| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,309 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,645,505 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,988,621 |
تحلیلی بر جایگاه آموزش انفرادی در تاریخ ایران | ||
| فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
| مقاله 5، دوره 3، شماره 7، اسفند 1387، صفحه 105-126 اصل مقاله (210.28 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| نویسندگان | ||
| رضاعلی نوروزی1؛ حسنعلی بختیار نصرآبادی2 | ||
| 1دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس | ||
| 2عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان | ||
| چکیده | ||
| نویسندگان با بهرهگیری از روش تحلیلی ـ توصیفی در جهت شناخت روش آموزش انفرادی که یکی از روشهای جدید و مطرح در آموزش است به بررسی سوابق تاریخی آن پرداخته و از این طریق چشمانداز روشنتری را برای آینده ترسیم نمایند. نتایج مطالعه نشان میدهد که از دیرباز با توجه به فضای موجود در تعلیم و تربیت ایران آموزش انفرادی جایگاه مهم و تأثیرگذاری در روند تعلیم و تربیت داشته است که با عنایت به این تجارب بهرهگیری از این شیوه در حال حاضر میتواند فرصتی را بازسازی برخی از نارساییهای نظام تعلیم و تربیت مهیا نماید. | ||
| کلیدواژهها | ||
| تاریخ؛ آموزش و پرورش؛ آموزش انفرادی؛ تدریس | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,047 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,589 |
||