| 
		
احمدی میلاسی، حسن و ایراندخت فیاض (1394)، کسب صلاحیتهای معلمی در ایران، آلمان و ژاپن، نخستین همایش ملی علوم تربیتی و روانشناسی.آقازاده، احمد (1383)، آموزشوپرورش در کشورهای پیشرفته صنعتی تهران: انتشارات روان.احمدی، آمنه؛ محمود مهر محمدی، نعمت اله موسیپور، بهمن مشفق آرائی، فرشته آل حسینی، غلامحسین حسینزاده یوسفی، فاطمه زهرا احمدی، خدیجه صفرنواده، نگار الهامیان، مژگان سلیمانیآقچای و منصوره مهدوی هزاره (1394)، راهنمای عملی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان با رویکرد تربیت معلم فکور(1)، تهران: دانشگاه فرهنگیان.اسلامیه، فاطمه و امیرحسین محمدداوودی (1393)، «ارزیابی سطح صلاحیتها و مهارتهای حرفهای مدیران مدارس ابتدایی و رابطه آن با تعهد و دلبستگی شغلی معلمان»، آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 7 (27)، ص103−اسماعیلینسب، مریم (1383)، «بررسی روایتهای زندگی افراد افسرده و مضطرب و سالم»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.اکبری، علی (1390)، «بررسی رابطه باورهای فراشناختی و خودکارآمدی معلمان دوره ابتدایی شهرستان ارومیه با صلاحیتهای حرفهای آنان»، پایاننامه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه تهران.انگوتی گلنگدری، سمانه (1392)، «بررسی مقایسۀ صلاحیتهای حرفهای معلمان تربیتبدنی از دیدگاه شرکای برنامۀ درسی شهرستانهای استان تهران»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهراء تهران.بابایی دارانی، عباس؛ مهری دارایی و سعید فرحبخش (1399)، «برازش مدل صلاحیتهای حرفهای هانتلی در بین آموزگاران استان اصفهان»، مدیریت فرهنگی، 13 (47)، ص83−بیانی، فاطمه (1378)، «منابع قدرت معلم (مدیریت کلاس در مطالعه تطبیقی با نظام مدیریت سازمانی)»، مجله رشد معلم، شماره 148، ص22−بیرامی (1389)، «مقایسۀ سبکهای هویت، انواع هویت در دانشجویان دختر و پسر»، پژوهشهای نوین روانشناختی، 20 (5)، ص21−چریل لین اسپالدینگ (1390)، انگیزش در کلاس درس، مترجمین: اسماعیل بیابانگرد و محمدرضا نائینیان.دهقان مروستی، ساناز؛ ولی اله فرزاد و ربابه نوری قاسم آبادی (1400)، «توسعه دانش حرفهای معلمان با هدف ارضای نیازهای روانشناختی دانشآموزان: مؤلفههای درگیری تحصیلی و ادراک کنترل زمان»، مشاوره شغلی و سازمانی، 13 (47)، ص129−رضایی، منیره (1393)، «بررسی ویژگیها معلم توانمند، تهیه و اعتباربخشی ابزاری برای سنجش این ویژگیها و ترسیم نیمرخ توانمندی معلمان در دوره ابتدایی»، پژوهشگاه تعلیم و تربیت.رضاییان، علی و اسداله گنجعلی (1388)، «رویکرد چندسطحی و کاربرد آن در نظریهپردازی سازمان»، اندیشه مدیریت راهبردی، 3 (2)، ص5−رنجبر، هادی؛ علیاکبر حقدوست، مهوش صلصالی، علیرضا خوشدل، نسیم بهرامی و محمدعلی سلیمانی (1391)، «نمونهگیری در پژوهشهای کیفی: راهنمایی برای شروع»، مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، 10 (3)، ص238−رئیسی، پوران؛ روح ا.. کلهر و محمد ازمل (1388)، «همبستگی هوش هیجانی با مهارتهای ارتباطی مدیران بیمارستانهای آموزشی قزوین»، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، 13 (4)، ص57−رئوف، علی (1383)، «معلمان برزیگران ترویج علم»، رهیافت، 23 (25).زجاجی، ندا؛ حسین خنیفر، تقی آقاحسینی و حمیدرضا یزدانی (1397)، «شناسایی و تبیین شایستگیهای پایه و الزامات توسعه حرفهای مدرسان تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان»، ص149−سپهوند، رضا و علی شریعتنژاد (1393)، «بررسی تأثیر شایستگیهای مدیریتی بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی اعضای هیئتعلمی و کارکنان دانشگاههای خرمآباد»، فصلنامه مدیریت فرهنگسازمانی، دورۀ12، شماره 3، ص505−سلیمانی، نادر؛ حمید شفیعزاده و سمیه شوریابی (1393)، «بررسی وضعیت موجود صلاحیتهای حرفهای معلمان مقطع ابتدایی شهرستان گرمسار»، رهبری و مدیریت آموزشی، 27(8)، ص83−سیف، علیاکبر (1395)، روانشناسی پرورشی نوین: روانشناسی یادگیری و آموزش، تهران: دوران.شعبانی، زهرا (1395)، طراحی و اعتبارسنجی مقولههای اخلاق حرفهای معلمین در تربیت رسمی و عمومی بر اساس تجارب جهانی و اسناد تحولی ایران، پژوهشگاه مطالعات آموزش وپرورش وسازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشوپرورش.شکرکن، حسین؛ بهمن نجاریان، مرتضی امیدیان و جمال حقیقی (1380)، «بررسی و مقایسه انواع هویت در ابعاد اعتقادی و روابط بین فردی در دانشجویان دختر و پسر دانشگاه شهید چمران اهواز»، مجله علوم تربیتی و روانشناسی، 8 (2−1)، ص73−کولین، جی. اسمیت و لاسمیت، روبرت (1375)، مدیریت مؤثر در کلاس درس، ترجمه زهرا صباغیان، تهران: مؤسسه نشر وزارت فرهنگ و آموزش عالی.صادقیفر، جعفر (1386)، ارزش فردی و تعهد سازمانی، نشر: نوید شیراز، چاپ اول.طباطبایی، محمدحسین (١٣٧۴)، تفسیر المیزان، ترجمه سیدمحمدباقر موسوی همـدانی، قم: دفتر انتشارات اسلامی.عبدالهی، بیژن؛ عطیه دادجوی توکلی و غلامعلی یوسلیانی (1393)، «شناسایی و اعتبارسنجی شایستگیهای حرفهای معلمان اثربخش»، نوآوریهای آموزشی، 13 (49)، ص25−فکرت، اسما و همکاران (1391)، «رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران و میزان بهرهوری ادارات تربیت بدنی استان کرمان»، فصلنامه مدیریت و رفتار سازمانی در ورزش، شماره 2، ص1−قائمی، مهدی و فرشته بلندی (1394)، بررسی برنامه درسی دانشگاهها بر صلاحیت شغل معلمی شهرستان تربتحیدریه سال تحصیلی، دومین کنفرانس ملی توسعه پایدار.قاسمی، نوشاد و فاطمه مختاری (1389)، «مقایسه کیفیت زندگی و سلامت روان در سالمندان ساکن/ غیر ساکن سرای سالمندان»، مجله سالمند، شماره 18، ص53−کهندل، مرضیه؛ مرتضی کرمی، محمدرضا آهنچیان و محمود مهرمحمدی (1397)، «بازنمایی مناقشات ناظر بر دو گفتمان توسعه حرفهای و هویت حرفهای معلم از منظر مناسبات قدرت»، پژوهشنامه مبانی تعلیم و تربیت، ۸ (۲)، ص۱۰۳−۱۲۲.مجلل چوبقلو، محمدعلی؛ سینا اسدزاده و مهتاب قربانی (1399)، «بررسی نقش دانش حرفهای معلمان در شناسایی دانشآموزان ناتوان در یادگیری»، مطالعات ناتوانی، 10 (1).ملایینژاد، اعظم (1391)، «صلاحیتهای حرفهای مطلوب دانشجو معلمان دوره آموزش ابتدایی»، نوآوریهای آموزشی، 11 (44)، ص33−مومنی مهمویی، حسین؛ مرتضی کرمی و مریمسادات سیدشریفی کاخکی (1390)، «تأثیر الگوی کاوشگری بر تفکر انتقادی و نگرش دانشآموزان نسبت به کتاب درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی»، پژوهش در برنامهریزی درسی، 11 (40)، ص93−مهرمحمدی، محمود (۱۳۷۹)، بازاندیشی فرایند یاددهی−یادگیری و تربیتمعلم، تهران: انتشارات مدرسه.نیکنامی، مصطفی و فریبا کریمی (1388)، «صلاحیتهای حرفهای آموزش عمومی و ارائۀ چارچوب ادراکی مناسب»، مجلۀ پژوهش در برنامهریزی درسی، شمارۀ 23، ص1−وزارت آموزشوپرورش (1391)، سند برنامه درسی ملی جمهوری اسلامی ایران، شورای عالی آموزشوپرورش.وزارت آموزشوپرورش (1390)، سند تحول بنیادین آموزشوپرورش، تهران: وزارت آموزشوپرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزشوپرورش.وزارت آموزشوپرورش (1390)، مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی، تهران: وزارت آموزشوپرورش؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزشوپرورش.Akar, H. & Yildirim, A. (2004). Learners' metaphorical images about classroom management in a social constructivist learning environment. Presented at the AERA Conference, San Dieg.Bennett, R. E. (2011). Formative assessment: A critical review. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice, 18(1), 5-25.Berry, R. S. Y. (2014). Assessment for learning in Hong Kong: Conceptions, issues and implications. In Asia’s high performing education systems. The case of Hong Kongm , pp. 255-273.Binkley, M., Erstad, O., Herman, J., Raizen, S., Ripley, M., Miller-Ricci, M., & Rumble, M. (2012). Defining twenty-first century skills. In Assessment and teaching of 21st century skills (pp. 17-66). Springer, Dordrecht.Bogler, R., & Somech, A. (2004). Influence of teacher empowerment on teachers’ organizational commitment, professional commitment and organizational citizenship behavior in schools. Teaching and teacher education, 20(3), 277-289.Creswell, J.W. and Miller, D.L. (2000) Determining Validity in qualitative inquiry. Theory In to Practice, 39 (3), 124-130Chen, C.S. (2002). Self- regulated learning strategies and achivement in an introduction to information systems course. Information Technology, Learning, and Performance Journal. 20 (1), PP 11-24.European Commission (2010). Teachers’ Professional Development: Europe in international comparison, a secondary analysis based on the TALIS dataset. Ed.: JaapScheerens. Luxembourg.Fauth, B., Decristan, J., Decker, A-T., Buttner, G., Hardy, I, Klieme, E., & Kunter, M. (2019). The effects of teacher competence on student outcomes in elementary science education: The mediating role of teaching quality. Teaching and Teacher Education, 86, 82-92.Fraser B. J.& Walberge.(1991). EducationEnvironments:evaluationantecedent and Oxford: Program Press.Fullan, M., Hill, P., & Crevola,C. (2006). Breakthrough. Corwin Press.Gall, M. D., Renchler, R. S. et al. (1985). Effective staff development for teachers: A research-based model (ERIC). College of Education, University of Oregon.Huntly, H. (2008). Teachers’ work: Beginning teachers’ conceptions of competence. The Australian Educational Researcher, 35(1), 125-145.Ilanlou, M. & Zand, M. (2011). Professional competencies of teachers and qualitative evaluation. Social and behaviotral sciences, 29, 1143-1150Koster, B., Brekelmans, M., Korthagen, F., & Wubbels, T. (2005). Quality requirements for teacher educators. Teaching and teacher education, 21(2), 157-176.Kuivila, H-M., Mikkonen, K., Sjogren, T., Koivula, M., Koskiaki, M., Mannisto, M., & Kaariainen, M. (2020).Health science student teachers' perceptions of teacher ompetence: qualitative study. Nurse Education.Today, 84, 20-34.Kyriacou,C and sutcliff,J (1978)Teacher stress:prevalence sources and symptoms,british journal of educational psychology, 29(4):59-167.Lee, K. (2014). Competency-Based Curriculum and Curriculum Autonomy in the Republic of Korea. IBE Working Papers on Curriculum Issues 12. UNESCO International Bureau of EducationLosey, M. R. (1999). Mastering the competencies of HR management. Human Resource Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management, 38(2), 99-102.Lotunani, A., Idrus, M. S., Afnan, E., & Setiawan, M. (2014). The Effect of Competence on Commitment, Performance and Satisfaction with Reward as a Moderating Variable (A Study on Designing Work plans in Kendari City Government, Southeast Sulawesi). International Journal of Business and Management Invention, 3(2), 18-25.Maba, W., Perdata, I. B. K., Astawa, I. N., & Mantra, I. B. N. (2018). Conducting assessment instrument models for teacher competence, teacher welfare as an effort to enhance education quality. International Research Journal of Management, IT and Social Sciences, 5(3), 46-52.McLean, M., Cilliers, F., & Van Wyk, J. M. (2008). Faculty development: Yesterday, today and tomorrow. Medical Teacher, 26(30), 555–584.Mena, J., Hennissen, P., & Loughran, J. (2017). Developing pre-service teachers' professional knowledge of teaching: The influence of mentoring. Teaching and teacher education, 66, 47-59.Mercer, S., & Gregersen, T. (2020). Teacher Wellbeing (Oxford Handbooks for LanguagMeyer, J. P., Allen, N. J., & Smith, C. A. (1993). Commitment to organizations and occupations: Extension and test of a three-component conceptualization. Journal of applied psychology, 78(4), 538.Nijveldt, M., Beijaard, D., Brekelmans, M., Verloop, N., & Wubbels, T. (2005). Assessing the interpersonal competence of beginning teachers: The quality of the judgement process. International Journal of Educational Research, 43(1-2), 89-102.Pedder, D. (2006). Organizational conditions that foster successful classroom promotion of learning how to learn. Research Papers in Education, (2), 21. 20-171.Perez-Foguet, A., Lazzarini, B., Gine, R., Velo, E., Boni, A., Sierra, M., ... & Trimingham, R. (2017).Preeti, R. (2011). "Effect of Psychological Empowerment on Commitment of Employees an Empirical Study", 2nd International Conference on Humanities, Historical and Social Sciences Pied, 143-147.Rahayu, S., Ulfatin, N., Wiyono, B. B., Imron, A., & Wajdi, M. B. N. (2018). The professional competency teachers mediate the influence of teacher innovation and emotional intelligence on school security. Journal of Social Studies Education Research, 9(2), 210-227.Richter, D., Kunter, M., Klusmann, U., Lüdtke, O., & Baumert, J. (2011). Professional development across the teaching career: Teachers' uptake of formal and informal learning opportunities. Teaching and Teacher Education, 27(1), 116-126 .Rothwell, W. & Rich, W. (2004), Mapping your future: Putting new competencies to work for you. Alexandria, 58(5): 94-98.Steiner, L., & Hassel, E. A. (2011). Using Competencies to Improve School Turnaround Principal Success. Public ImpactShukla, S. (2014). Teaching competency, professional commitment and job satisfaction-a study of primary school teachers. Journal of Research & Method in Education, 4(3), 44-64.Shulman, L. S. (1986). Those who understand: Knowledge growth in teaching. Educational researcher, 15(2), 4-14.Sorensen, J.B. (2002), ”The strength of corporate culture and the reliability of firm performance”, Administrative Science Quarterly, Vol. 47 No. 1, pp. 7091Spencer, L. M. & Spencer, S. M. (1993). Competence at Work: Models for Superior Performance. John Wiley & Sons.Villegas-Reimers, E. (2003). Teacher professional development: an international review of the literature. Paris: International Institute for Educational PlanningZhang, Yiyuan. (2006). Researches on the competency of the teachers in the higher vocational colleges; China Market, 9, 66-68. |