships during the preschool period. Journal of child and family studies, 24(7), 2107-2119.
- Niculescu, R. M., & Norel, M. (2013), Religious Education an Important Dimension of Human's Education. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 93, 338-342.
- Nofziger, S., & Rosen, N. L. (2017), Building Self-control to Prevent Crime Preventing Crime and Violence (pp. 43-56): Springer.
- Ramazan, M. O., & Sakai, A. (2017), A Comparison of Japanese and Turkish Mothers’ Views about Self Care Skill Acquisition Age and Their Expectations from Preschools. Journal of Education and Training Studies, 5(3), 188-200.
- S. Berčnik and T. Devjak. (2017),"Cooperation between Parents and Preschool Institutions through Different Concepts of Preschool Education," CEPS Journal: Center for Educational Policy Studies Journal, vol. 7, pp. 207-226,.
- Seçer, Z., Çeliköz, N., Koçyiğit, S., Seçer, F., & Kayılı, G. (2010), Social skills and problem behaviours of children with different cognitive styles who attend preschool education. Journal of Psychologists and Counsellors in Schools, 20(1), 91-98.
- Shaari, M. F., & Ahmad, S. S. (2016), Physical learning environment: Impact on children school readiness in Malaysian preschools. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 222, 9-18.
- Sudarsana, I. K. (2017), THE IMPORTANCE OF MORALS TEACHING IN SHAPING THE STUDENTS’CHARACTERS IN SCHOOL. DAFIS PROCEEDING, 306-315.
- Taggart, B., Sylva, K., Melhuish, E., Sammons, P., & Siraj, I. (2015), Effective pre-school, primary and secondary education project (EPPSE 3-16+): how pre-school influences children and young people's attainment and developmental outcomes over time.
- V. Balakrishnan. (2017), "Making moral education work in a multicultural society with Islamic hegemony," Journal of Moral Education, vol. 46, pp. 79-87.
- V. E. Vinzi, et al. (2010),"PLS path modeling: from foundations to recent developments and open issues for model assessment and improvement," in Handbook of partial least squares, ed: Springer, pp. 47-82.
- Vinzi, V. E., Trinchera, L., & Amato, S. (2010). PLS path modeling: from foundations to recent developments and open issues for model assessment and improvement Handbook of partial least squares (pp. 47-82): Springer
|