| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,309 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,648,189 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,989,268 |
آموزههای پارادایم پیچیدگی در دانش مدیریت | ||
| روش شناسی علوم انسانی | ||
| مقاله 8، دوره 19، شماره 76، مهر 1392، صفحه 171-182 اصل مقاله (633.41 K) | ||
| نویسندگان | ||
| عبدالهادی مطهری؛ علی نجات بخش اصفهانی | ||
| . | ||
| چکیده | ||
| پارادایم پیچیدگی، چارچوب مفهومی با ارزشی را با توجه به کارایی بلند مدت و کوتاه مدت و روابط اولیه نشان میدهد. این پارادایم به دنبال نظریه آشوب شکل گرفته و توضیح رفتارهای پیچیده در تمام سامانهها را مدنظر قرار میدهد. هدف مقاله توضیح دلالتهای تئوری پیچیدگی در دانش و مهارتهای مدیریت است. برای این منظور با مطالعه مبانی نظری: مفاهیم، اصول و قوانین نظریه پیچیدگی شناسایی و تفسیر آن در اصول مدیریت تبیین شد. این پژوهش از بعد روششناسی تحقیق، توصیفی تحلیلی، از منظرِ هدف، نظری و از منظرِ پارادایم زیربنایی، از نوع کیفی است. این مطالعه نتایج نشان داد پارادایم پیچیدگی در مهارتهای مدیریت از جمله: برنامهریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت، هدایت و رهبری، و تصمیمگیری از قابلیتهای تحلیلی برخوردار است. ارزش پارادایم پیچیدگی، تبیین زندگی سازمانی در چشماندازی نوین است که عدم قطعیت، استقبال از تغییر و خودسازمانی انطباقی از خصوصیات اصلی این چشم انداز است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| پاردایم؛ تئوری پیچیدگی؛ نظریه آشوب؛ اصول مدیریت؛ دانش مدیریت | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 4,801 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,568 |
||