1.

بررسی رویکرد تربیت اخلاقی در نظام تربیت رسمی و عمومی دوره ابتدایی

دوره 11، شماره 22، فروردین 1395، صفحه 25-51
محمد حسنی

2.

تبیین رویکرد فطرت‏گرایی توحیدی و تعیین دلالت‏‏های آن در برنامه‏درسی دوره ابتدایی بر اساس برنامه‏‏درسی ملی

دوره 19، شماره 50، دی 1403، صفحه 17-35
علی شیروانی شیری

3.

تحلیل کتاب‎های هدیه‎های آسمان دورۀ ابتدایی نسبت به مؤلفه‎های شکوفایی

دوره 15، شماره 29، مهر 1400، صفحه 145-162
جابر افتخاری؛ حجت افتخاری؛ ثریا رنجبری

4.

تحلیل محتوای کتاب‎های درسی دوره ابتدایی از نظر توجه به اهداف تربیت اجتماعی نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران

دوره 12، شماره 23، فروردین 1399، صفحه 263-284
سیروس محمودی؛ حمیدرضا ایمانی فر

5.

تحلیلی بر وضعیت ارزش‌های اخلاقی در کتب درسی دوره ابتدایی: روش آنتروپی شانون

دوره 16، شماره 35، فروردین 1400، صفحه 143-164
سید رمضان عقیلی

6.

چگونگی معرفی «نماز، روزه، جهاد، حج، خمس و زکات» در کتاب‌های درسی «تعلیمات اجتماعی» و «بخوانیم» مدارس دوره ابتدایی ایران

دوره 5، شماره 11، اسفند 1389، صفحه 59-79
محمد نوریان

7.

طراحی الگوی آموزش هنر مبتنی بر تربیت اسلامی

دوره 19، شماره 47، فروردین 1403، صفحه 33-65
محمدحسین زارعی

8.

یک دهه پژوهش: تحلیل استنادی دو فصلنامه تربیت اسلامی (1384−1394)

دوره 11، شماره 22، فروردین 1395، صفحه 151-168
مهدی محمدی؛ معصومه حسن خانی؛ معصومه امید