| تعداد نشریات | 8 |
| تعداد شمارهها | 310 |
| تعداد مقالات | 2,309 |
| تعداد مشاهده مقاله | 5,647,184 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 3,989,017 |
نقش ادبیات در شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان با تأکید بر گرایشهای دینی و اخلاقی | ||
| فصلنامه علمی تربیت اسلامی | ||
| شناسنامه علمی شماره، دوره 5، شماره 10، شهریور 1389، صفحه 101-120 اصل مقاله (267.06 K) | ||
| نویسندگان | ||
| مهدی محمدی1؛ فریدون آزاده2؛ فهیمه بابالحوائجی3 | ||
| 1دانشجوی دکترای علوم کتابداری و اطلاعرسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی | ||
| 2عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران | ||
| 3استادیار علوم کتابداری و اطلاعرسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی | ||
| چکیده | ||
| کودکان و نوجوانان جزء سرمایههای ملی هر کشوری به شمار میروند. استفاده کردن از برنامههای رسمی و غیر رسمی در چگونگی تعلیم و تربیت آنها، سیاستهایی است که مسئولان آنها را در رأس برنامههای خود قرار میدهند. نپذیرفتن روشهای آموزش مستقیم از سوی فراگیران در بیشتر مواقع، پایداری و ماندگاری بیش از حد آموزشهای غیر مستقیم موجب رویآوری کشورها به استفاده از تمام ظرفیتهای آموزش غیر مستقیم در تعلیم و تربیت کودکان شده است. ادبیات کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از ابزارهای تربیت غیر رسمی علاوه بر تأمین نیازهای جسمی، روحی و عاطفی تأثیرات دیگری نیز در آنها برجای میگذارد. استفاده از ادبیات در تقویت خواندن و نحوه بهکارگیری آن در ایجاد آرامش روحی و روانی و بهکارگیری آن به عنوان وسیلهای برای کسب تجربیات جدید راهکارهایی است که مورد بحث و بررسی قرار گرفتهاند. استفاده از ادبیات در شکلگیری باورهای دینی در کودکان و نوجوانان بخش پایانی این نوشته را تشکیل داده است. | ||
| کلیدواژهها | ||
| ادبیات و کودکان و نوجوانان؛ ادبیات و باورهای دینی؛ ادبیات و باورهای مذهبی | ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 3,176 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,709 |
||