| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,312 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,690,397 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 4,001,600 |
چالشهاى بنیادین رویکردهاى تحقیق و پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامى | ||
| روش شناسی علوم انسانی | ||
| مقاله 3، دوره 7، شماره 28، آذر 1380، صفحه 52-73 اصل مقاله (313.37 K) | ||
| نویسنده | ||
| مهدی سجادی | ||
| عضو هیأت علمى دانشگاه تربیت مدرّس | ||
| چکیده | ||
| این مقاله در پاسخ به این سؤال «که اساسى ترین چالش هاى فراروى رویکردهاى پژوهش و تحقیق در تربیت اسلامى کدامند»، ضمن بر شمردن چالشهاى موجود، به تبیین و تحلیل آن موارد مى پردازد. این موارد عبارتنداز: چالش بین مقام اکتشاف و داورى، کمیّت گرایى یا کیفیّت گرایى، اصالت ماهیت یا اصالت تسمیه، رویکرد تفهّمى یا تبیینى و توجه به دستاوردها یا منابع. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تعلیم و تربیت؛ تعلیم و تربیت اسلامى؛ پژوهش؛ روش تحقیق؛ روش تفهمى؛ روش تبیینى؛ موضوع تحقیق؛ منابع تحقیق؛ مقام کشف؛ مقام داورى | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,902 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,249 |
||