- افخمی، حسینعلی (1392)، «رویکردهای مدیریتی و آسیبشناسی تحقیقات روابط عمومی»، کتاب ماه علوم اجتماعی، ش61، ص55−69.
- الیاده، میرچا (1389)، دینپژوهی، مترجم: بهاءالدین خرمشاهی، ج1، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- ایمان، محمدتقی (1393)، فلسفه روش تحقیق در علوم انسانی، چاپ دوم، قم: نشر جعفری، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
- ایجادی، جلال (1397)، «فلسفه و جامعهشناسی و چالشهای مشترک»، فرانسه.
- بخارایی، احمد (1394)، «نسبت فلسفه و جامعهشناسی با تأکید بر جامعهشناسان کلاسیک»، وروکابال، آلفونسو (1389)، دانشگاه نهادی امروزین، علی شریفی، چاپ اول، تهران: نشر پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
- بن نبی، مالک (2009)، مشکلهالافکار فیالعالم الاسلامی، دمشق، دارالفکر.
- پورحسن، قاسم (1396)، «دانشگاه مرکز ایدئولوژی یا دانش».
- داوری اردکانی، رضا (1397)، «ایران و مسائل و مشکلاتش»، نشریه فرهنگستان علوم، خبرنامه، س18، ش68.
- دی یر، پیتر (1388)، تاریخ علم، انقلاب در علوم و دانش اروپایی، ترجمۀ عبدالحسین آذرنگ، تهران: سخن.
- ربانی خوراسگانی، علی؛ وحید قاسمی؛ رسول ربانی خوراسگانی؛ مهدی ادیبی سده و نادر افقی (1390)، «تحلیل جامعهشناختی شیوههای تولید علم؛ تأملی در رویکردهای نوین»،تحقیقات فرهنگی ایران، دوره 4، ش4، پیاپی 16، ص117−158.
- رحیمی سجاسی، داوود (1391)، شیوههای تولید دانش (درآمدی بر تولید دانش بومی)، قم: بوستان کتاب.
- ژاکلیک، اس و جی. استارلینک (1385)، «کتابشناسی دینپژوهی»، هفت آسمان، باقر طالبی دارابی، ش31.
- سیاهپوش، سیدابوتراب (1392)، «بررسی سیر تحول اجتماعی نهادهای فرهنگی و دانشگاهی در اروپا (از سدۀ یازدهم تا پانزده میلادی)»، جامعهپژوهی فرهنگی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم، شماره دوم، ص21−43.
- شجاعی زند،علی رضا (1388)، جامعه شناسی دین، جلد اول، چاپ دوم، تهران، نشر نی.
- شیرودی، مرتضی (1394)، «مطالعات ایرانی بومیسازی و نظریه بومگرایی معطوف به سنت شیعی»، جستارهای سیاسی معاصر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال ششم، شماره اول، بهار 1394، ص99−122.
- عبدالکریمی، بیژن (1396)، پایان تئولوژی، جلد اول، چاپ اول، تهران: نشر نقد فرهنگ.
- عسگری، یاسر و رسول نوروزی فیروز (1393)، روششناسی مطالعات اسلامی در غرب: گفتارهایی از عبدالعزیز ساشا دینا، ناشر: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم: بوستان کتاب.
- علیزاده، بیوک (1381)، «گسترههای دینپژوهی و مسئله بومیشدن»، اندیشه حوزه، شماره اول و دوم.
- فراستخواه، مقصود (1389)، دانشگاه و آموزش عالی، منظرهای جهانی و مسئلههای ایرانی، تهران: نشر نی.
- فیاض، ابراهیم (1390)، تولید علم و علوم انسانی، چاپ دوم، مشهد: نشر سپیده باوران.
- فیرحی، داود (1381)، قدرت، دانش و مشروعیت در اسلام، تهران: نشر نی.
- قانعیراد، محمدامین (1379)، جامعه شناسی رشد و افول علم درایران، تهران: نشر مدینه.
- کاپلستون، فردریک (1388)، تاریخ فلسفۀ قرون وسطی، ابراهیم دادجو، تهران: نشر علمی و فرهنگی.
- نصر، حسین (1393)، نیاز به علم مقدس، چاپ سوم، قم: نشر طه.
- موسوی، آرش (1394)، «نظام نوآوری در علوم انسانی»، فصلنامه روششناسی علوم انسانی، س21، ش82، ص143−169.
- میری، سیدجواد (1394)، «پروبلماتیزه کردن جامعهشناسی در ایران−مسائل و راههای پیشرو»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
- هرلینگ، برادلی (1396)، راهنمای دینپژوهی، مهدی حسنزاده و رسول اکبری، قم: نشر ادیان.
- Alles, G. D. (ed.) (2008), Religious Studies: A Global lietV, London, Routledge, An attempt to map the study of religions worldwide.
- Becher, Tony(1989), “Academic Tribes and Territories: Intellectual Enquiry and the Culture of Disciplines”. Milton Keynes: The Society for Research into Higher Education and the Open University.
- BradleyL.Herling (2008), “A Beginner's Guide to the Study of Religion”, Published by Bloomsbury Academic .
- Corrywright D., & Morgan, P. (2006), Get Set for Religious Studies, Edinburgh: Edinburgh University Press.
- Cush, D. & Robinson, C. ( 2016), “Brian Bocking and the defence of study of religions as an academic discipline in universities and schools”. Journal of the Irish Society for the Academic Study of Religions, 3 (1), 27-41.
- Cortazzi, Martin & Lixian Jin (1997), “Communication for learning across cultures”, PP. 76-107, In McNamara, D. & R. Harris (eds) Overseas Students in Higher Education, Issues in Teaching and Learning London and New York: Routledg.
- Cush, D. (2009), “Religious Studies versus Theology: why I’m still glad that I converted from Theology to Religious Studies”, In: Bird, D. & Smith, S. (eds.). Theology and Religious Studies in Higher Education: Global Perspectives, London and New York: Continuum. pp. 15-30.
- Ford, David (1999), “Theology: A Very Short Introduction”, Oxford: Oxford University Press. Theology. – John Hinnells (ed.), The Routledge Companion to the Studyof Religion, 61–79. London and New York: Routledge.
- Hinnells, John (ed.) (2005) The Routledge Companion to the Study of Religion. London and NewYork: Routledge.
- Knott, Kim (2007), Religious Studies and its relationship to theology: A spatial analysis, Temenos, 43 (2). pp. 173-198. ISSN 0497-1817.
- Martin, Luther H. & Donald Wiebe (2012), Religious studies as a scientific discipline.
- McCutcheon, R. T. (1997), Manufacturing Religion, New Yo rk, Oxfo rd University Press.
- Meri, W. Josef (2003), Culture and Memory in Medieval Islam , London: I.B Tauris.
- Nmah Patrick Enoch (2010), “Studying Religion Scientifically: Motive and Method”, An International Multi-Disciplinary Journal, EthiopiVol. 4 (3b) July, 2010.
- Penner, H.H., and Yonan, E.A. (1972), “Is a Science of Religion Possible?”, The Jeurnal of Religion, 107-133.
- Pye,Mishael (2000), “the Future of the Study of Religion”, (Boston, Mass.) The future of the study of religion : proceedings of Congress, edited by Slavica Jakelic and Lori Pearson.
- Schweiker, William (2006), “On the Future of Religious Ethics: Keeping Religious Ethics Religious and Ethical” – Journal of the American Academy of Religion, 74:1,51–135.
- Smart, N. (1973), The Science of Religion & the Sociology of Knowledge, Princeton : Prince ton University Press.
- Smith, Wilfred Cantwell (1964), “The Meaningand and End of Religion”, New York, Macmillan, Pages 757–790.
- Smith. Wilfred Cantwell (1985), Belief and History. Virginia. University Press.
Whaling Frank (1995), Introduction in: “Theory and Method in Religious Studies. Contemporary Approaches to the study of Religions”, Mouton de Gruyter: Berlin-New York 1995, s. 1–41.
|