| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,309 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,647,194 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,989,029 |
گزارشی از آرای فلسفی صدرالمتالهین و دلالتهای تربیتی آن | ||
| فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
| مقاله 3، دوره 1، شماره 2، شهریور 1385، صفحه 35-63 اصل مقاله (299.15 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسنده | ||
| نرگس سجادیه | ||
| دانشجوی دکتری دانشگاه تهران | ||
| چکیده | ||
| پیش فرضهای فلسفی و دیدگاههای کلان هر نظریهپرداز از عناصر اساسی و انکارناپذیر نظریههای علمی وی میباشند. نظریات مطرح در حیطه تعلیم و تربیت نیز از این امر مستثنی نبوده و پیشفرضهای فلسفی و متافیزیکی، نقطة اتکاء این نظریات به شمار میروند. به سخن دیگر می توان گفت مبانی فلسفی جایگاه رویش نظریهها در تعلیم و تربیت می باشند. در این مقاله سعی شده تا با بررسی بخشهایی از آرای فلسفی صدرالمتالهین، دلالتهای تربیتی آنها مورد بحث قرار گیرد | ||
| کلیدواژهها | ||
| حکمت متعالیه؛ اصالت وجود؛ تشکیک وجود؛ حرکت جوهری؛ تعلیم و تربیت | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 2,938 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,864 |
||