| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,309 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,646,232 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,988,819 |
روشهای آموزش توحید افعالی در قرآن | ||
| فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
| مقاله 8، دوره 10، شماره 21، مهر 1394، صفحه 167-190 اصل مقاله (574.82 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| محمد داودی* 1؛ سید جواد قندیلی2؛ حسن شکراللهی3 | ||
| 1استادیار گروه علوم تربیتی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | ||
| 2استادیار دانشگاه فردوسی مشهد | ||
| 3عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور | ||
| چکیده | ||
| هدف این مقاله بررسی روشهای آموزش توحید افعالی در قرآن است. توحید افعالی یکی از مراتب توحید است و مصادیق متعددی دارد که مهمترین آنها توحید در خالقیت، توحید در ربوبیت و توحید در مالکیت است. این تحقیق که با استفاده از قواعد تفسیر انجام شده، نشان میدهد که برای آموزش مصادیق اصلی توحید افعالی در قرآن از روشهای: مفروض گرفتن، القای مستقیم، توجه دادن به فطری بودن توحید افعالی، برانگیختن تفکر، استدلال، برانگیختن عواطف و احساسات، و ارائة نمونههای عینی و نقل سرگذشتهای واقعی استفاده شده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| روش آموزش؛ توحید افعالی؛ مفروض گرفتن؛ القای مستقیم؛ فطری بودن؛ تفکر؛ استدلال | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,069 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,402 |
||