* قرآن کریم
- آذر، عادل؛ مسعود ربیه و فاطمه قیطاسی (1387)، «اخلاق در علم مدیریت»، اخلاق در علوم و فناوری، س3، ش1 و 2، ص61−69.
- اعظمی، امیر؛ سعید آیباغی اصفهانی و روحاﷲ تولایی (1387)، «رهبری و مدیریت اسلامی»، دوماهنامه توسعه انسانی پلیس، س5، ش7، ص71−88.
- انصاری رنانی، قاسم و غلامعلی نجفی (1382)، «اخلاق مدیریت»، مجموعه مقالات اولین همایش مدیریت اسلامی، ص85−110.
- الوانی، سیدمهدی(1381)، «ضرورت تدوین منشور اخلاقیات سازمان»، نشریه تحول اداری، دوره 5، ش19.
- حکیمى، اخوان و احمد آرام (1380)، الحیاة، ترجمه احمد آرام، تهران: نشر فرهنگ اسلامى.
- خنیفر، حسین (1384)، «تحلیل محتوای ادبیات مدیریت اسلامی با تأکید بر آثار منتخب»، فرهنگ مدیریت، س3، ش10، ص151−201.
- دسلر، گری (1378)، مبانی مدیریت منابع انسانی، ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- دیلمی، احمد؛ آذربایجانی، مسعود (1384)، اخلاق اسلامی، قم: دفتر نشر معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها.
- دیوید، فردآر (1382)، مدیریت استراتژیک، ترجمه علی پارسائیان و سیدمحمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- رحمان سرشت، حسین و محبوبه حبیبی بدرآبادی (1391)، «ارتباط پایبندی سازمان به فضائل اخلاقی و سلامت سازمان»، اخلاق در علوم و فناوری، س7، ش3، ص1−10.
- رحمان سرشت، حسین؛ محمود رفیعی و مرتضی کوشا (1388)، «مسئولیت اجتماعی، اخلاق فراسازمانی»، ماهنامه تدبیر، ش204، ص22−26.
- سلطانی، مرتضی(1382)، «مدیریت اخلاق در سازمان»، ماهنامه تدبیر، ش132، ص34−40.
- سید رضی (1379)، نهجالبلاغه، ترجمه محمددشتی، قم: مؤسسه فرهنگی انتشاراتی ائمهb.
- علیاکبری، حسن و حسین رمضانی (1391)، «بررسی پایههای نظری موضوع تصمیمگیری مبتنی بر اخلاق اسلامی»، مدیریت اسلامی، س20، ش1، ص149−174.
- علی المتقی ابن حسامالدین هندی (1364ق)، کنزالاعمال، ناشر: دائرة المعارف العثمانیة، حیدر آباد دکن.
- غفاریان، وفا (1376)، «حفظ اخلاق و ارزشهای اعتقادی در سازمانها»، ماهنامه تدبیر، ش76، ص20−26.
- فرهادی، مرتضی (1380)، «چون و چراهایی بر نظریه تکروی و فردگرایی تاریخی ایرانیان و به ویژه کشاورزان ایرانی»، مجموعه مقالات جامعه و فرهنگ، جلد اول، انتشارات آرون، ص68−246.
- فرجزاده دهکردی، حسن و محمد اسماعیلی کجانی (1393)، «رابطه متقابل معنویات و مادیات با تصمیمگیری اخلاقی»، اخلاق در علوم و فناوری، س7، ش3، ص1−9.
- لاوسن، آلن (1381)، مدیریت اخلاقی در خدمات دولتی، ترجمه محمدرضا ربیعی مندجین و حسن کیوریان، تهران: نشر یکان.
- مایلی، حامد (1384)، «علل و عوامل قانونگریزی»، هفته نامه جام، ش294.
- مجلسی، محمدباقر (1362ق)، بحارالانوار، تحقیق و تعلیق سیدجواد علوی، تهران: دارالکتب اسلامیه.
- محسنی، منوچهر (1379)، «بررسی آگاهیها، نگرشها و رفتارهای اجتماعی−فرهنگی در ایران»، تهران: دبیرخانۀ شورای فرهنگ عمومی کشور، ص15−314.
- مفتخری، حسین (1380)،«بررسی علل و عوامل تقدم منافع فردی بر مصالح جمعی در ایران از دیدگاه تاریخی»، مجموعه مقالات جامعه و فرهنگ، جلد اول، تهران: انتشارات آرون، ص246−268.
- نرگسیان، عباس و علی پیراننژاد (1393)، «تغییر در مفهوم مدیریت اخلاق و منافع عمومی در پرتو تغییر رویکردهای مدیریت دولتی»، اخلاق در علوم و فناوری، س9، ش2، ص1−11.
- نوری، حسین (1408ق)، مستدرک الوسائل، بیروت: مؤسسۀ آل البیت لاحیاء التراث.
- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر طرحهای ملی (1381)،«ارزشها و نگرشهای ایرانیان یافتههای پیمایش در 28 استان کشور» ویرایش اول، تهران: دفتر انتشارات طرح ملی ارزشها و نگرشها.
- هدایتی، سیدهاشم و سیدمحمد اعرابی (1388)، «ارائه مدل تدوین استراتژی مبتنی بر فرهنگ−مورد ایران»، پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه امام حسینg، س1، ش3، ص127−145.
- Allport GW (1950), the individual and his religion. New York: MacMillan. P. 63.
- Appleby P. (1950), Morality and Administration in Democratic Government. Baton Rouge, LA: Louisiana State University Press.
- Bourgon J. (2007), Responsive, responsible andrespected government: towards a New Public Administration theory. International Review of Administrative Sciences; 73 (1): 7−26.
- Buckly M. R., D s.Beu, D. D. Frink (2001), "Ethical Issues in Human Resources Systems", Human Resource Management review, No.11, 11−29.
- Ferrell, O.C. & Gresham, L.G. (1985), A Contingency Framework for Understanding Ethical Decision Making in Marketing. Journal of Marketing, 49 (summer), 87−96.
- Javidan .M. & A, Dastmalchian (2003), Culture and leadership in Iran.The land Individual Achievers .Strong Family Ties and Powerful Elite.Academy od Management Execuive. Vol.17 No.4, pp. 127−142.
- Hofstede, G. (1980), Motivation, Leadership, and Organization: Do American Theories Apply Abroad? Organizational Dynamics, Summer. pp.42−63.
- Hunt SD, Vitell SJ. (1986), A general theory of marketing ethics. Journal of Macromarketing; 6 (1): 5−15.
- Hunt SD, Vitell SJ. (1993), the general theory of marketing ethics: A retrospective and revision. In N.Craig Smith and J. A. Quelch (Eds). Ethics.
- Lagon Attracta, (1999), "Globalization & New Social & Ethical Accountabilities", KPMG www, Ncoss. org. u.bookshelf conference.in marketing. Irwin Inc. Homewood. pp. 775−784.
- Lau h.c. & m. a. Idris, (2005), "Soft foundations of the critical success factors ontqm implementation in Malaysia", TQM Magazine, vol.13, no.4. pp. 52−515.
- Leavenworth, P. (2002), "Leadership Tips, A Publication of Leadership Development and Church Ministries", Spring 2002.
- Vitell SJ, Keith M, Mathur M. (2011), Antecedents to the justification of norm violating behavior among business practitioners. Journal of Business Ethics; 101 (1): 163−173.
- World Bank (1999), WWW.Worldbank.org.
- Weeks J. (1998), the sexual citizen. Theory. Cultureand Society; 15 (3−4): 35–52.
|