| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,315 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,713,342 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,010,606 |
بررسی و طبقهبندی مفاهیم استعاری مدیریت دانش:مطالعه منابع وحیانی و روایی و منابع غربی | ||
| روش شناسی علوم انسانی | ||
| مقاله 4، دوره 23، شماره 92، مهر 1396، صفحه 103-134 اصل مقاله (3.02 M) | ||
| نویسندگان | ||
| ابوالفضل گائینی1؛ حسنعلی نعمتی شمس آباد2؛ مرضیه صبائی* 3 | ||
| 1استادیار گروه مدیریت پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ | ||
| 2استادیار مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران | ||
| 3دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات موسسه نور طوبی | ||
| چکیده | ||
| هدف مقاله، دستهبندی استعارههایی است که مفهوم دانش را تبیین و جایگاه آن را در مبحث مدیریت دانش، نمایان میکنند. در این مقاله مفاهیم نهفته در استعارههایی که در متون متخصصان این حوزه، برای واژه دانش بهکار گرفته شده، بررسی میشود و زمینه را برای پاسخ به این سوال فراهم میآورد که دانش در سازمانها، چه نقش و جایگاهی دارد و چگونه باید مدیریت شود؟ برای پاسخ به این سوال، مقالههای مدیریت دانش در تعدادی از پایگاههای علمی به صورت روشمند مرور شد. در همین راستا و به دلیل تاکید اسلام بر نقش و اهمیت دانش، مجموعهای از آیات قرآن و روایاتِ حاوی واژه علم استخراج گردید و پس از بررسی متنِ آیات و روایات به روش تحلیلی، مجموعه گستردهای از استعارهها، مختصِّ واژه علم گردآوری شد تا با در دست داشتن یک دستهبندی از استعارههای دانش موجود در متون وحیانی و روایی، ضمن مروری همه جانبه بر استعارههای دانش، بیانِ نتایجِ مدیریتی حاصل، ما را به سمت دستیابی به هدفمان که نمایش جلوه ارزشمندِ دانش برای رشد و تعالی هر سازمان است هدایت کند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| دانش؛ استعاره؛ مدیریت دانش؛ استعاره مفهومی؛ سازمان | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,900 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,888 |
||