تعداد نشریات | 8 |
تعداد شمارهها | 293 |
تعداد مقالات | 2,201 |
تعداد مشاهده مقاله | 4,789,110 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,371,734 |
بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق برای توسعه پایدار با روش ترکیبی | ||
روش شناسی علوم انسانی | ||
مقاله 2، دوره 20، شماره 79، شهریور 1393، صفحه 27-46 اصل مقاله (581.9 K) | ||
نویسندگان | ||
منصور شاهولی؛ شبیر کرمی | ||
چکیده | ||
متناسبسازی تولید علم با نیازهای بخشهای مختلف یک کشور از خصوصیات جهان امروز است که میتواند به پایداری آن کشور منجر شود. این کار تنها از طریق تبیین الگوی متناسب روش تحقیق امکانپذیر است. به همین دلیل، برای بررسی الگوی متعالی آموزش روش تحقیق، بهمنظور تولید علم و در راستای تحقّق توسعه پایدار کشور، پژوهشی با روش ترکیبی انجام شد. جمعیت مورد مطالعه این تحقیق، دانشآموختگان مقطع دکتریِ ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاههای شیراز و تهران هستند. نتایج تحقیق نشان داد که در هستیشناسی، معرفتشناسی و روششناسیِ آموزش روش تحقیق به این دانشآموختگان، بهعنوان محققان آینده کشور، نارساییهایی وجود دارد. در این تحقیق به نتیجهگیری شد که رعایت 14 ویژگی در آموزش روش تحقیق برای تحقّق توسعه پایدار امری ضرروی است؛ این ویژگیها، که اجزای الگوی متعالی آموزش روش تحقیق را تشکلیل میدهند، در سه دسته هستیشناسی، معرفتشناسی و روششناسی تدوین شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
تولید علم؛ آموزش روش تحقیق؛ توسعه پایدار؛ تحقیق ترکیبی | ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,371 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,754 |