| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,311 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,659,129 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,993,647 |
بررسی اثربخشی آموزههای اخلاقی- اجتماعی سوره حجرات بر مهارتهای ارتباطی دانشآموزان پسر سال اول دبیرستان منطقه دو شهر تهران در سال تحصیلی 89- 90 | ||
| فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
| مقاله 6، دوره 8، شماره 16، اردیبهشت 1392، صفحه 117-138 اصل مقاله (347.76 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| مرتضی کرمی* 1؛ صدرالدین شریعتی2؛ معصومه اسمعیلی2 | ||
| 1دانشجوی کارشناسی ارشد | ||
| 2عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی | ||
| چکیده | ||
| این پژوهش به منظور تعیین میزان اثربخشی آموزههای اخلاقی-اجتماعی سورة حجرات بر مهارتهای ارتباطی دانشآموران انجام شد. روش تحقیق به کار گرفتهشده از نوع آزمایشی و طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه کنترل است. به این منظور، از میان مدارس منطقه دو شهر تهران، به روش نمونهگیری خوشهای دو مرحلهای، ابتدا یک مدرسه به صورت تصادفی انتخاب و در مرحله بعد دو کلاس به صورت تصادفی انتخاب شدند. سپس از هر کلاس 10 نفر به صورت تصادفی انتخاب و در دو گروه کنترل و آزمایش جایگزین شدند. برای جمعآوری دادهها از آزمون مهارتهای ارتباطی استفاده شد. شاخصهای آماری محاسبه شده عبارتند از: شاخصهای آمار توصیفی مانند میانگین، انحراف معیار و خطای معیار میانگین و شاخصهای آمار استنباطی مانند آزمون تحلیل کواریانس. یافتههای تحقیق، نشان داد که آموزش آموزههای اخلاقی-اجتماعی سورة حجرات بر مهارتهای ارتباطی دانشآموزان در سطح 001/0 مؤثر است. علاوه بر یافتة فوق، از لحاظ محتوایی، از این آموزهها مدلی استنباطی دربارة ارتباط ارائه گردید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| آموزههای اخلاقی-اجتماعی سوره حجرات؛ مهارتهای ارتباطی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,099 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,498 |
||