| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,311 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,671,808 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,995,767 |
بررسی تحلیلی اهداف تربیت اجتماعی آموزش و پرورش ایران و مقایسةآن با دیدگاههای علامه طباطبایی | ||
| فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
| مقاله 4، دوره 8، شماره 16، اردیبهشت 1392، صفحه 79-100 اصل مقاله (284.72 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| منیره عابدی* 1؛ محمدرضا نیلی2 | ||
| 1دانشجوی دانشگاه اصفهان | ||
| 2عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان | ||
| چکیده | ||
| اهداف تربیتی یکی از مهمترین مؤلفهها برای نمایش وضعیت تعلیم و تربیت یک جامعه است و یکی از مهمترین ابعاد تربیتی، تربیت اجتماعی است. زیرا رسیدن به آن کارکرد اجتماعی تعلیم و تربیت را نشان میدهد. در این راستا، مقالة حاضر به بررسی تحلیلی و مقایسهای اهداف تربیت اجتماعی در آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران با اهداف تربیت اجتماعی از منظر علامه طباطبایی پرداخته است. هدف از این بررسی، تحلیل اهداف تربیت اجتماعی در آموزش و پرورش ایران و کشف موارد تشابه و تفاوت آن با دیدگاههای علامه طباطبایی است. بدین منظور از روش اسنادی - تحلیلی بهره گرفته شد. نتایج مقاله نشان داد که از اهداف تربیت اجتماعی ایران، هفت هدف در نظام آموزشی ایران و دیدگاه علامه به طور یکسان مورد توجه قرار گرفته است، دو هدف در دیدگاه علامه به صورت کاملتر و عمیقتر تعریف شده است، در دو هدف تفاوتهای محتوایی و در دو هدف تفاوت بیانی وجود دارد. در ضمن علامه افزون بر این اهداف، به پنج هدف دیگر در تربیت اجتماعی اشاره کرده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اهداف تعلیم و تربیت؛ تربیت اجتماعی؛ علامه طباطبایی؛ نظام آموزش و پرورش ایران | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 5,668 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 2,340 |
||