| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,309 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,646,233 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,988,822 |
بایسته هاى اساسى پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامى | ||
| روش شناسی علوم انسانی | ||
| مقاله 2، دوره 7، شماره 28، آذر 1380، صفحه 34-51 اصل مقاله (277.34 K) | ||
| نویسنده | ||
| محمود نوذری | ||
| عضو پژوهشکده حوزه و دانشگاه | ||
| چکیده | ||
| با اینکه در صد ساله اخیر، به ویژه نیمه دوم آن، تلاش هاى فراوانى در قالب پژوهش، سمینار، مقاله، کتاب و... در زمینه تعلیم و تربیت اسلامى به صورت جدید انجام گرفته است، ولى هنوز دانش و نظام تربیت اسلامى، در قلمرو معرفت هاى تربیتى و رفتار تربیتى، جایگاه شایسته خود را نیافته است. به ویژه در سالهاى پس از پیروزى انقلاب، پاسخ به چرایى این امر، یکى از دغدغه هاى عمده مسؤولین آموزش و پرورش کشور بوده و دیدگاه هاى متفاوتى درباره آن ارائه شده است. نگارنده در این مقاله درصدد است با نگاهى روش شناختى به پژوهش ها و اقدامات صورت یافته، «بایسته هاى اساسى پژوهش در تعلیم و تربیت اسلامى» را ارائه کند و مراحلى را که از آن غفلت شده و چنین وضعیتى را پدید آورده است، نشان دهد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تعلیم و تربیت اسلامى؛ نظام تعلیم و تربیت؛ پژوهشهاى تربیتى؛ بایسته هاى پژوهشى؛ گزاره هاى تربیتى؛ روش تحقیق در تعلیم و تربیت اسلامى؛ قلمرو تعلیم و تربیت اسلامى | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,097 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,272 |
||